שתף קטע נבחר

מועד כרטיסי הטיסה - לתאריך שאחרי פינוי השדה

לפי הרשות להגנת הצרכן, החברות ישראייר וארקיע מציעות באתרי האינטרנט שלהן כרטיסי טיסה משדה דב לאחר תאריך הפינוי שנקבע לשדה. הרשות להגנת הצרכן "תשקול את צעדיה לגבי ההפרות שכבר בוצעו". ארקיע: "שילבנו במסמכי ההזמנה הערה על כך"

שדה דב ייסגר ב-1 ביולי 2019 ואם קניתם כרטיסים לטיסות שיוצאות ממנו או נוחתות בו לאחר תאריך זה - יתכן שמדובר בהטעיה במכירה. הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עו"ד מיכאל אטלן, פנה במכתב לארקיע וישראייר בו הוא דורש מהן לחדול לאלתר לפרסם באתרי האינטרנט שלהן כרטיסים לתאריכים שאחרי הפינוי ובטח לחדול ממכירתם.

 

 התוכנית לפינוי שדה דב והקמת 16 אלף יח"ד אושרה להפקדה

בעלי קרקעות בשדה דב ליועמ"ש: "חשש לניצול תקופת הבחירות בניסיון לגרום לדחיית הפינוי"

5,000 דירות ראשונות בשטח שדה דב יועברו לתכנון מהיר

 

לפי הממונה מדובר בהטעיה והוא מבקש להפסיקה לאלתר וכן ישקול בהמשך את מיצוי הדין לגבי ההפרות שכבר בוצעו.

נמכרו כרטיסי טיסה למועד שחל לאחר פינוי שדה דב (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
נמכרו כרטיסי טיסה למועד שחל לאחר פינוי שדה דב(צילום: יריב כץ)
 

לגבי כרטיסים שנמכרו כבר, מסרו ברשות כי "הממונה ביקש מהחברות לאתר את רוכשי הכרטיסים ולהשיב להם את כספם, או להסדיר את העסקה עם כל אחד מהם לשביעות רצונו ובלבד שהצרכנים יבינו מהחברות את המצב המשפטי האמתי של שדה דוב על כל המשתמע מכך".

 

במכתב ששלח הממונה לחברות כתב כי: "מקום יציאת הטיסה הינו פרט מהותי לצרכן בעת רכישת הכרטיס, ואי גילוי העובדה כי השדה יהיה סגור בתאריך הטיסה, מהווה הטעייה באשר לפרט מהותי בעסקה שעל החברות לגלות לצרכן טרם ביצוע העסקה". הפרת חוק הגנת הצרכן מקימה עילת תביעה אזרחית ועילה לקיום הליכי אכיפה מנהלית ובפלילית על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

 

"מקום יציאת טיסה הינו פרט מהותי לצרכן" 

בהודעה לעיתונות מסרה הרשות כי: "מבדיקה של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עולה שחברות ארקיע וישראייר משווקות ומוכרות גם בימים אלה כרטיסי טיסה שמקום יציאתן שדה דב, למועד שחל לאחר יום סגירת השדה.

 

במצב זה, שיווק ומכירת כרטיסי טיסה לאחר הראשון ביולי באופן המוצג באתר האינטרנט של חברות ארקיע וישראיר, לרבות בשלב הרכישה של הכרטיס, וכאשר חייבת להיפסק פעילותו של שדה דב, עלול להטעות את הצרכן בפרט מהותי בעסקה בניגוד לסעיף 2 לחוק הגנת הצרכן - מקום יציאת טיסה הינו פרט מהותי לצרכן בעת רכישת כרטיס טיסה".

 

 

בנוגע לתקוותן של החברות לדחות את מועד סגירתו של השדה כתב הממונה במכתב כי "ניסיונות לשנות את ההחלטה המדינית בעניין גורלו של שדה דב או לדחיית המועד שלה אינם נותנת לגיטמציה להטעות את הצרכנים".

 

שדה דב ייסגר ב-1 ביולי, לפי התיקון שעבר ב-1 בינואר 2019 לחוק שדה התעופה דב הוז (הוראות מיוחדות), התשע"ז -2017 ולאור הודעת שר הביטחון לשר התחבורה על מועד הפסקת הפעילות הצבאית בשדה התעופה ולאור המשמעות החוקית של הודעה זו לפי סעיף 2(א) לחוק, על מועד הפסקת פעילות האזרחית בשדה - שדה התעופה דב הוז ייסגר ב-1 ביולי לתעופה אזרחית.

 

מארקיע נמסר: "לאור העובדה כי לנתב"ג אין כל יכולת להכיל אפילו 5% מפעילות שדה דב ולאור התיקון בחוק שדה דב המאפשר לשר הביטחון להאריך את פעילות השדה, ממשיכה ארקיע למכור כרטיסים לטיסות משדה דב לאילת, וזאת בהעדר כל חלופה אחרת. כך גם עושות כל החברות הפועלות בקווים הפנים ארציים משדה דב. האפשרות בדבר הפסקת הפעילות התעופתית בשדה דב הינה בידיעת הציבור, ולמען הסדר הטוב, ארקיע שילבה במסמכי ההזמנה הערה על כך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים