שתף קטע נבחר

השכונות הכי משתלמות בישראל בשנה האחרונה

למרות ההתקררות בשוק הנדל"ן - יש עדיין שכונות שבהן מחירי הדירות רשמו עלייה נאה ב-2018. בצמרת: קריית חיים בחיפה ובית הכרם בירושלים

בשנים האחרונות עזבו משקיעים רבים את שוק הנדל"ן עקב המיסוי המוגבר וירידת התשואות. אלא שיש עדיין מספר שכונות שבהן ניתן להשיג תשואה נאה על הנכס. בדיקת "ממון", בסיוע יד 2, ממפה את השכונות עם התשואות הגבוהות ביותר על הדירות בשנה החולפת.

 

>> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

דירת 3 חדרים בגבעתיים נמכרה ב-2.4 מיליון שקל

ניתוח מחירי הדירות ברחבי ישראל בשנה החולפת: האם המחירים בעיר שלכם עלו?

בעל השליטה בשיכון ובינוי: "השינוי במחירי הדיור לא יהיה חד מאוד"

 

השכונה שהניבה את התשואה הנאה ביותר היא קריית חיים בחיפה, תשואה כוללת של 19.2% על דירות 3 חדרים. הנתונים משקללים את התשואה הנובעת משכירות הנכס, ואת העלייה בשוויו. מחיר אותה דירת 3 חדרים עלה בקריית חיים (מזרחית) ב-15.3%, ולכך מתווספת תשואה של 3.9% משכירות שנתית.

 

עוד בחיפה: דירת 3 חדרים בשכונת נוה שאנן הניבה תשואה של 12.4%: עלייה של 9.4% במחיר הדירה, ועוד תשואה של 3% משכירות.

קריית חיים חיפה. תשואה כוללת של 19.2% על דירות 3 חדרים (צילום: גיל נחושתן) (צילום: גיל נחושתן)
קריית חיים חיפה. תשואה כוללת של 19.2% על דירות 3 חדרים(צילום: גיל נחושתן)

 

חיים קראדי, מנכ"ל פרשקובסקי, המקדמת בנוה שאנן פרויקט התחדשות עירונית, אמר כי "בזכות מיקומה המרכזי מושכת השכונה קהלים חדשים, לרבות סטודנטים, שרוצים לגור בסמיכות לטכניון ולמרכז העיר".

   ()

תשואות גבוהות לדירות 3 חדרים נרשמו גם בשכונות הדר גנים בפתח תקווה, נווה גולן ויפו ג' בתל אביב, קריית מנחם בירושלים, גבעת התמרים בתל אביב, רמת ידין בנתניה, תל גיבורים בחולון והצפון הישן בתל אביב.

 

ביפו ג' נרשמה תשואה כוללת של 11.5%, יפו ד' הניבה תשואה של 10.3%, ותל גיבורים עם תשואה ממוצעת של 9.5%. בצפון הישן של תל אביב עמדה התשואה על 8.5%.

 

 

התשואה הגבוה ביותר ל-4 חדרים - בית הכרם

ומה עם דירות 4 חדרים? בעלי דירות להשקעה בשכונת בית הכרם בירושלים נהנו מהתשואה הגבוהה ביותר: 14.7%: מחירי הדירות עלו ב-12.1% ל-2.907 מיליון שקל. שכר הדירה הממוצע הוא 6,248 שקל בחודש, תשואה שנתית של 2.6%.

בית הכרם ירושלים (צילום: עפר מאיר) (צילום: עפר מאיר)
בית הכרם ירושלים(צילום: עפר מאיר)
 

 

בשכונת כצנלסון בראשון לציון זינקו מחירי דירות 4 חדרים ב-9.5% לממוצע של 1.946 מיליון שקל. שכר דירה ממוצע עמד על 4,820 שקל בחודש, תשואה של 3%.

 

בשכונת קריית עבודה בחולון נרשמה תשואה ממוצעת כוללת של 11.2% לנכס, כתוצאה מעלייה של 8.1% במחירי הדירות ותשואה שנתית ממוצעת של 3.1% משכירות.

 

מלבד שכונת כצנלסון, דורגה גם שכונת רמב"ם בראשון לציון עם תשואה שנתית כוללת של 9.1%, ושכונת קדמת ראשון עם תשואה של 10.2%. בירושלים דורגה גבוה גם שכונת קריית היובל, עם תשואה של 9.4%. שכונת קריית שלום בדרום תל אביב נהנתה מתשואה של 10.3%.

   ()
  

לדברי גל עופרים, סמנכ"לית באתר יד 2, "התשואות הגבוהות ל-3 חדרים הושגו בשכונות זולות יחסית בערים הגדולות. 2018 הייתה שנת האטה בנדל"ן, בעיקר בגלל מחיר למשתכן, אולם בחלק מהשכונות התשואות הגבוהות ועליות המחירים המשיכו כשהיצע הדירות החדשות בשוק החופשי נפגע והמשקיעים מבקשים לרכוש דירות קטנות יותר בשכונות שעשויות לעבור התחדשות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עפר מאיר
שכונת בית הכרם בירושלים
צילום: עפר מאיר
מומלצים