שתף קטע נבחר

עלייה של 0.2% במחירי הדירות, ירידה שנתית של 1.4%

על פי הלמ"ס, בחודשים נובמבר-דצמבר 2018 חלה עלייה של 0.2% לעומת אוקטובר-נובמבר. עם זאת במהלך 12 חודשים, ירדו מחירי הדירות בשיעור של 1.4%. המדד הנוכחי מצמצם את שיעור הירידה השנתי שעמד על 2.3% במדד מחירי הדירות הקודם

מחירי הדירות עלו בשיעור חודשי של 0.2%, כך מעלה מדד מחירי הדירות שפרסמה היום (ו') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) עבור החודשים נובמבר-דצמבר 2018. השינוי הוא לעומת מדד אוקטובר-נובמבר 2018 (על מנת לשפר דיוק, בכל מדד נאמדים המחירים עבור שני חודשי עסקאות ולא אחד, נ"ב). עם זאת במהלך 12 חודשים, ירדו מחירי הדירות בשיעור של 1.4% לעומד מדד נובמבר-דצמבר 2017.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מחיר למשתכן? לפעמים דווקא דירה יד שנייה תעלה לכם פחות - בדיקה 

דו"ח הלמ"ס הקודם: מחירי הדירות רשמו ירידה שנתית של 2.3%; האינפלציה עמדה על 0.8%

כך נראה יוקר המחייה בישראל: העניים מרחיבים את המינוס ב-2,000 שקל כל חודש

השכונות הכי משתלמות בישראל בשנה האחרונה

 

בתוך כך, מדד מחירי הדירות החדשות ירד ב-0.1%, תוך ששיעור העסקאות שנעשו בתמיכה ממשלתית בתוכו (מחיר למשתכן ומחיר מטרה) עומד על 36.2%. במדד הקודם עמד שיעורן על 34%.

בנייני מגורים. מדד מחירי הדירות החדשות ירד ב-0.1% (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
בנייני מגורים. מדד מחירי הדירות החדשות ירד ב-0.1%(צילום: מוטי קמחי)

בחלוקה למחוזות גיאוגרפיים, חלה עלייה במחירי הדירות במחוז ירושלים, בשיעור של 1.5%, במחוז דרום בשיעור של 1.2%, ובמחוז המרכז בשיעור של 0.5%. במחוז חיפה מנגד חלה ירידה של אחוז, ובמחוז תל אביב ירידה של 0.5%. בבמחירי הדירות של מחוז הצפון לא חל שינוי החודש. 

 

על אף שמגמת המחיר השנתית עודנה שלילית, תוצאות המדד החודש מאכזבות מבחינת משרד האוצר. לאחר שבמדד מחירי הדירות הקודם הראה על ירידה חודשית של 0.4%, וירידה בשיעור שנתי של 2.3%, המדד הנוכחי מצמצם את שיעור הירידה השנתי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים