שתף קטע נבחר

נספרסו תמכור מכונה לקפה במאג - את הקפסולות תקנו רק אצלה

יותר יקרה ובלי מתחרים: החברה תתחיל למכור בארץ מכונה המיועדת למשקאות קפה בכוסות גדולות - ותציע קפסולות עם ברקוד. המטרה: לגרום לצרכנים לרכוש את הקפסולות רק אצלה - ולא אצל המתחרים הזולים יותר. והמחיר? לרוב גבוה מהקפסולות הרגילות

קפסולות חדשות לנספרסו - שתוכלו לקנות רק אצלה: החברה תחל למכור במרס מכונה לקפה בכוסות גדולות עם קפסולות בצורה חדשה, שלא תוכלו להחליף בזול אצל מתחרים המציעים קפסולות תואמות נספרסו.

 

>>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

נספרסו משיקה מכונת קפה חדשה - Creatista Plus

יותר מקוטג' וגבנ"צ: טרנד החלבון הזניק את מכירות היוגורטים ליותר ממיליארד ש'

שופרסל רוצה למכור לכם ירקות ופירות ארוזים בפלסטיק

 

מדובר במכונת קפה בשם "ורטואו פלוס" (Vertou Plus), השונה ממכונות הקפה הרגילות של נספרסו (שימשיכו להימכר לצדה), בכך שאפשר להכין בה קפה גם בכוסות גדולות יותר. משקה הקפה שהיא מפיקה מכיל קרמה (קצף קפה) אוורירית ועבה יותר, מה שמאפשר להשתמש בחלב קר במקום מוקצף. ניתן להכין בה משקאות בחמישה גדלים: גודל אספרסו (40 מ"ל) ודאבל אספרסו (80 מ"ל) כמו במכונות "הרגילות" של החברה, גראן לונגו (150 מ"ל), גודל מאג (230 מ"ל) וגודל אלטו (414 מ"ל).

 

בחברה מכנים את הזן של המכונות "מערכת קפה חדשנית". המכונה עושה שימוש בשיטת מיצוי קפה חדשה, בלחץ מים מאוד גבוה שמוזרם לקפה דחוס. המים מוזרמים לקפסולה שצורתה חצי עיגול ומוזרמים לכוס בלמעלה מ-7,000 סיבובים לדקה. נספרסו מציעה 25 תערובות קפה שמיועדות למכונה זו.

   (צילום: יח
ורטואו פלוס (Vertou Plus) - המכונה החדשה של נספרסו(צילום: יח"צ)
 

 

הצורה שונה ומוטבע עליהן קוד - להקשות על מתחרים זולים 

החברה, שמרוויחה בעיקר ממכירת קפסולת, מנסה לפתור את הבעיה שנוצרה לה לאחר שפג הפטנט שלה על קפסולות - והשוק הוצף בתואמי נספרסו. הקפסולות של Vertou מגיעות בחמישה גדלים: הן שונות בצורתן מהקפסולות הרגילות של נספרסו ותואמי נספרסו המיועדות לצרכני "פריים", שכן צורתן אליפטית רחבה, וכן שונות מהקפסולות שהיא מוכרת לשוק המוסדי.

   (צילום: יח
הקפסולות החדשות של נספרסו - עם קוד מיוחד לכל סוג(צילום: יח"צ)
 

בנוסף, מוטבע עליהן קוד שהמכונה קוראת, וכך היא מכינה את המשקה בצורה שונה ומותאמת עבור כל קפסולה. הקוד הוא עוד דרך להקשות על מתחרות שינסו להעתיק את הקפסולות כאשר יפוג הפטנט בעתיד - והן ירצו לייצר תואמים מוזלים.

 

הקפסולות יקרות יותר

המכונה תעלה 1,290 שקל, כאשר מכונה בצבע לבן עם מקציף תימכר ב-1,540 שקל ומכונה שחורה או כסופה עם מקציף תימכר ב-1,590 שקל. אלה מחירים "רשמיים", אך המחירים ישתנו מספק לספק ואפשר למצוא אותה אונליין מחו"ל במחירים נוחים יותר.

 

הקפסולות יקרות יותר מהקפסולות הנוכחיות של מכונות "נספרסו אוריג'ינל", המתומחרות ב-2.50-2.20 שקלים בנספרסו (ובמחירים נמוכים יותר בחברות שמוכרות תואמי נספרסו). הן יעלו החל מ-2.40 שקלים לאספרסו ועד 2.90 שקלים לקפסולה גדולה. כלומר, תשלמו יותר על קפסולות עבור המכונה החדשה, שכאמור תימכר לצד המכונות הקיימות.

 

נספרסו רשמה את הפטנט על המכונה ב-2010 והחלה למכור אותה ב-2014 בארה"ב - ארץ משקאות הקפה הגדולים. הגרסה שתימכר בארץ (Vertou Plus) היא גרסה מתקדמת של המכונה, שמערכת ההפעלה שלה שונה ממכונות האוריג'ינל של נספרסו. מכונות אלה נמכרו בארץ עד כה ומפיקות משקאות קפה עבור כוסות קטנות - אספרסו, קפוצ'ינו ולאטה - ומגיעות עם מקציף מובנה או מוסף. ב-Vertuo אין מקציף מובנה, וההמלצה היא לשתות את המשקאות הגדולים עם חלב קר, במיוחד לנוכח הקרמה שהמכונה מפיקה. אבל כאמור ניתן לקנות גם מקציף בנפרד עבור הוספת חלב מוקצף.

 

המכונה כבר נמכרת במספר מדינות באירופה, כמו צרפת ובריטניה, ותושק בהמשך השנה גם ברוסיה, בלגיה ויפן. בחברה מקווים שהיא תצליח בארץ, שכן הישראלים אוהבים לשתות קפה בכוס גדולה עם חלב קר שמוסף למשקה - וזו מכונה טובה להכנסת משקה שדומה ל"נס על חלב" ולאמריקנו. לפי ביקורות על המכונה, היא מפיקה קפה עשיר גם בגודל גדול בטמפרטורה חמה מאוד. חלק מהטועמים טוענים שיש למשקאות טעם מתכתי.

 

 

    (צילום: יח
"הישראלים אוהבים לשתות קפה בכוס גדולה"(צילום: יח"צ)

 

בשורה התחתונה - מה ההבדלים?

מכונות נספרסו Original

גודל קפסולה אחד

טובות לאספרסו, קפוצ'ינו ולאטה - משקאות בכוס קטנה

מגיעות עם מקציף מובנה או נפרד

אפשר להשתמש בשתי קפסולות כדי ליצור משקה בכוס גדולה יותר

קפסולות קלות לשימוש

ניתן להשתמש בהן בקפסולות של מתחרים שהן זולות יותר

 

מכונת Vertou שלושה גדלים של קפסולות עבור משקאות בחמישה גדלים שונים

בכל קפסולה יש ברקוד שמשדר למכונה את החוזק, האורך וסוג הקפה שבקפסולה

המערכת מווסתת בהתאם לכך את הטמפרטורה, כמות המים ומספר סיבובי ההפעלה שנדרשים להכנה

המשקאות מתוכננים לעבוד עם חלב קר, אך גם פה: המכונות מגיעות עם או בלי מקציף

קרמה עבה ואוורירית יותר

לא צריך כמה קפסולות עבור משקה גדול

כובלת צרכנים לקפסולות של נספרסו שהן יקרות יותר

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ
ורטואו פלוס (Vertou Plus) - המכונה החדשה של נספרסו
צילום: יח"צ
מומלצים