שתף קטע נבחר

190 שקל לק"ג: האוכמניות מהגולן הגיעו לחנויות

זאת לאחר שהושלם בהצלחה פיילוט בשטח של 10 דונמים ובהשקעה של 9 מיליון שקל. היזם שלומי פוגל: "אפשר גם להרוויח מחקלאות"

האוכמניות הכחולות מרמת הגולן, ש"עלו" לישראל מאוסטרליה, החלו להימכר בימים האחרונים בטיב טעם וברשתות אחרות. מחיר האוכמניות, שנחשבות לסופרפוד עשיר בנוגדי חמצון, לא זול: אריזה במשקל 130 גרם נמכרת ב-20-25 שקל, כך שמדובר במחיר של כ-190-150 שקל לק"ג. המגדל מקבל מהרשתות כמחצית מהסכום.

 

>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

רגע לפני פסח: מסתמן מחסור בנוטלה

אגרנים? זה הזמן להסתער על רשתות המזון

שטראוס רוצה ללמד את האמריקנים למרוח חומוס

 

מדובר ביוזמה של איש העסקים שלומי פוגל, בעלי מספנות ישראל, שרכש מכונס הנכסים את אגרקסקו, העוסקת ביצוא חקלאי ופיתוח זנים חדשים, והביא דרכה לארץ זיכיון וידע מחברה אוסטרלית לגידול האוכמניות בשיטות חקלאיות מודרניות.

   (צילום: עמית שעל)
היזם שלמה פוגל: "המטרה היא לגדל פירות פרימיום"(צילום: עמית שעל)
 

כעת, משהושלם בהצלחה פיילוט בשטח של 10 דונמים, ובהשקעה של תשעה מיליון שקל, החברה ממשיכה לנטוע 70 דונם נוספים, שיהיו מוכנים בסתיו. שיחי האוכמניות גדלים בתוך חממות על מצע גידול מקוקוס, כשהדישון וההשקיה ממוחשבים באמצעות טפטפות של נטפים, ומי ההשקיה מטופלים במתקן מיוחד.

 

הפרויקט הוא בשותפות עם קיבוץ עין זיוון, ומושב נטור שעל הקרקע שלו הוקמו החממות. המטרה היא לנטוע 1,500 דונם ברמת הגולן, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, תוך חמש שנים, והפיכת ישראל ליצואנית אוכמניות כחולות לאירופה. לאגרקסקו יש הסכם עם חברת שיווק פירות בריטית שמפיצה את האוכמניות שם. יואב שור, מנהל הפרויקט, אמר כי מהשנה הרביעית כל שיח מניב 12-6 ק"ג אוכמניות.

 

לדברי פוגל, "המטרה היא לגדל פירות פרימיום: כל סוגי האוכמניות, פטל וכו', ולהראות שאפשר גם להרוויח מחקלאות באמצעות שיטות טכנולוגיות מתקדמות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: נווית זומר
אוכמניות כחולות
צילום: נווית זומר
מומלצים