שתף קטע נבחר

שנת 2018 בתעשיות הביטחוניות: רפאל צומחת, תע"א שבה להפסיד

בין ההזמנות הבולטות של רפאל השנה: מערכות מעיל רוח וכיפת ברזל לצבא ארה"ב וטילי ספייק לצבא אוסטרליה. בניגוד לאלביט ולתעשייה האווירית - רפאל סיימה את השנה גם עם עלייה ברווח הנקי

בתעשיות הביטחוניות מסכמים בצורה מעורבת את שנת 2018: רפאל מצטרפת לאלביט מערכות בשנה חיובית, בזמן שהתעשייה האווירית שבה להפסיד.

 

>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

המשק ממשיך לצמוח - והשכר שלנו לא מדביק את הקצב

צניחה של 75% ברווחי פלאפון ב-2018; yes איבדה 13 אלף מנויים

מזרחי טפחות: עלייה בהכנסות וירידה ברווח בשנת 2018

 

רפאל, יצרנית כיפת ברזל ומעיל רוח, פירסמה אתמול את הדוח השנתי שלה, והציגה רווח של 133 מיליון דולר ומכירות בסך 2.6 מיליארד דולר ב-2018, עלייה של 15% לעומת השנה שעברה.

  

התעשייה האווירית דיווחה לפני עשרה ימים על הפסד בסך 47 מיליון דולר בשנה החולפת ועל מכירות של 3.8 מיליארד דולר, לאחר שב-2017 הרוויחה 78 מיליון דולר, על מכירות של 3.5 מיליארד דולר.

 

סוללת כיפה ברזל  ()
רפאל תספק מערכות כיפת ברזל לצבא ארצות הברית

ההפרטה משתלמת?

אלביט מערכות, החברה הפרטית היחידה מבין שלוש התעשיות הביטחוניות הגדולות, השלימה בשנה החולפת את רכישת התעשייה הצבאית מידי המדינה, וסיימה את השנה עם רווח של 341 מיליון דולר ומכירות של 3.7 מיליארד דולר.

 

ב-2019, שנה מלאה ראשונה לאחר רכישת תע"ש ועם השלמת הסינרגיות ביניהן, צפויה אלביט לעבור את רף ה-4 מיליארד דולר - ואף לעקוף במכירות את התעשייה האווירית. האחרונה היא התעשייה הביטחונית הגדולה בארץ, שמעסיקה ישירות כ-15 אלף עובדים, בזמן שלאלביט יש כעת כ-10,000 עובדים ישירים ולרפאל כ-8,000 איש, רובם בצפון הארץ.

 

רפאל קיבלה ב-2018 פרס ביטחון ישראל בתחום פעילותה בלחימה התת קרקעית, ביחד עם אלביט, כחלק מצוות הכולל נציגים של צה"ל ושל משרד ראש הממשלה.

 

ב-2018 קיבלה רפאל כמה הזמנות אסטרטגיות, בהן שתי עסקאות ראשונות לאספקת מערכות מעיל רוח להגנת טנקים לצבא היבשה האמריקאי, ועסקה נוספת עימו במסגרתה הזמין שתי סוללות כיפת ברזל. צבא אוסטרליה רכש את הדור החדש של טילי הספייק נגד טנקים.

כלכלה אינפו תעשייה בטחונית ()
 

שיעור יצוא גבוה

כ-45% מצבר ההזמנות של רפאל נובע מחוזי יצוא למדינות רבות בעולם באסיה, באירופה, באמריקה הצפונית והדרומית ובאוסטרליה. שיעור היצוא בפעילות התעשייה האווירית ואלביט גבוה משמעותית: 74% בתע"א, שרשמה בשנים האחרונות עסקאות ענק עם הודו למכירת מערכת הברק-8. אלביט לא דיווחה השנה על שיעור היצוא של תוצרתה, אבל בשנים קודמות הוא מעט גבוה מזה של התעשייה האווירית.

 

אלביט זכתה בשבוע שעבר בחוזה ממשרד הביטחון לייצור התותח החדש של צה"ל. החוזה, על סך 125 מיליון דולר, כולל את ייצור התותחים, שיורכבו לראשונה על משאיות שטח במקום על רכבים זחליים יקרים ואיטיים יותר, ואספקת סימולטורים שיאפשרו לצוותי חיל התותחנים לקיים אימונים מדויקים תוך הפחתת הירי של פגזי אימונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
כיפת ברזל
צילום: שאול גולן
מומלצים