שתף קטע נבחר

דיור בר השגה? 2,500 מתחרים על 84 דירות בתל אביב

אלפי תושבים נרשמו להגרלה למגורים בשכירות מוזלת בדרום העיר ופרויקטים חדשים במרכזה. שכר דירה בדירת חדר בשכונת יד אליהו: 1,100 שקל בחודש

חשבתם שקשה לזכות בדירה בתוכנית מחיר למשתכן? מתברר שגם בשוק השכירות המצב לא פשוט. לא פחות מ-2,500 תושבי תל אביב מתחרים על 84 דירות בלבד שיושכרו במחיר מופחת. זאת במסגרת הגרלה שעורכת עיריית תל אביב עם החברה העירונית עזרה ובצרון בקרב חמישה מיזמי דיור בר השגה.

 

>> לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

תוכנית ענק של פינוי-בינוי בלוד: 5,000 דירות ייבנו בשכונת רמת אשכול

תל אביב בדרך להכפלת מספר הדירות באבן גבירול

הנחות מחיר למשתכן - הוכחה ליעילות הנמוכה בפריפריה

שכירות מוזלת בגורד שחקים: הוכרזו זוכי הגרלת דיור בר השגה בת"א

 

ההגרלה, שתוצאותיה יפורסמו בתחילת השבוע הבא, נפתחה להרשמה בחודש פברואר האחרון והיא כוללת דירות בשכירות מפוקחת בדרום העיר (בשכונות גני שפירא ויד אליהו) ובפרויקטים חדשים למגורים במרכזה. הזוכים יחתמו על חוזי שכירות לשלוש שנים ואופציה לשנתיים נוספות. אכלוס הדירות צפוי כבר במהלך 2019.

   (באדיבות חברת מידטאון בע
הדמיית פרויקט מידטאון(באדיבות חברת מידטאון בע"מ)

בין הפרויקטים המשתתפים לראשונה בפרויקטים של שכירות מוזלת שעורכת העיריה, נמנה פרויקט WE - מתחם עירוני חדש הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי ברחוב מנחם בגין 150, שכולל 10 יחידות דיור בנות 2-3 חדרים. עלות שכירות חודשית בפרויקט תעמוד על כ-4,300 שקל לדירת 2 חדרים וכ- 5,000 שקל לדירת שלושה חדרים.

   (באדיבות קבוצת סופרין)
הדמיית פרויקט WE - מתחם עירוני חדש הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי (באדיבות קבוצת סופרין)
 

פרויקט חדש נוסף כולל שישה מבנים ברחבי שכונת יד אליהו, עם 17 יחידות דיור בנות 1-2 חדרים, בשכירות חודשית של כ-1,100-1,600 שקל לדירת חדר עד חדר וחצי, וכ- 1,500- 2,700 שקל לדירת חדר וחצי עד שני חדרים.

 

פרויקט נוסף הוא גני שפירא, בו כבר הוגרלו דירות בעבר. הפרויקט הוקם בשנת 2013 באמצעות חברת "עזרה ובצרון" ובמימון העיריה באופן ייעודי לדיור בר השגה. בפרויקט יוקצו 54 יחידות דיור בנות 3-5 חדרים. השכירות החודשית תעמוד על 3,500 שקל לדירת שלושה חדרים, 3,900 לדירת 4 חדרים, 3,700-3,900 שקל לדירת גן בעלת 3-4 חדרים, כ-4,200 שקל לדירת פנטהאוז בעלת ארבעה חדרים וכ-4,600 שקל לדירת פנטהאוז בעלת חמישה חדרים.

   (צילום: דורון סהר)
הדמיית פרויקט גני שפירא(צילום: דורון סהר)
 

   (צילום: דורון סהר)
הדמיית פרויקט גני שפירא(צילום: דורון סהר)

פרויקטים נוספים, שבהם הוגרלו דירות כבר בעבר, כוללים את מידטאון תל אביב הסמוך למתחם שרונה ולמגדלי עזריאלי, ברחוב מנחם בגין 144, בו מוצעות שלוש יחידות דיור בנות שלושה חדרים, בעלות שכירות חודשית של כ-5,040 שקל, וכן פרויקט יסוד המעלה בלב שכונת נווה שאנן, הכולל שתי דירות בנות שני חדרים, בשכירות חודשית של 3,100 שקל.

    (באדיבות חברת לבנת הזהב )
הדמיית פרוייקט יסוד המעלה(באדיבות חברת לבנת הזהב )
 

 

מספר החסר תקדים של נרשמים ומתעניינים

בסך הכל, העיריה הגרילה 156 דירות בשכירות מוזלת בשנים האחרונות. בהגרלה האחרונה שנערכה בינואר אשתקד, התחרו כ-250 מתמודדים על 50 דירות, שכללו 34 דירות בפרויקט מידטאון, חמש דירות בגני שפירא ו-11 דירות ביסוד המעלה. בחברת "עזרה ובצרון", האמונה על ניהול הפרויקט, מסבירים את הפער הגדול במספר הנרשמים לגידול בביקושים, לעלייה במספר הדירות המוצעות, להרחבת תנאי הזכאות ולהקלה המשמעותית בתהליך הרישום.

 

בתוך כך, בהגרלה הנוכחית המתמודדים לא נדרשו להמציא את כל המסמכים בשלב הרישום, אלא רק לצרף צילום תעודת זהות ולחתום על הצהרה שהם קראו על הפרויקט, מעוניינים בו, קראו את הקריטריונים ועומדים בהם. רק נרשמים אשר יעלו בהגרלה יידרשו להמציא את המסמכים לעזרה ובצרון.

 

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג, מסר: "המספר החסר תקדים של נרשמים ומתעניינים מעיד יותר מכל על הצורך והביקוש הגבוה לדיור בהישג יד בתל אביב-יפו. הרצון לדאוג לרווחת התושבים ולצרכיהם הוא מנוע העשייה שלנו בעזרה ובצרון, ואנו שואפים לקיים הגרלות של דיור בר השגה מידי שנה, עם כמות יחידות הולכת וגדלה ובאזורים מגוונים ברחבי העיר. בהצלחה לכל המועמדים לזכייה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות חברת מידטאון בע"מ
פרויקט מידטאון
באדיבות חברת מידטאון בע"מ
מומלצים