שתף קטע נבחר

אחרי כישלון הקרדשיאן: עוד חזית לקרולינה למקה

אופטיקנה, שאימצה את ורסו, מותג המשקפיים החדש של הזמר עומר אדם - חותכת את מחיריו כך שיתקרבו לאלו ברשת שבשליטת קסטרו-הודיס

אחרי כישלון הקולקציה של קים קרדשיאן בישראל, עוד אתגר לקרולינה למקה: רשת אופטיקנה - שאימצה את ורסו, מותג המשקפיים החדש של עומר אדם - מקרבת את מחיריו לאלה שלה. כך נודע ל"ידיעות אחרונות".

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

לא סיפקה את הסחורה: קמפיין קרדשיאן של קסטרו נכשל בישראל 

קסטרו: ההפסד גדל ל-48 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2019

"קרולינה למקה מיצתה את ישראל"

 

דגמי משקפיים של קרולינה למקה עולים 199־299 שקל. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי קמפיין שיעלה השבוע יכריז על מחירי השקה של ורסו באופטיקנה - 299־399 שקל - לעומת 599־699, בהם הושקו באתר של אדם לפני 4 חודשים. 80 סניפי אופטיקנה יציעו כ־50 דגמי ורסו, כשהחזון כולל גם יציאה מהסניפים.

    (צילום: יח
(צילום: יח"צ ו-Mert Alas&Marcus Piggott)

בישראל לא התרשמו

קרולינה למקה ברלין פרצה לשוק ב־2010 עם מודל שהגה יוסי גביזון, מבעלי קבוצת הודיס־קסטרו, למכור משקפיים זולים המיוצרים בסין בדוכנים פתוחים. המודל זכה להצלחה, וכיום קרולינה למקה היא אחת משתי החברות היחידות הרווחיות בקבוצה (לצד טופ טן).

 

ההצלחה הביאה לרצון לכבוש את אמריקה דרך אתר אונליין. לפרויקט גויסה קים קרדשיאן תמורת שישה מיליון דולר לשנה, שעיצבה לשוק האמריקאי קולקציה משלה, אותה ניסו גם למכור בארץ במשך תקופה קצרה. עם זאת, הקהל בישראל לא התרשם, ומאות אלפי זוגות הוחזרו לארה"ב.

 

ההוצאות של הקמת הפעילות בארה"ב הוערכו בידי הקבוצה ב־20־30 מיליון דולר בשנה, ואת הרבעון הראשון קרולינה סיימה בהפסד, לעומת רווח של 16 מיליון שקל ב־2018 כולה.

 

כיוון שהאתר בארה"ב פועל חודשיים בלבד, בהם מכר משקפיים במיליון דולר, מוקדם לקבוע אם המיזם הצליח, אך לאור ההוצאות הצפויות להימשך - ההתקשרות עם קרדשיאן היא לשנתיים - רווחיה של קרולינה בארץ חיוניים מתמיד. ברשת ינסו להגיע להבנות עם קרדשיאן על פריסה רחבה יותר של התשלום, כדי להקל על המאזנים הרבעוניים.

    (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
  

מותג בניחוח איטלקי

ורסו הושק כאתר מכירות אונליין, במודל דומה לזה של קרולינה למקה: יזם אמריקאי "המציא" אותו, והלך על "ניחוח" איטלקי וייצור באיטליה. גם החיבור בישראל עם אדם, שמקבל גם תמלוגים מהמכירות, דומה לזה של למקה ובר רפאלי, ונועד למנף את הפופולריות של הזמר בקרב צעירים.

 

אלא שהמחירים של ורסו, העובדה שהישראלים מעדיפים למדוד משקפיים ולא קונים אונליין, וההסתפקות במסגרות מתכת - ישראליות אוהבות מסגרות גדולות בגלל השמש החזקה - הביאו לאכזבה במכירות. בעקבות כך נחתם ההסכם עם אופטיקנה, וכך החלו דגמי ורסו להימכר בסניפי הרשת לצד מותגי הבית המוזלים שלה, ולצד מותגי־על כמו פראדה וקרטייה.

 

ואולם, למרות הפריסה הרחבה של אופטיקנה, שנמצאת בכל הקניונים, ללמקה יש עדיפות בכך שהרשת מוכרת בדוכנים במעברי הקניונים, וכך משיגה חשיפה מרבית אצל באי הקניון למוצריה. כעת, ל"ידיעות אחרונות" נודע כי אופטיקנה מתכננת לפתוח בקניונים חנויות פופ־אפ מחוץ לסניפיה, ואם המכירות יצדיקו זאת, גם דוכני קבע. בנוסף, היא מרחיבה את המגוון, ותוסיף גם מסגרות עשויות פלסטיק.

 

יצוין כי שלא כמו רפאלי, אדם אינו אייקון אופנה. בעבר הוא גויס על ידי פוקס כפרזנטור לבגדי גברים של מנגו, קטגוריה שלא הצליחה ובהמשך נסגרה. גורמים בענף אמרו כי בכל הנוגע לשעוני ואביזרי יוקרה, אדם "מוכר" באינסטגרם. הוא גם השיק קליפ עם רוסלנה רודינה לשיר ששימש לקידום משקפי ורסו. כן נודע שכדי להוריד מחירים, גם אופטיקנה תייצר חלק מהדגמים של ורסו במזרח אסיה. קרולינה למקה מייצרת בסין.

קים קרדשיאן ובר רפאלי בצילומים לקמפיין. המשקפיים נשלחו חזרה לארה”ב (צילום: Mert Alas & Marcus Piggott)
קים קרדשיאן ובר רפאלי בצילומים לקמפיין(צילום: Mert Alas & Marcus Piggott)
   

מתחמשים בסלבז

תחרות נוספת לקרולינה למקה מגיעה מפעילות האופטיקה של סופר־פארם שמתרחבת - בעוד 40 מסניפי הרשת תיפתח "חנות בתוך חנות". הרשת השיקה מותג פרטי לנשים בשם "טרייבקה" - מסגרות בסגנון קלאסי ב־200 שקל, וכן קו לצעירות, "טרייבקה פאשן", ב־99 עד 149. מנכ"ל הפעילות, גל שרון, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי יש בישראל צמיחה של מותגים פרטיים מוזלים בתחום משקפי השמש. נטלי דדון תפרסם עבורה ברשתות החברתיות קולקציית קפסולה, שעוצבה עם סטודנטים בשנקר.

 

ואילו אירוקה גייסה את נטע אלחמיסטר, שתקדם עבורה ברשתות החברתיות דגמים שעיצבה עבורה. הרשת שלחה קופון הנחה בסך של 62 שקל לחברי המועדון שלה, ומציעה את המותג הפרטי שלה במחירים של 189 עד 289 שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: יח"צ ו-Mert Alas&Marcus Piggott
חזית נוספת מול עומר אדם
צילום: יח"צ ו-Mert Alas&Marcus Piggott
מומלצים