שתף קטע נבחר

מחיר החלב יירד ביולי למחלבות - לא תהיה הוזלה לצרכנים

הרפתנים יגבו 0.87 אגורות פחות לכל ליטר חלב שהם מוכרים למחלבות. הדבר לא צפוי להשפיע על המחירים לצרכנים, שכן תנובה, טרה ושטראוס ייקרו לאחרונה את מוצרי החלב שמחיריהם מפוקחים על ידי המדינה. המחלבות טוענות שהמוצרים אמורים היו להתייקר בשיעור גבוה יותר

המחלבות ישלמו פחות על חלב - על הצרכנים זה לא ישפיע: מועצת החלב הודיעה לרפתנים שמחיר המטרה של החלב יירד ביולי ב-0.44%. מדובר במחיר החלב הגולמי שנמכר למחלבות בשער הרפת.

 

ניצחון לתנובה: כחלון חתם על הצו לייקור מוצרי החלב שבפיקוח

המגעים בין האוצר למחלבות כשלו, מחירי מוצרי החלב שבפיקוח צפויים לעלות ב-3.4%

המדינה לבג"ץ: אפשר להעלות את מחירי החלב

 

המחיר לרבעון יולי-ספטמבר 2019 יעמוד על 1.9749 שקלים לליטר לעומת 1.9836 שקלים לליטר, ירידה של 0.87 אג'. הדבר לא יוריד מחירים לצרכנים שכן המחלבות העלו מחירים לאחרונה והן היו רוצות להעלות מחירים בשיעור גבוה יותר.

רפת (צילום: הסטודיו - מיתוג ונוכחות דיגיטלית) (צילום: הסטודיו - מיתוג ונוכחות דיגיטלית)
רפת(צילום: הסטודיו - מיתוג ונוכחות דיגיטלית)
 

ב-11 ביוני המדינה פרסמה ברשומות את צו המחירים החדש, לפיו מחירי מוצרי החלב המפוקחים יתייקרו לצרכנים ב-3.4% בממוצע. מספר ימים אחר כך, המחלבות העלו מחירים בהתאם. בין המוצרים שהתייקרו: חלב בשקית ובקרטון, גבינה לבנה, אשל, גיל, חמאה, שמנת חמוצה ומתוקה וגבינות עמק וגלבוע במשקל.

  

עליית המחירים הגיעה אחרי עיכוב של חודשים ובתום מאבק משפטי בין תנובה לשר האוצר, משה כחלון, שביקש לעצור את ההתייקרות. לפני כשנה תנובה עתרה לבג"ץ בדרישה לחייב את שר האוצר לחתום על המלצת ועדת המחירים להעלות את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח ב-3.4%. אחרי מאבק ובדרישת בית המשפט, כחלון חתם בסופו של דבר על הצו.

 

במקביל, טרה פנתה לוועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר, בטענה שיש לייקר את המוצרים בכ-6% משום שבעת ההמתנה הממושכת להעלאת מחירי המוצרים המפוקחים, החלב הגולמי התייקר ונגרמו למחלבות נזקים לכאורה ויש לפצותן. טרה וכן תנובה טענו לנזקים של מאות מיליוני שקלים.

 

עוד קודם לכן, ב-2018, תנובה וטרה העלו מחירים של מוצרי חלב שמחיריהם אינם מפוקחים, בעקבות התייקרות החלב הגולמי, שמחירו כאמור יירד ברבעון הקרוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים