שתף קטע נבחר

עובדי סלקום למשרד התקשורת: "השת"פ בין סאני להוט הרסני"

הוועד דורש לבחון את "השת"פ התמוה" בין החברות, לאחר פרסום המחיר של החבילה הסלולרית שמציעה סאני. הוועד: "14.9 שקל הוא מחיר שעלול להביא לאובדן שליטה מוחלט על רמת המחירים בשוק הסלולר". סלקום פנתה לרשות התחרות בנושא

הוזלה חיובית או מהלך אנטי-תחרותי? יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום, מיה יניב, שלחה היום (ג') מכתב למנכ"ל משרד התקשורת, נתי כהן, ב"דרישה דחופה לבחינת שיתוף הפעולה ההרסני והתמוה בין חברת סאני לבין חברת הוט".

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מהלך אנטי-תחרותי ציני: סאני שוברת את שוק הסלולר/פרשנות

סאני מציעה חבילת סלולר הזולה ביותר בארץ: 14.9 שקל בחודש

טלפון שבור: חברות הסלולר במלחמת הישרדות/+ynet

 

יניב שלחה את המכתב לאחר שחברות התקשורת פנו גם הן למשרד התקשורת בדרישה שיתערב. סלקום ביקשה מהמשרד שיפעיל את סמכותו על פי סעיף 11 ב' לחוק התקשורת, שמהותו עצירת התנהגות שיש בה כדי לפגוע בתחרות. כמו כן, יניב צירפה לפנייתה תקדימים של שימוש בסעיף זה. בנוסף, החברה פנתה גם לרשות התחרות.

מנכ
מנכ"לית הוט טל גרנות גולדשטיין ומנכ"ל סאני משה פרי(צילום: הוט וסיון פרג)
 

כפי שפורסם אתמול, סאני, המשווקת הרשמית של סמסונג בישראל, הודיעה על שיווק חבילות סלולר של 50 ג'יגה במחיר שובר שוק של 14.9 שקל לחודש.

 

חברת סאני משתפת פעולה עם הוט מובייל בתחום השיווק, ומאחורי המהלך עומדת למעשה חברת הוט. בדרך זו, מנסה הוט לפגוע בסלקום ופרטנר בתחום הנייד, במטרה לעצור את השקעותיהן הגדולות בתחום הנייח שבו היא דומיננטית.

 

יניב מציינת כי "14.9 שקל הוא מחיר שעלול להביא לאובדן שליטה מוחלט על רמת המחירים בשוק הסלולר, ולפגיעה מיידית לא רק בחברות התקשורת הגדולות - אשר מספקות את התשתיות למפעילים הווירטואליים, אלא גם לפגיעה ישירה ומיידית במיליוני הלקוחות של חברות אלו".

 

"כל המודלים של הפעלת שווקים סלולריים בעולם מצביעים על כך שהמבנה הקיים של שוק הסלולר בישראל יביא לקריסת כל המפעילים, ולפגיעה מוחלטת בתשתיות, תוך גרימת נזק בלתי הפיך לציבור ולמפעילים", טוענת יניב. 

 

"אני חייבת לציין בהקשר זה כי המחיר שמציעה הוט הוא אשליה והטעיה. אין כל הבדל בין מכירת חבילת סלולר בעלות של 14.9 שקל לבין מסירת אותה החבילה בחינם אין כסף! מהלכה של חברת הוט אינו מהלך מקרי, כי אם מהלך מתוכנן היטב שנועד מראש להשיג אפקט מיידי באמצעות פגיעה אנושה במפעילות הגדולות, וסלקום ביניהן".

 

יניב מוסיפה כי "נדרשת התערבות מיידית גם של רשות התחרות. אני לא מוכנה לראות כיצד הרפורמה בשוק הסלולר מתפוצצת לכולנו בפנים בשל חוסר אכיפה ואדישות של משרד התקשורת. אם משרד התקשורת לא יפעל בטווח הזמן המיידי להקפיא את האנדרלמוסיה בשוק הסלולר, ולא יורה לחברות הוט וסאני תקשורת להפסיק למכור חבילות סלולר עד לקיום בירור מקיף בנושא, נשקול את כל הצעדים האפשריים שלנו כנציגות עובדים כנגד מהלך זה".

 

לא ניתן היה להשיג את תגובת משרד התקשורת.

 

רשות התחרות סירבה להגיב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: הוט וסיון פרג
טל גרנות גולדשטיין ומשה פרי
צילום: הוט וסיון פרג
מומלצים