שתף קטע נבחר

אור ירוק לפרויקט פינוי-בינוי בבעלות עמידר בשכונת גילה בירושלים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיר מקדמת תוכנית התחדשות עירונית במסגרתה 287 דירות במתחם מרכז הקליטה, רובן שייכות לדיור הציבורי, יהרסו - לטובת בנייה של 1,294 יחידות דיור חדשות במגדלים

אור ירוק להתחדשות עירונית: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות אליעזר ראוכברגר, אישרה היום (ב') תוכנית פינוי בינוי שיזמה חברת הדיור הציבורי עמידר, בשיתוף הרשות להתחדשות עירונית, במתחם מרכז הקליטה הוותיק בשכונת גילה. הוועדה המליצה על הפקדת התוכנית לוועדה המחוזית, שצפויה לדון בה במהלך החודשים הקרובים.

 

קבינט הדיור אישר את תמ"א 1: מאות תוכניות מתאר יאוחדו

בזמן עבודות תמ"א בבניין: "הקיר קרס, הבטון נזל לחדר השינה"

לראשונה: קבינט הדיור צפוי לאשר פינוי בינוי באשקלון

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

 

מדובר במתחם הכולל 30 דונם, בין הרחובות ורדינון ואריה בן אליעזר, שבו מצויות 287 דירות ישנות אשר בעבר היו כולן שייכות לדיור הציבורי. במהלך השנים, מכרה עמידר חלק מהדירות לדיירים - וכיום 178 מתוכן שייכות לדיור הציבורי ומנוהלות על ידי חברת עמידר. יתרת 109 הדירות מצויות בבעלות בעלי בתים פרטיים המנהלים מגעים עם עמידר לחתימה על הסכמי פינוי בינוי.

  (הדמיה: איי אל  וויו פויינט בע
פרויקט פינוי בינוי של עמידר בשכונת גילה בירושלים(הדמיה: איי אל וויו פויינט בע"מ)

מהלך זה מגיע בהמשך להודעתה של עמידר לפני למעלה משנה, שהצהירה כי במתחמים ישנים בהם קים רוב משמעותי של דירות בניהולה - תפעל ליזום בעצמה פרויקטים של התחדשות עירונית, על מנת להגדיל את מאגר הדיור הציבורי. במסגרת פרויקט זה צפויה עמידר לקבל לניהולה כ-1,000 דירות.

 

על פי התוכנית, 287 הדירות ייהרסו ובמקומן יוקמו 1,294 דירות חדשות ב-7 מגדלים בני 25-30 קומות ועוד 7 בניינים בני 9 קומות. מדובר במקדם כלכלי של 4.5 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. כמו כן, כוללת התוכנית 1,000 מ"ר שטחי מסחר לאורך רחוב בן אליעזר, 2 קומות עבור המינהל הקהילתי לטובת שימושים ציבוריים ושדרוג המרחב הציבורי. את התוכנית ערך משרד אוקא אדריכלים.

 

בנייה טרומית ומצב פיזי רעוע

מרכז הקליטה בשכונת גילה א' תוכנן על ידי אדריכל אריה שרון בשנות ה-70 של המאה הקודמת, ומאופיין בבינוי מדורג שנבנה בבנייה טרומית. הדירות הקיימות קטנות בשטחן, ומצב הבינוי כיום רעוע. עם זאת, מרכז הקליטה ממוקם סביב מרכז ציבורי שוקק, הכולל את המינהל הקהילתי, בריכת שחייה, בית ספר תיכון, אולם ספורט וכיכר עירונית.

 

 

בגלל מצבו הפיזי, הוחלט בעיריית ירושלים, בעמידר וברשות להתחדשות עירונית כי לא ניתן לשקמו, ויש לערוך תוכנית פינוי בינוי עבורו. מלבד שדרוג הדירות לדיירי הדיור הציבורי, ובעלי הדירות הפרטיים שרכשו את הדירות בעבר מעמידר, תביא התוכנית גם להגדלת מספר הדירות לדיור הציבורי.

 

יו"ר עמידר, עו"ד קובי שלו אמסלם, אמר כי "התוכנית מציעה פתרונות דיור חדישים וראויים לדיירי הדיור הציבורי ולכלל תושבי המתחם, ותביא לחיזוק השכונה גם בהיבט הקהילתי. שיתוף הפעולה עם כלל הגורמים מהווה מכפיל כוח שישמש את החברה גם בפעילותה בערים אחרות". ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הוסיף: "בשנים הקרובות ירושלים תעבור שינוי משמעותי, ומספר יחידות דיור רב יתווסף לבירה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: איי אל  וויו פויינט בע"מ
פרויקט פינוי בינוי של עמידר בשכונת גילה בירושלים
הדמיה: איי אל וויו פויינט בע"מ
מומלצים