שתף קטע נבחר

הדוגמנית לשעבר ג'ני צ'ראווני נחקרה בחשד להטעיית צרכנים

צ'ראווני משווקת בשנה האחרונה ברשתות החברתיות שמנים להרחה ולעיסוי שאותם רקחה ומיועדים לכאורה לטיפול בבעיות שונות. נחקרה באחרונה על ידי הרשות להגנת הצרכן. צ'ראווני בתגובה: "הפוסטים התבססו אך ורק על הניסיון שלי"

דוגמנית העבר ג'ני צ'ראווני נחקרה במשרדי הרשות להגנת הצרכן בחשד להטעיית לקוחות בשיווק שמנים להרחה שאותם רקחה ושיווקה דרך החשבונות האישיים שלה ברשתות החברתיות. כך פורסם הערב בחדשות 13.

 

הרשות להגנת הצרכן תבדוק חשד להטעיה בפרסום ברשת רמי לוי

שר הכלכלה: המבצעים הנעלמים - הטעיה שדורשת חקירה

 

צ'ראווני, בת זוגו של איש העסקים רוני מאנה, עוסקת כיום בנטורופתיה, תחום שאותו למדה בשנה האחרונה. במסגרת זאת היא רוקחת שמנים מיוחדים לעיסוי והרחבה שמיועדים, לדבריה, לטיפול במגוון של בעיות, בהן הפרעות קשב וריכוז, אכילה רגשית וטיפול בעוררות.

אירוע מנטה נייצ'ר ואלי (צילום: אביב חופי)
ג'ני צ'רוואני(צילום: אביב חופי)

את השמנים שהיא רוקחת משווקת צ'רוואני ברשתות החברתיות, כאשר היא מסתייעת בחבריה לברנז'ה, בהם מושיק גלאמין, אופירה אסייג, אקי אבני ואלכסה דול.

 

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הגנת הצרכן וראש אגף חקירות ומודיעין, מספרת בכתבה כי "נפתחה חקירה, במסגרתה צ'ראווני זומנה אל הרשות ונחקרה". יצחק מציינת כי החקירה בעיצומה. למוצרים שמשווקת צ'ראווני מצורפת אזהרה שהמוצר אינו תחליף לתרופה, אך איזכור לאזהרות הללו לא מופיע בסרטונים שבהם היא משווקת את המוצרים.

ג'ני צ'רוואני ורוני מאנה (צילום: אמיר מאירי) (צילום: אמיר מאירי)
ג'ני צ'רוואני ורוני מאנה(צילום: אמיר מאירי)

"לא יתכן שכל בן אדם, יקום מחר בבוקר, וירקח לו במקרה הזה שמנים, במקרה אחר משחה, או אמצעי כזה ואחר, ויגיד שמהיום זה עוזר לנו לרדת במשקל, להוריד לחץ דם, סוכרת וכו'", מצוטטת יצחק בכתבה. "והציבור שהוא חלש במקרה הזה, הוא חלש מעצם זה שהוא נמצא במצוקה בריאותית, מנסה כל דבר שיוצא בשוק".

 

ברשות להגנת הצרכן רואים בחריפות את ניסיון ההטעיה שלפיו השמנים שרוקחת צ'ראווני מטפלים בבעיות כמו הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים, כאשר החוק אוסר על הבטחות למטופלים לפיהם טיפולים אלטרנטיביים יכולים לטפל בבעיות רפואיות בלי מחקר מדעי שמוכיח זאת.

 

מג'ני צ'רוואני נמסר בתגובה: "הפוסטים שהעליתי ברשתות החברתיות התבססו אך ורק על הניסיון והחוויה האישית שלי בשימוש היומיומי בשמנים נדיפים על פי תורת הארומתרפיה. הנושא נמצא בבדיקה ולאחר סיום הבדיקה וקבלת המסקנות - אפעל ליישומן".   

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: ענת מוסברג
ג'ני צ'רוואני
צילום: ענת מוסברג
מומלצים