שתף קטע נבחר

מייקל הרפז: "עדיף חברות שמתה מחבר שמת"

הנתק, הפיוס, האיחוד שלא היה, הניסיונות לחדש את הקשר - והבקשה מהמשפחה שלא להגיע להלוויה: מייקל הרפז חושף מול המצלמה את היחסים המורכבים עם אמיר פרישר גוטמן, חברו מ"היי פייב", וגם מספר על היום שבו שמע על מותו הטרגי. הריאיון המלא - במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות"

 

כשמייקל הרפז פירק את היי פייב, אמיר פרישר גוטמן הבטיח לו שלא ידבר איתו יותר לעולם. השניים השלימו והרפז היה זה שדחף לאיחוד שבסוף לא קרה בנסיבות טרגיות. אבל במהלך התמודדות עם הסרטן - שהיה או לא היה - הגיע הנתק והפעם כבר לא תגיע התפייסות. הרפז מוצא עצמו חסר תשובות וחסר מנוחה.

 

"האחראים על הטיפול שלו מטעם המשפחה הבינו - בחוכמה - שצריך לנתק עכשיו את כל גורמי הסטרס בחיים של אמיר", הוא מספר בראיון לרגל סרטו החדש "רוח חדשה". "אז היה ניתוק מהלהקה, וכמובן שקיבלנו את זה בהבנה. אבל אחרי זה, כשהתגלה שאבחנו אותו בטעות, הכול חזר לקדמותו, אבל הנתק כלפיי המשיך. ניסיתי להתקשר אליו פעם ועוד פעם ולא הייתה תגובה בכלל".

 

מייקל הרפז. "לא שופט את אמיר" (צילום: יונתן בלום) (צילום: יונתן בלום)
מייקל הרפז. "לא שופט את אמיר"(צילום: יונתן בלום)

הרפז מראה את מסך הטלפון שלו ואת שלל ההודעות, התמונות והשיחות שלא נענו, "הרבה יותר ממאה ניסיונות, שישה חודשים של הודעות, מאפריל עד אוקטובר, ואין תגובה. אבל חשוב שתבין, אני לא שופט אותו בשום אופן".

 

גם להלוויה של אמיר, התבקשה הלהקה, מלבד עידן יסקין, לא להגיע. "בבוקר של הלוויה קיבלנו הודעה מהמשפחה לא להגיע. אמרו שהנוכחות שלנו לא רצויה".

 

את הפעם האחרונה שראה את פרישר גוטמן לא יישכח הרפז לעולם. "הוא כבר היה אחרי הטיפול הראשון, וזה היה כמו לראות רוח רפאים. אמצע הקיץ, הוא היה עם ארבע שכבות וכובע וקפוצ'ון וטרנינג ורעד. לא היה לו כוח להוציא את הג'וינט הרפואי מהכיס כדי להדליק. כשנפרדנו הוא אמר לי, 'אל תחבק אותי, שלא תקבל קרינה'. וזו הייתה הפעם האחרונה שראיתי אותו או דיברתי איתו, עם האח שלי, החבר הטוב שלי, אמיר".

 

הריאיון המלא התפרסם במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יונתן בלום
מייקל הרפז
צילום: יונתן בלום
לאתר ההטבות
מומלצים