שתף קטע נבחר

ראומה ויצמן על חיים גורי: "כשראיתי אותו בגיל 17 אמרתי 'וואו, איזה בחור'"

אלמנתו של הנשיא עזר ויצמן, ראומה, נזכרת במשורר חיים גורי, שמצא חן בעיניה בהיותה נערה צעירה: "אני קוראת לזה אהבה שלא מומשה, זה מהסיפורים היפים שהיו לי בחיים"

 

אלמנתו של הנשיא השביעי של ישראל, ראומה ויצמן, נזכרת במשורר והסופר חיים גורי שהלך לעולמו הלילה בגיל 94, אותו הכירה בנעוריה. "בעיני, זה אחד הסיפורים היפים שהיו לי בחיים. ראיתי אותו לראשונה בגיל 17. הוא היה פלמ"חניק שבא להתרחץ בחוף פרישמן בתל אביב. שאלתי מישהו שישבה לידי, 'מי זה היפה הזה עם הבלורית השחורה?', היא אמרה לי שקוראים לו חיים גורפינקל, זה היה השם הקודם שלו. אמרתי, 'וואו, איזה בחור!'".

 

בתו של חיים גורי: "אבא היה צעיר בן 94"

הלך לעולמו המשורר והיוצר חיים גורי

חיים גורי נפרד מהנגב: "הנוף הזה מרפא הכל"

סיפורה של "הרעות": בחזרה לשירו הקאנוני של חיים גורי

 

לדבריה האהבה בין השניים לא מומשה אף שנפגשו בכמה הזדמנויות שונות. "אחרי כמה שנים נפגשנו באיזושהי הרצאה ולחשתי לו, 'אתה יודע, כשהיית נער בחוף פרישמן, מצאת חן בעיני'". בתגובה גורי אמר לה שגם היא מצאה חן בעיניו.  

 

 (צילום: ג'ורג' גינסבורג) (צילום: ג'ורג' גינסבורג)
(צילום: ג'ורג' גינסבורג)

לפני עשר שנים התברר לה שגורי נהג להשקיף עליה בקיבוץ משמר העמק, עוד כשהיה פלמח"ניק שהתחבא במערות מהבריטים. "אני לא יודעת להסביר את זה, אבל אני באמת קוראת לזה אהבה שלא מומשה. לאחרונה נפגשנו יותר, באירועים שונים, וזהו - הבוקר אני פותחת את הרדיו ובצער רב שומעת על מותו".

 

עוד הוסיפה בערגה, "אני חושבת, אני מתביישת להגיד, אבל אנשים ענקים כמו טולסטוי וכולם אמרו שאהבה שלא מומשה לא נעלמת לעולם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסבורג
ראומה ויצמן, "אהבה שלא מומשה"
צילום: ג'ורג' גינסבורג
לאתר ההטבות
מומלצים