שתף קטע נבחר

קנדריק לאמאר וחושפי פרשת הארווי ויינשטיין בין הזוכים בפוליצר

"הניו-יורק טיימס" ו"הניו-יורקר" זכו בפרס היוקרתי על התחקירים שהופיעו אצלם והובילו לתנועת MeToo. לאמאר הוא הראפר הראשון שמקבל את הפרס, לאחר עשרות שנים בהן ניתן ליוצרי מוזיקה קלאסית

הזוכים בפרס פוליצר היוקרתי הוכרזו הערב (ב'): עבודות העיתונות מהשנה האחרונה שבהן בחרה ועדת הפרס, הפנו זרקור לתנועת MeToo וכללו בין השאר את התחקירים שהובילו לצמיחתה, כמו גם את חשיפת מעורבותה של רוסיה במערכת הבחירות בארה"ב. בתחומי האומנויות הראפר קנדריק לאמאר קיבל את הפרס לאחר שבמשך שנים הוא ניתן ליוצרי מוזיקה קלאסית וג'אז בלבד. זוכים נוספים הם הסופר אנדרו שון-גריר והמשורר פרנק בידראט.

 

בראש התחקירים שהובילו לתנועת MeToo - הארווי ויינשטיין (Gettyimages) (Gettyimages)
בראש התחקירים שהובילו לתנועת MeToo - הארווי ויינשטיין(Gettyimages)

בקטגוריית השירות לציבור, זכו העיתונים "הניו-יורק טיימס" ו"הניו-יורקר", על התחקירים שהופיעו אצלם השנה. בראש אלה כמובן חשיפת מסכת ההטרדות וההשתקות ארוכת השנים של המפיק הארווי ויינשטיין, כמו גם תחקירים שבמרכזם עמדו דמויות ציבוריות אחרות, בהן מגיש החדשות ביל אוריילי והקומיקאי לואי סי.קיי.

 

התחקיר שהוביל לחשיפת הפרשות המיניות שכללו הטרדת קטינות, בהן היה מעורב המועמד לסנאט רוי מור - זיכה את "הוושינגטון פוסט" בפרס. הפרס השני שקיבל "הוושינגטון פוסט" יחד עם "הניו-יורק טיימס" ניתן לעיתונים על חשיפתם את מעורבותה של רוסיה במירוץ לבחירות בארה"ב וקשרה של המדינה לנשיא דונלד טראמפ.

 

"הניו-יורק טיימס" זכה בסך הכל בשלושה פרסים, כשאת האחרון קיבל בקטגוריית האיור, על סדרת איורים שטוותה פרופיל למשפחת מהגרים בארה"ב.

 

הצלם ריאן קלי זכה בפרס על תיעוד חדשותי של פיגוע הדריסה במהלך הפגנת הניאו-נאצים האלימה בשרלוטסוויל, וירג'יניה. הגזענות בארה"ב עלתה כנושא כמו כן בפרס שניתן בקטגוריית הכתיבה, למסאית רייצ'ל קאדזי גנאש, על כתבתה שפורסמה במגזין GQ, אודות דילן רוף, שרצח תשעה אפרו-אמריקנים בכנסייה בדרום קרוליינה.

 

 
עוד פרס לראפר המעוטר. לאמאר (gettyimages) (gettyimages)
עוד פרס לראפר המעוטר. לאמאר(gettyimages)

בתחומי האומנויות, בקטגוריית המוזיקה זכה כאמור הראפר קנדריק לאמאר על אלבומו עטור הפרסים DAMN. זו הפעם הראשונה מאז 1943 (השנה בה נוסדה הקטגורייה) שהפרס מוענק ליוצר שפועל באזורי המוזיקה הפופולרית.

 

בקטגוריות הספרות: הסופר אנדרו שון-גריר זכה בפרס על הרומן שלו Less, המחזאית מרטינה מז'וק זכתה על Cost of Living, והמשורר פרנק בידראט על האוסף Half Light: Collected Poems 1956-2016.

 

ההיסטוריון פרופסור ג'ק א. דייויס זכה על ספרו The Gulf: The Making of an American Sea. הסופרת קרוליין פרייזר זכתה בקטגוריית הביוגרפיה, על הספר Praire Fires: The American Dreams of Laura Ingalls Wilder. בקטגוריית העיון זכה המשפטן פרופסור ג'יימס פורמן ג'וניור על הספר Locking Up Our Own: Crime and Punishment in Black America.

 

פרס הפוליצר נחשב ליוקרתי ביותר לעיתונות בארה"ב והוא מוענק מאז 1917. הזוכים נבחרים על ידי ועדה הכוללת אנשי אקדמיה מאוניברסיטת קולומביה שבניו-יורק ועיתונאים. השנה הפרס כלל 21 קטגוריות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים