שתף קטע נבחר

מסעדת החלוצים 3 נסגרת

אחרי שש שנים של פעילות תיסגר מסעדת "החלוצים 3" בתל אביב. איתן ואנונו, הבעלים: "יש היום הרבה יותר הוצאות מאשר בעבר, אבל זו לא הסיבה היחידה לסגירה"

 

אחרי שש שנים תיסגר מסעדת "החלוצים 3" בתל אביב: המסעדה, אשר שכנה בחלל קטן ואינטימי בפלורנטין, הגישה תפריט מקורי עם נגיעות צרפתיות. הסגירה של "החלוצים 3" מצטרפת לעוד לא מעט סגירות של מסעדות שהתרחשו לאחרונה בתל אביב בפרט ובארץ בכלל, ובהן סגירתה של מסעדת "גריג" (אחרי שנתיים של פעילות), סגירתה של מסעדת "אחוזת בית 3" (אחרי כשמונה חודשים), סגירתה של מסעדת "אורנה ואלה" (אחרי 20 שנה) וסגירתה של מסעדת "צ'רלי צ'ק פוינט" ביהוד (אחרי 10 שנים).

איתן ואנונו ונעמה שטרנליכט (צילום: מתוך חשבון האינסטגרם) (צילום: מתוך חשבון האינסטגרם)
איתן ואנונו ונעמה שטרנליכט(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם)
 

גורמים בענף המסעדות חוזרים ומתריעים בחודשים האחרונים כי הענף עומד בפני משבר גדול, שבעקבותיו ימשיכו ויסגרו מסעדות ברחבי הארץ, בעיקר בשל דרישת האוצר לתשלום היטל רטרואקטיבי על העסקת מבקשי מקלט.

 

"אני לא סוגר עם כעסים", אמר איתן ואנונו, בעל המסעדה, המחזיק אותה יחד עם זוגתו נעמה שטרנליכט. "היו שינויים ועלויות התפעול צמחו בשנים האחרונות, אבל הסיבה לסגירה היא בעיקר כי אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים פסק זמן. שש השנים האחרונות היו אינטנסיביות, והיה לנו קשר הדוק עם המסעדה ועם הלקוחות. שש שנים לא עצרנו לרגע, ועכשיו אנחנו מרגישים שאנחנו צריכים שנייה את הזמן שלנו".

לוח התפריט של מסעדת "החלוצים 3" (צילום: מתוך חשבון האינסטגרם)
לוח התפריט של מסעדת "החלוצים 3"(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם)
 

איך אירועי החודשים האחרונים בענף המסעדנות השפיעו על ההחלטה לסגור?

"הם השפיעו, אין מה להגיד. יש היום הרבה יותר הוצאות מאשר בעבר, ואני מדבר על היטלים כאלה ואחרים, אבל זה חלק ממכלול הסיבות שהובילו לסגירה. הרגשנו שחיקה, זה היה מקום קטן, ובגופנו ובנפשנו היינו שם ברצף ועשינו את המיטב שיכולנו. שמרנו על רמה גבוהה כל השנים. אנחנו לא סוגרים בהפסדים אבל החלטנו שאנחנו צריכים הפסקה מהאינטינסיביות הזאת. זה מאוד קשה, והדרך שאליה ענף המסעדנות הולכת הוא בעייתי. עשינו חישובים של השקעה מול מה שאנחנו מקבלים חזרה - ונכון שזה עבד כל השנים והלקוחות חיבקו אותנו. עשינו בידיים שלנו את הכל, זה היה מחסן ששיפצנו והקמנו את המסעדה מבלי שנתנו לנו שום סיכוי. היו נקודות שחשנו שהאתגר ממש גדול ועדיין לא ויתרנו. אני התאבדתי על המקום הזה ועכשיו אחרי שש שנים אני רוצה לראות קצת גם את החיים שלי".

  

המסעדה תיסגר ב-10 במרץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך חשבון האינסטגרם
מסעדת החלוצים 3 בתל אביב נסגרת
צילום: מתוך חשבון האינסטגרם
מומלצים