שתף קטע נבחר

סדנאות אוכל חווייתיות

מסדנת קפה ועד סדנת שוקולד וסדנה לאוכל בוכרי: רוצים להוסיף תוכן לארוחה? חוגגים אירוע משפחתי ונמאס לכם מהארוחות השגרתיות? כך תצאו מהקווים עם 11 סדנאות שמשלבות אוכל וידע

 

 

שוב ארוחה משפחתית שגרתית עם אותה האנרגיה רק בנוף שונה? שוב ערב גיבוש מהעבודה במסעדה מעונבת? מתברר שאפשר להכניס קצת אקשן לתוך האירוע באמצעות סדנאות בישול חווייתיות, שזמינות לא רק בבתי הספר המקצועיים אלא גם בבתים פרטיים ובחללים של בשלנים כריזמטיים.

סדנת בשר דרור פילץ (צילום: ירון ברנר)
דרור פילץ במהלך סדנת העישון(צילום: ירון ברנר)
הסדנאות שליקטנו כאן מבטיחות בילוי קולינרי מחוץ לקופסה, שבמהלכו תוכלו גם להעשיר את הידע שלכם בנושא, גם לחוות את החוויה וגם לעשות מינגלינג עם כל מי שצריך. בדרך כלל, תוך כדי הסדנאות או בסיומן, גם תזכו לטעימות או לארוחה שתהיה מורכבת מכל מה שלמדתם להכין.

 

אז תפנו מקום בקיבה וגם קצת שטח אחסון בראש, וצאו לחוות את האוכל מזווית אחרת.

 

דרור פילץ - סדנאות בשר, עישון ודגים

בתוך חצר רחבה ביישוב במרכז הארץ, מקיים דרור פילץ סדנאות חווייתיות על בשר ועל מה שסביבו: אחרי הסבר קצר על אופי הסדנה מקבלים המשתתפים סינרי שף, ומתבקשים להפשיל שרוולים ולהתחיל לתת יד בהכנות. תוך כדי כך תקבלו הסברים מלומדים על הנתחים ועל אופני הטיפול השונים, ושיטות ההכנה של הבשר. זה המקום לקבל תשובה לכל שאלה שהייתה לכם בנושא המנגל והנפנוף, כולל טיפים שישמשו אתכם בהמשך.

סדנאות בישול (צילום: ירון ברנר)
גם אתם יכולים להכין כזה(צילום: ירון ברנר)

תלמדו כאן את תורת העישון ואת תורת הגריל, איך מדליקים גחלים, איך בונים מעשנה, איך משתמשים במעשנה בצורה הנכונה ביותר, איך מתכננים ארוחת בשר ואיך בונים ארוחה שכל המנות בה, מהפתיח ועד לקינוח, יורדות מהגריל - מברוסקטה ועראייס עד כנאפה לקינוח.

 

לאורך כל הסדנה מוזרמות מנות למשתתפים - מראשונות דרך התותחים הכבדים ועד לקינוח. האירוע כולל יין חופשי, מה שהופך את כל החגיגה להרבה יותר שמחה. הסדנאות הקרובות: סדנת גריל 6/7, 3/8; סדנת עישון ואפייה 22/6, 20/7, 31/8.

סדנת בשר דרור פילץ (צילום: ירון ברנר)
(צילום: ירון ברנר)
 

  • איפה: גני יהודה
  • כמה: 460 שקלים לאורח
  • כשרות: סדנת הגריל - כשרה, סדנת הדגים - כשרה, סדנת העישון - לא כשרה
  • לפרטים נוספים: 050-6452452 דרור

 

פולי קפה

מקפה בוץ אסלי ועד אספרסו ממכונה מקצועית: סדנת קפה חווייתית, שלוקחת את המשתתפים למסע מרתק בעולם הקפה. הסדנה יכולה להתקיים בכל מקום שתבחרו, משום שהיא מתבצעת בעזרת רכב קפה, שהוא למעשה מעין פק"ל קפה מתוקתק על גלגלים (או פוד טראק, אם תרצו), המאובזר בכל מה שחובב קפה צריך - החל מתערובות פולים מיוחדות מכל העולם ועד מטחנות קפה וציוד נלווה.

ניידת קפה,
כל מה שרציתם לדעת על קפה. "פולי קפה"(צילום: יח"צ)

בסדנה תלמדו על סוגי קלייה, על טעמי קפה שונים, על סוגי פולים ממקומות שונים בעולם (אינדונזיה, הודו, אתיופיה, אמריקה ועוד) ועל סוגי טחינה של פולים (הידעתם שכל טחינה משפיעה על טעמו של הקפה?).

ניידת קפה (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

רכב הקפה של "פולי" מעביר את הסדנאות בבתים, במשרדים ובטיולים בשטח, ומיועד גם לצוותים של בתי קפה שרוצים להתמקצע בכל נושא הפולים. עד 35 אנשים בסדנה.

 

  • איפה: בכל הארץ, רכב הקפה מגיע גם לשטח
  • כמה: 100 שקלים למשתתף (כולל טעימות קפה, עוגות ועוגיות. אפשר להגדיל את החבילה, ולהוסיף כריכים ומאפים תמורת תשלום נוסף)
  • כשרות: אין
  • לפרטים נוספים: 052-4721507 דרור

 

Romina e la Cucina

רומי נדלר נולדה באיטליה להורים ישראלים, וכשהייתה בת שש עלתה עם משפחתה ארצה. לאחר שסיימה את שירותה הצבאי, חזרה לאיטליה ושם סיימה לימודים בבית ספר גבוה לבישול את הסטאז' שלה היא עשתה בטרטוריות משפחתיות, וכשחזרה ארצה לפני שש שנים, פתחה בלוג שבו תיעדה את כל מה שבישלה במהלך חופשת הלידה שלה. כך היא התחברה למשק יעקבס, והשאר - היסטוריה.

סדנאות בישול (צילום: יח
ללמוד את רזי המטבח האיטלקי. רומי נדלר(צילום: יח"צ)
 

נדלר - מלאת הכריזמה ובעלת מבטא איטלקי מתגלגל - מעבירה סדנאות חלביות במתחם הסדנאות של משק יעקבס ("יעקבס פותחים שולחן"). בנוסף, היא מעבירה סדנאות להכנת פסטה ופיצה, וגם סדנאות איטלקיות בשריות אצלה בבית או אצלכם.

 

הסדנאות מלאות בהומור ובאנרגיות טובות, במהלכן נדלר מספרת על תרבות האוכל המיוחדת של ארץ המגף ומשלבת סיפורים מהתקופה הארוכה שבה חיה בין האיטלקים. במהלך הסדנה שלה תקבלו גם טיפים ששמורים רק למאמות איטלקיות, לצד בדיחות על האיטלקים חמי המזג.

 (צילום: לין לוי)
(צילום: לין לוי)

הסדנאות בביתה שבעין שריד מיועדות לעשרה משתתפים מקסימום ואורכות כשלוש שעות, במהלכן לומדים להכין אוכל מכל האזורים של איטליה: קציצות חצילים סיציליאניות, רביולי במילוי ריקוטה וסלק, ניוקי "שבע דקות" וגם אוכל רומאי אמיתי כמו קצ'ה א-פפה, שהיא פסטה עם פיקורינו ופלפלים.

 

  • איפה: מושב עין שריד; ב"יעקבס פותחים שולחן" בכפר הרא"ה או בבית הלקוח
  • כמה: 350-250 שקלים
  • כשרות: בביתה של רומי הסדנאות אינן כשרות, הסדנאות במשק יעקבס חלביות וכשרות
  • לפרטים נוספים: 054-4719254 רומי

  

זהר לוסטיגר בשן - סדנאות לבישול טבעוני

זהר לוסטיגר בשן, מחברת הספרים "לאכול טוב" ו"סיפור בריא", היא בעלת תואר שני ברפואה סינית ואושייה נחשבת בכל מה שקשור לתזונה בריאה.  

את הבישול הבריא היא גילתה לאחר שסיימה את לימודיה בארה"ב: כשהבינה מה צריך לאכול כדי להיות בריאים ועל איזה מאכלים להמליץ למטופלים שלה, אך לא ידעה איך להכין אותם בעצמה, החליטה להירשם ללימודי בישול בריא במכללה בסנטה קרוז שבקליפורניה. מאז, מזה 17 שנים, היא מעבירה סדנאות לבישול צמחוני ובריא.

קערת סושי טבעונית (צילום: דניאל לילה)
(צילום: דניאל לילה)
 

סדנאות הבישול של לוסטיגר בשן משלבות בין אוכל בריא לעולם האינסטגרם, ובין בישול לצילום אוכל בסמארטפון. את הסדנה, שבה תלמדו גם את רזי המדיה החברתית, היא מעבירה יחד עם מומחית לאינסטגרם, אודליה ברבי בקרסקי, שתכניס אתכם לעולם הזה תוך שהיא משתמשת בהרבה הומור ועם אנרגיה שאין לה סוף.

תבשיל עדשים הודי (צילום: דניאל לילה)
(צילום: דניאל לילה)

את סדנת הבישול המשולבת עם לימודי הצילום בסמארטפון, זהר מעבירה בשיתוף עם קובי רפאלי. אורכן של שתי הסדנאות הוא כארבע שעות, הן מיועדות ל-20-8 משתתפים וזמינות גם לקהל הרחב בהרשמה מראש (את מועד הסדנאות הבאות אפשר לראות בדף הפייסבוק או באתר של זהר).  הסדנאות הן טבעוניות או צמחוניות ואם יש צורך בכשרות, המאכלים יוגשו בכלים חד פעמיים.

זהר לוסטיגר בשן (צילום: דניאל לילה)
זהר לוסטיגר בשן(צילום: דניאל לילה)
 

  • איפה: בביתה של זהר באזור כפר סבא
  • כמה: 450 שקלים לסדנת בישול משולבת עם צילום או אינסטגרם; 300 שקלים לסדנה רגילה
  • כשרות: לא כשר (יש אפשרות להגשה בכלים מפלסטיק)
  • לפרטים נוספים: 054-5630830 זהר

 

מיטל פנחסוב הדר

פנחסוב היא בשלנית ביתית ממוצא בוכרי-תימני שעוסקת בתחום השיווק. לפני כשנה היא התחילה להעביר סדנאות בישול בוכרי בביתה, במטרה לשמר אותו באמצעות הנגשת המתכונים המסורתיים. הסדנאות מיועדות לשמונה משתתפים, ואם תרצו לארח את הסדנה בביתכם - תוכלו להזמין בין חמישה לעשרה משתתפים ופנחסוב תגיע עם כל הציוד הנדרש.

סדנאות בישול (צילום: אילור מזרחי)
(צילום: אילור מזרחי)
 

כאמור, בסדנאות הבישול היא מלמדת את רזי המטבח הבוכרי העשיר והמגוון מזווית מעט אחרת: המתכונים שהיא מלמדת בסדנה הם אמנם מסורתיים, אך הותאמו לחיך המודרני.

 

במהלך הסדנה, שאורכה כשלוש שעות וחצי, תקבלו השראה להכנת אוכל מסורתי, מהיר וקל, תיחשפו לשיטות הבישול והקיפול המיוחדות שמאפיינות את המטבח הבוכרי, ותגלו שבשביל להכין אוכל בוכרי לא חייבים כבש ושעות הכנה אינסופיות מראש.  

 (צילום: ציפי נוימן)
(צילום: ציפי נוימן)
 

בין המנות שתכינו בסדנה: גוז'גיז'ה - כיסונים אפויים במילוי כבש או הודו והגרסה הצמחונית שלהם בשם ביצ'אק, שהם כיסונים ממולאים בדלעת. תלמדו גם להכין באחש - תבשיל אורז בוכרי, ותתנסו בהכנת פלוב בגרסתו המהירה ודלת השומן.  

 

  • איפה: בביתה הפרטי של מיטל בראש העין או בבית הלקוח
  • כמה: 300-240 שקלים
  • כשרות: כשר ללא תעודה
  • לפרטים נוספים: 050-5767575 מיטל

  

אמא הודית

מיזם שפיתחה גל עמרי יחד עם אמה, אליזבט כץ, שמעבירה סדנאות בישול הודי. הן הקימו קבוצת פייסבוק עבור בוגרי הסדנאות ההודיות, בה הן משתפות מתכונים, מספקות עצות שימושיות ועונות על כל שאלה שמתעוררת, גם זמן רב אחרי שהסדנה מסתיימת.

סדנאות בישול (צילום: יח
  

במהלך הסדנאות שמקיימות השתיים מזה שלוש שנים, זוכים המשתתפים להיכרות עם התבלינים ההודיים ועם שיטות הבישול האופייניות למטבח ההודי, בשילוב הטאץ' הישראלי אותו מעניקה להם הבת. הדינמיקה המיוחדת בין האמא לבת, היכולת שלהן לקרוא זו את זו ללא מילים והאופן שבו הן מארחות ומגישות את המאכלים ההודיים לאורחים - מעניקים לסדנאות של "אמא הודית" ערך מוסף, והופכים אותן לחוויה ייחודית ואינטימית במיוחד.

 

אגב, מלבד הסדנאות השתיים מפעילות גם קייטרינג הודי לאירועים, מספקות שירותי שף עד הבית ועורכות אירועי פופ-אפ קולינריים שכוללים גם סדנאות העשרה ונטוורקינג.

 

  • איפה: בביתן הפרטי בקיבוץ מגל או בבית הלקוח
  • כמה: 350 שקלים לסדנה טבעונית או צמחונית, 400 שקלים לסדנה בשרית
  • כשרות: כשר ללא תעודה
  • לפרטים נוספים: 054-2209053 גל

 

נטע בשביל השוקולד

נטע מולה סופר היא שף-שוקוליטייה, ומזה 17 שנים שהיא מתמחה בהפעלת סדנאות בוטיק להכנת שוקולד. את הידע הרב שלה היא רכשה באקדמיה לשוקולד בבלגיה וגם בבית ספר לקונדיטוריה בארץ, ואת הסדנאות היא מקיימת בבית הלקוח.

נטע מולה סופר (צילום: יח"צ)
נטע מולה סופר(צילום: יח"צ)

במהלך הסדנאות מולה סופר מלמדת את המשתתפים כיצד להעשיר אירועים מיוחדים, להפוך את מסיבת יום ההולדת לחווייתית ולגרום לכך שאירועי החברה יהיו מתוקים הרבה יותר, כל זה באמצעות השוקולד והעיקרון המנחה אותה - שוקולד הוא כלי משחק.

סדנאות בישול (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

בסדנאות הללו תוכלו ללמוד איך להכין כוסות שוקולד ממולאות בליקרים, פרלינים ונוצות משוקולד מטומפרר ועוד הרבה דברים מתוקים. מולה סופר תגיע לכל מקום שתבקשו מצוידת במצרכים הדרושים, ותתאים את רוח הסדנה למשתתפים ולסוג המפגש - עם חלק היא תעדיף להכין פרלינים עם תבלינים, עם חלק דווקא משקאות שוקולד למבוגרים או לילדים ולפעמים תגוון בכלל עם קינוחי שוקולד.

סדנאות בישול (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
  

בסיום הסדנה מקבל כל משתתף חוברת מתכונים של כל המנות שהוכנו במהלכה. הסדנאות  מיועדות לזוגות ולקבוצות בנות 15-10 משתתפים (אפשר גם יותר). באירועים לקבוצות גדולות, מולה סופר מגייסת לעזרתה גם את אחד מחבריה השוקולטיירים.

 

  • איפה: בבית הלקוח או בכל מקום אחר
  • כמה: החל מזוג ועד 15-10 משתתפים
  • כשרות: חלבי כשר לאוכלי חלב נוכרי, יש אפשרות גם לבד"צ
  • לפרטים נוספים: 053-2259545 נטע

 

אני והיא - שתי המשוגעות שמלמדות לבשל

המיזם בעל השם הלא שגרתי הזה שייך לשתי נשות אוכל גדולות מהחיים - השפית בת עמי בוזגלו, בעלת המיזם "עמי ותמי" שעורכת בביתה שבבאר שבע ארוחות קונספט טבעוניות, ואפרת מונסטירסקי, בעלת מותג הממרחים "השוק של פרנצ'סקה". כל אחת מהן מביאה עימה לסדנאות את העוצמה ואת הידע שצברה במהלך השנים בבישול הטבעוני - והתוצאה ייחודית מאוד. 

 (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

כאמור, השתיים עורכות סדנאות להעשרת המזווה הטבעוני, במהלכן הן מציגות את כל הניסים והנפלאות שאפשר לעשות רק עם כמה מוצרי בסיס מעטים: בתחילת הסדנה הן ילמדו איך לבשל מתכונים מבלי להסתכל בהם (זאת בכדי שילמדו לבשל עם הרגש), ולאחר ילמדו השתיים כיצד להרגיש את האוכל במהלך הכנתו. על הדרך הן ילמדו גם איך להכין ממרחים בסיסיים ויסבירו כיצד לשלב אותם במנות שונות, ביניהן צלי דלורית, קציצות טופו, ניוקי ים-תיכוני, טפיוקה ועוד, הכול, כמובן, טבעוני.

השפית בת עמי בוזגלו (צילום: איה בוזגלו)
השפית בת עמי בוזגלו(צילום: איה בוזגלו)
 

הסדנאות מיועדות לעשרה משתתפים, אורכן כארבע שעות והן כוללות שני סוגי קינוחים, שלוש מנות ראשונות, מנה עיקרית, ממרחים וקינוחים.

.  

  • איפה: בביתה הפרטי של בת עמי בבאר שבע
  • כמה: 350 שקלים ליחיד או 600 שקלים לזוג
  • כשרות: כשר
  • לפרטים נוספים: בת עמי 050-9903733, אפרת 052-5608499

 

בת חן דיאמנט - סטודיו לבישול ואפיה

בת חן דיאמנט היא שפית בוגרת בית ספר לבישול בניו יורק, שם התמקדה בלימודי הבישול הצרפתי הקלאסי. מזה שלוש שנים היא עורכת סדנאות בישול בסטודיו הפרטי שבביתה, ורשימת הסדנאות שלה מכסה פחות או יותר את כל מה שמעניין ללמוד ולדעת בתחום הבישול.

סדנאות בישול (צילום: דניאל לילה)
השפית בת חן דיאמונט(צילום: דניאל לילה)
 

הסדנאות היותר מומלצות שלה - שעוסקות גם בתחום ההתמחות שלה - הן סדנאות מסביב לטאבון. בסדנאות הללו היא משלבת את עקרונות הבישול המקומי, ומלמדת איך להכין סלט משוויה; פיתות עם כיס מתנפח; סלמון בקראסט של אגוזים ועשבים ירוקים; שוק טלה ממולאת בבורגול, בהרט ועגבניות; סלט עלי זעתר עם בצל סגול, סומק ופיתת שום; שדרת צלעות טלה עם בהרט, רוזמרין ופלפל שחור; רטטוי; סינייה דג; חריימה דניס וקממבר תפוחים וקינמון.

 

בסיום הסדנה כל משתתף מקבל חוברת מתכונים, ויוצא לדרך עם מיומנות חדשה ועם בטן מלאה במאכלים טעימים ובמאפים שנאפים בטאבון האבן הביתי שבחצר ביתה של דיאמנט. 

 

  • איפה: בסטודיו הפרטי בביתה של בת חן במושב עין ורד שבצפון השרון
  • כמה: 480-400 שקלים לסדנה
  • כשרות: לא כשר
  • לפרטים נוספים: 054-5620624 בת חן

 

קצת אחרת - אוכל תשוקה ומה שבניהם

מיזם הסדנאות הבא, שהחל לפעול רק לפני שלושה חודשים, הוא פרי מוחו הקודח של ליעוז מלול - בעל רזומה של 20 שנה במטבחים מקצועיים (בין היתר, שימש בעבר כשף של מלון "בראון" בתל אביב).

סדנאות בישול (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

מלול מפעיל את הסדנאות שלו בבית עתיק ביפו, שסביר שכבר בכניסה יעורר בכם חשק עז ליצירתיות ולדגימה של מאכלים חדשים. כל הפרטים והאביזרים שנמצאים שם מותאמים לקונספט של הסדנה - מהמפיות ועד לכלי ההגשה.

 

תמהיל הסדנאות כולל סדנת בישול מקסיקני שאורכה כשלוש שעות, והיא נפתחת במרגריטה עם צ'ילי ומלח פחם וממשיכה בהכנת טורטיות. בנוסף, תלמדו איך להכין ממרחים מקסיקניים וגם את הקסדייה המפורסמת (טוסט מקסיקני שמכינים במחבת). 

 

סדנה נוספת שמלול מעביר משלבת בין טיפול זוגי בשיטת NLP לאוכל, במהלכה הוא יארח זוגות לארוחה אינטימית שתכלול יין איכותי ומנות מעוררות תשוקה.

סדנאות בישול (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

אבל עם כל הכבוד לכל אלו, הסדנה המיוחדת ביותר בארסנל היא זו המיועדת לגברים גרושים. כן כן, קראתם נכון: הסדנה הזו כוללת שלושה מפגשים שמלמדים כיצד יוצרים בבית מזווה בריא, איך הופכים את הג'אנק פוד לבריא וכיצד מכינים ארוחת צהריים בריאה לילדים. היא בנויה משלושה מפגשים, מחירה 1,500 שקלים והיא מיועדת ל-5-3 משתתפים.

 

  • איפה: בביתו הפרטי של ליעוז בתל אביב, או בבית עתיק ביפו שנשכר במיוחד לשם הסדנאות
  • כמה: 280 שקלים למשתתף בסדנה של עד 15 משתתפים
  • כשרות: לא כשר (אפשר לערוך גם סדנאות כשרות)
  • לפרטים נוספים: 054-7234670 ליעוז

 

Umina superfood culture

אומינה קדמי נחשפה למזונות העל כשהתגוררה בכפר אקולוגי בקוסטה ריקה, ומאז, במשך 13 שנה, היא חוקרת את התחום ומטפלת באנשים באמצעות סופר פוד. בנוסף, היא הוציאה ספר בנושא הקרוי -"סופר פוד - שער למטבח חדש", בו היא מציעה לא פחות מ-100 מתכונים עם מזונות על.

 

בשש השנים האחרונות היא התחילה להעביר גם סדנאות בישול שמתבססות על עיקרון פשוט: בשביל לצרוך מזונות על אין צורך לשנות את הרגלי האכילה או לבחור בתזונה מסוימת, אפשר לשלב אותם בקלות בכל סוג של תזונה, ובפרט בתזונה הטבעונית ובתזונת הפליאו. לדבריה, התוצאה היא עלייה באנרגיות וירידה בתשוקות למאכלים טעימים, אך מזיקים.

אומינה קדמי (צילום: זוהר רון)
אומינה קדמי(צילום: זוהר רון)
  

בסטודיו שלה תיחשפו ליתרונות של הסופר פוד, ותלמדו כיצד צורכים אותו ואיך אפשר לשלב אותו במטבח. בנוסף, תלמדו במהלך הסדנה איך להכין מתכוני רו פוד של שייקים, מרקים שונים וגם מנות עם שוקולד. יש גם סדנאות שמתמקדות בפן ספציפי יותר, כמו בסופר פוד ובהשפעתו על המערכת החיסונית; בהשפעתו על הדיאטה וגם כיצד הוא מסייע לילדים. אורך הסדנאות הוא כשלוש שעות, והן מיועדות ל-25-8 משתתפים.

 

  • איפה: בביתה הפרטי של אומינה באזור הרצליה או בבית הלקוח
  • כמה: 350 שקלים
  • כשרות: אין
  • לפרטים נוספים: 055-6667309 אומינה 

 

חגית לידור

במטבח שמשקיף לנוף הגלילי, חגית לידור מעבירה סדנאות בישול טבעוניות-צמחוניות המתמקדות בהכנת ירקות, דגנים, תבלינים והרבה אהבה.

 

הסדנאות של לידור הן על טהרת הבריאות והצמחונות ומיועדות להורים ולילדים, לקבוצות ויש אפילו סדנה לזוגות. בין הסדנאות שתמצאו שם: "בריאות בהשראה מהמזרח", "נפלאות המטבח ההודי", "המטבח הגלילי",Raw food, סדנאות שוקולד, קינוחים בריאים (מעולם ה-Raw) ועוגות יום הולדת טבעוניות. הסדנאות מיועדות ל-25-2 משתתפים.

 

  • איפה: מושב כליל בגליל
  • כמה: 450-75 שקלים
  • כשרות: אין
  • לפרטים נוספים: 052-6464884 חגית

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
11 סדנאות בישול חוויתיות ברחבי הארץ
צילום: ירון ברנר
מומלצים