שתף קטע נבחר

26 מקומות חדשים בארץ

המבורגרים, אוכל אסייתי ומסעדות בריאותיות: 26 מסעדות נפתחו השבוע בארץ, לא תבקרו?

 

אנדלוסיה

"אנדלוסיה" הוא בר קוקטיילים וטאפאס שנפתח לא מזמן בירושלים, ומציע מנות מהמטבח הצפון אפריקאי עם אלמנטים ישראליים וים-תיכוניים ותפריט אלכוהול המורכב בעיקר מסוגי יין שונים ומסוגים שונים של פונץ' אלכוהולי. 

מסעדות חדשות בארץ (צילום: אסף קרלה)
(צילום: אסף קרלה)
 

בקומת הכניסה של המקום, שמתפרש על פני כ-240 מ"ר ומחולק לשלוש קומות, ישנו בר אוכל עם מטבח פתוח, המציע ארוחות קלילות. לצד הבר יש לאונג' המוביל לגרם מדרגות ומשם לקומה השנייה, בה ממוקם הבר המרכזי וחלל המסעדה. בקומה השלישית פועל חלל לאירועים פרטיים עם מרפסת פתוחה.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: אסף קרלה)
(צילום: אסף קרלה)
 

מבחר הטאפאס שתוכלו לנשנש כאן לצד אחד הקוקטיילים (52 שקלים) כולל סביצ'ה פרואני (36 שקלים), טאטאקי טונה אדומה על קראסט סומסום שמוגש עם תפוח אדמה מעושן (45 שקלים), אמפנדס במילוי בשר וצימוקים (36 שקלים) ופסטייה ממולאת בעוף, בצל מקורמל, שקדים, צימוקים ופיסטוקים ברוטב ברווז, ליים וערער (32 שקלים). יש במקום גם מנות מקומיות יותר כמו מסחאן עוף המוגש עם מיני פיתה, טחינה ולימון כבוש (39 שקלים) ערייס (48 שקלים), וגם מנות ספרדיות מובהקות כמו "מיסו פריטו" המורכבת ממיני דגים בקראסט (42 שקלים).

 

מעבר בית הכנסת 12 כיכר המוסיקה ירושלים, 02-6266306, ראשון-חמישי 1:00-18:00, כשר למהדרין

 

באצ'ו גלידרייה בבן יהודה

לא הרבה זוכרים, אבל בית הקפה "באצ'ו", שפעל במשך 22 שנים בפינת הרחובות קינג ג'ורג' ושלמה המלך בתל אביב, התחיל את דרכו בכלל כגלידרייה. עכשיו, חצי שנה אחרי הסגירה, פותח הבעלים של "באצ'ו", בועז טרגרמן, גלידרייה חדשה בסמוך לבית הקפה "מרסנד" (שהוא בית קפה נוסף בבעלותו). הגלידרייה החדשה תציע גלידות במבחר טעמים, לצד שייקים ומנות מבוססות גלידה כמו אפוגטו.

 

בן יהודה 70 תל אביב, 03-5234318, ראשון-שבת 11:00-23:00

 

עד העצם אקספרס בהרצליה 

מסעדת "עד העצם" בהרצליה פיתוח שנסגרה כעבור 30 שנה עברה לאחורנה שיפוץ מאסיבי ששינה את חלל המסעדה, ונפתחה בסוף השבוע האחרון מחדש, כשהיא הופכת להיות הסניף ה-12 של "עד העצם אקספרס".

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

הסניף החדש שונה מקודמיו הן מבחינת גודל המסעדה והן מבחינת התפריט, אליו יצטרפו מנות חדשות שיושקו במהלך החודש הקרוב ושלא נמכרות עדיין בסניפים האחרים. גם בגזרת העיצוב שיכללו את המקום, ויהיו בו משחקים כמו סוני פלייסטיישן, שולחן ביליארד וקירות גרפיטי ענקיים בגובה של ארבעה מטרים. בקרוב, יצטרפו לסניף גם עמדות הזמנה אוטומטיות.

 

שדרות אבא אבן 5 הרצליה, 09-9503138 

 

המבורג

מוסד המבורגרים רחובותי, שלאחר פעילות של עשור פתח סניף חדש, הפעם בטיילת תל אביב, במיקום שבו פעלה במשך שנים ארוכות מסעדת "יוטבתה בעיר". על עיצוב הסניף בהשראת עיר הנמל המבורג שבגרמניה, הופקדה המעצבת בת חן ברוך, והוא כולל בר רחב ידיים במרכז המבנה ותצפית ישירה לים שאפשר לראות מכל שולחן במסעדה.

 

בנוסף, תהיה שם אפשרות לבירה במזיגה עצמית אודות למערכת משוכללת שיובאה מאירלנד, באמצעותה חביות הבירה, שנמצאות בחדר הקירור השקוף, מזרימות את הבירה דרך צינורות מיוחדים לברזים שמוצבים על השולחנות. ואם זה לא מספיק - ישנה גם האפשרות לבחור בין סוגי בירה שונים, וכמובן לשלוט על הכמות הרצויה.

 (צילום: יח"צ) (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

ומה אוכלים כאן? התפריט מציע מגוון המבורגרים במשקל שנע בין 340-160 גרם, ביניהם המבורגר אנטרקוט, המבורגר טבעוני ומנת הדגל של המסעדה - "המבורג", שעשויה מבקר עגל וכבש ומוגשת עם חסה, בצל סגול, מיונז וקטשופ בייצור ביתי (56 שקלים ל-250 גרם). מעל ההמבורגרים תוכלו להוסיף מגוון תוספות כמו אווז מעושן, גבינת סנט מור, ביצת עין ועוד.

 

מלבד ההמבורגרים יש במקום גם מנות גריל כמו קבבוני טלה (68 שקלים), כריך סינטה עם גבינת צ'דר מותכת (63 שקלים), סטייק אנטרקוט מיושן במשקל 350 גרם (119 שקלים) ועוד.

 

הרברט סמואל 76 (טיילת) תל אביב, 1700-50-70-73, ראשון-שבת 24:00-12:00, לא כשר

 

המזווה בולונז'רי

מאפיית "בולונז'רי" חדשה ומיוחדת נפתחה במתחם הקניות של קיבוץ עין שמר. מאחורי המקום הזה עומדים בעלי מעדניית "המזווה" מפרדס חנה-כרכור, דור כהן ואור דוייב, אליהם הצטרפה להרפתקה חדשה, הקונדיטורית אלמוג קניג. במקום מציעים את תמהיל המוצרים הסטנדרטי של הבולונז'רי, ביניהם לחמי מחמצת, עוגיות ועוגות. אבל הכוכבים שבשבילם באמת שווה לכם להגיע לכאן, הם הקרואסונים המיוחדים והקרונאטים שפורצים את גבולות הדמיון.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

הקרואסונים, הקרונאטים (דונאט מבצק קרואסון) והפרצעלים המיוחדים נאפים במקום מבצק צרפתי, ובסיום האפייה זוכים למילויים שונים כמו קרם לימון וציפוי מרנג שרוף קלות; חמאת בוטנים וקרם פטייסייר; ואפילו מלבי עם מי ורדים וציפוי של ורדים מסוכרים מלמעלה. יש שם גם קרואסונים ממולאים בקרם פררו רושה ומצופים באבקת זהב, וגם כאלה הממולאים בקרמל מלוח או בקרם פיסטוק ודובדבני אמרנה.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
  

במקום נמכרת גם סדרה של קרואסונים מלוחים, שלאחר שלב המילוי עוברים אפייה שנייה. בין הטעמים שתוכלו למצוא שם: קרואסון תרד וגבינות; קרואסון פיצה; קרואסון במילוי גבינה בושה שעוברת צלייה וקליה עם ברנר, אליה מתווסף גם רוטב פסטו; ויש גם קרואסון עם דג מקרל מעושן, תפוח אדמה מדורה אריסה ולימון כבוש; וקרואסון עם גבינה כחולה וריבת תאנים. מחירם של הקרואסונים נע בין 16-6שקלים, ויש גם מבצעים והנחות למי שרוכשים מעל חמישה קרואסונים.

 (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
 

fashion אלון עין שמר (צמוד לביגוד), 04-6017040, ראשון-חמישי 22:00-7:30, שישי 15:00-7:30, כשר ללא תעודה

 

קפה ריטואל

אם התגעגעתם ל"בריוש" ולמוצרי הפטיסרי המעולים של חגית שטרן - זה המקום בשבילכם. בבייקרי החדש, שבראשו עומדת שטרן, מציעים תפריט חלבי וארוחות בוקר שונות. כמו כן, תמצאו כאן מבחר מאפי בוקר טריים, ביניהם גם את הבריושים והקרואסונים המפורסמים של שטרן (8 שקלים); דילים של בוקר שכוללים את השילוב המוצלח בין קפה ומאפה או קפה וכריך (24-16 שקלים) וגם עוגות פרסבורגר הנאפות על פי מתכון צ'כי מסורתי ועוגיות צרפתיות.

 (צילום: ארז בן שחר ודניאל לילה)
(צילום: ארז בן שחר ודניאל לילה)

בתפריט בית הקפה ישנם כריכים חלביים בלחמי מחמצת (34-29 שקלים) כמו כריך סלמון וכריך גבינת חלומי, מבחר סלטים (42-38 שקלים) ביניהם גם סלט סביח וסלט פריקה; וגם קישים מתוקים ומלוחים, טוסטים ושקשוקה (38 שקלים). בשעות הצהריים מציעים במקום עסקית, במסגרתה תמורת 42 שקלים תקבלו סלט, כריך, קיש או טוסט לצד מיץ סחוט טבעי.

ניוז מסעדות בארץ (צילום: ארז בן שחר ודניאל לילה)
(צילום: ארז בן שחר ודניאל לילה)
 

פארק הייטק בר לב, 04-9849810, ראשון-חמישי 16:00-7:00, כשר חלבי

  

NIZZA

מסעדה חדשה ששייכת לנתן אזוג ופטריס מזיג, שבגלגול הקודם שלהם היו בכלל אנשי עסקים אבל בתוך ליבם חלמו תמיד על הקמת מסעדה משלהם. את המסעדה הם פתחו בחלל של מסעדת "לוקו ולינו" שנסגרה במפתיע לפני כשנה.  

 

במקום החדש יש מרפסת גדולה עם 100 מקומות ישיבה ואווירת בר. על המטבח אמון השף הצרפתי אנטוני טרווגליני, שהגיע ארצה במיוחד לשם כך, ובמרכז המסעדה ניצב טאבון ענק בו נאפות פיצות נפוליטניות מגוונות: פיצה דיאבלו עם נקניק סלמי (69 שקלים), פיצה ביאנקה עם ארבעה סוגי גבינות (69 שקלים) ופיצה שרקוטרי עם גבינת גורגונזולה (72 שקלים).

 

מבחר המנות הראשונות כולל את מנת ה"פיסלדייר" - פיצה צרפתית עם בצלים מקורמלים, אנשובי וזיתים שחורים (55 שקלים) ושרימפס בקוניאק (72 שקלים). למנה עיקרית תוכלו להזמין ב"ניצה" פסטה קרבונרה עם חזה טלה מעושן (65 שקלים), עוף רוטיסרי שלם עם פירה (95 שקלים), פריים ריב עם תוספת לבחירה (39 שקלים ל-100 גרם בשר + 25 שקלים לתוספת) או פסטה בוטרגה (89 שקלים).

 

לילינבלום 20 תל אביב, 03-9452979, ראשון-שבת 23:00-12:00, לא כשר

 

הטבעונית By la Farina

רשת מאפיות הבוטיק, "לה פרינה", השיקה את החנות "הטבעונית" הראשונה שלה במתחם שרונה מרקט. בתפריט הטבעוני, שמבוסס כמו ברשת האם על המטבח האיטלקי, תוכלו למצוא פיצות עם גבינות טבעוניות (35 שקלים), פוקצ'ינות (19-22 שקלים) וכריכי פוקצ'ה לא שגרתיים (33 שקלים) עם סטייק פטריות פורטבלו, קפרזה מטופו מתובל ועוד.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

בין המוצרים הבולטים במאפייה החדשה ישנם עוגות שמרים ועוגות בחושות, עוגיות טבעוניות וגם קישים (48 שקלים), פאי פירות, קינוחי מוס ואפילו קרמבו טבעוני למהדרין. במידה שתרצו להזמין קפה עם חלב במקום, יחכה לכם מבחר מגוון של סוגי חלב שונים - מחלב סויה, דרך חלב שקדים ועד חלב אורז ואגוזי לוז. בנוסף, במקום נמכרים ממרחים טבעוניים כמו ממרח ריבת חלב, ממרח קקאו, טפנד זיתים וסלסה ורדה.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
  

שרונה מרקט, 054-9228082, ראשון-חמישי, שבת 9:00–23:00, שישי 8:00–17:00, לא כשר (המוצרים הארוזים שנמכרים במקום - כשרים).

 

דודו אוטמזגין

אומן הפטיסרי, דודו אוטמזגין, פתח את סניף הבוטיק ה-12 במספר שלו, והפעם ברמת השרון. בפתיחת הסניף החדש הושקעו מיליון שקלים, ובמקביל הושקה גם קולקציה חדשה של עוגות קיץ (250 שקלים לעוגה עגולה בקוטר 18 ס"מ), הכוללת עוגות פרי בתוספת "קומפוטים" כמו עוגת קומפוט תפוזים בשילוב מוס שוקולד לבן; עוגת קומופוט פירות יער עם שנטילי וניל על בסיס טוויל שקדים ועוד.

דודו אוטמזגין, אומן פטיסרי (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
דודו אוטמזגין, אומן פטיסרי(צילום: אביהו שפירא)
 

המקום מעוצב עם חיפוי שיש יוקרתי, ויש בו מקררים מיוחדים שיובאו מאיטליה, וארון פרלינים שיוצר בעבודת יד על מנת להבטיח טמפרטורה קבועה של 16 מעלות, הדרושה ליצירות האומנות השוקולדיות.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: איתן וקסמן)
(צילום: איתן וקסמן)
 

אוסישקין 35 רמת השרון, 03-9393655, ראשון-חמישי 20:00-8:00, שישי 15:00-8:00, כשר

 

Golden Sun Kombucha

בר "קומבוצ'ה" הכולל גם בית קפה טבעוני, נפתח ברחוב אלנבי על ידי עמי אדלשטיין, אשלי שלקטה ואורי דבורי, שלושה חברים שנהגו להכין ולמכור את המשקה המותסס בעל הסגולות הרפואיות שמבוסס על פטריית תה במהלך שהותם בארה"ב, ובשנתיים האחרונות החלו לייצר אותו בביתם ומכרו אותו ללקוחותיהם באמצעות שירות משלוחים.

ניוז מסעדות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

לפני כחודש הם פתחו את המקום, אותו עיצבו ובנו במו ידיהם על טהרת המחזור, הכולל 20 מקומות ישיבה ואווירה רגועה ושלווה. התפריט שם, כאמור, טבעוני לגמרי ומציע משקאות קומבוצ'ה (20 שקלים) ספיישלים של קפה המבוססים על קומבוצ'ה (17-15 שקלים) כמו קפה הפוך עם צ'אי ומשקאות שונים כמו חלב מוקצף עם כורכום (אליו אפשר להוסיף קפה אם רוצים), והפוך לבנדר עם חלב שבו הושרה צמח הלבנדר. יש שם גם קפה עם כורכום וקקאו מיוחד שהחבר'ה מייבאים מפרו, אותו מגישים גם קר וגם חם (19-18 שקלים).

ניוז מסעדות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

בגזרת האוכל מציעים כאן כריכים טבעוניים (22 שקלים) ומתוקים טבעוניים ללא גלוטן וללא סוכר (8 שקלים). בקרוב יתחילו לארח במקום גם ערבי מספרי סיפורים, סדנאות וג'אם סשנים.

 

אלנבי 87 תל אביב, 054-7245005, ראשון-חמישי 19:00-10:00, שישי 16:00-10:00, לא כשר

 

Urban Shaman

זוכרים את המקום המדליק בנחלת בנימין שהגיש "בודהה בולס" מלאי בריאות? אז הוא חוזר ובגדול, והפעם בדמות נווה מדבר אורבני ברחוב דיזינגוף התל אביבי, ויכלול גם מתחם אוכל שייפעל לצד מתחם טיפולים ו-Wellbeing. בנוסף, תוכלו לקבל כאן ייעוץ נטורופטי, עיסויים ואפילו טיפול בסאונה אינפרא אדום הראשון מסוגו בארץ, שבו תוך 20 דקות תוכלו לנקות את הגוף מרעלים ועל הדרך גם לשרוף 600 קלוריות. כמו גם, יש במקום חללי יוגה, מיינדפולנס ומדיטציה.

 

המקום מתפרש על פני שתי קומות, כשבקומה הפונה לרחוב פועל בית אוכל ושתייה המכונה "ג'ונגל", ובו תפריט יומי המבוסס על יסודות הבישול הטבעוני והאורגני, נטול גלוטן וסוכר, חומרים משמרים וצבעי מאכל, לצד מאכלים המשלבים תמציות צמחי מרפא ומיני סופר פוד. 

מסעדות חדשות בארץ (צילום: אור דנון)
(צילום: אור דנון)

בנוסף, אפשר לקחת שם בטייק אווי מנות בריאות מוכנות, או לשבת במקום ולהזמין ממגוון מנות הבריאות שבתפריט ביניהן טאקו פטריות שעולה 44 שקלים, טוסט בננה שמחירו 34 שקלים ושלל משקאות לאטה (22 שקלים).

 

מאחורי המיזם הזה עומדים אודי סהר, נטורופת, הרבליסט מוסמך ומורה ליוגה, שהקים את המותג "אורבאן שאמאן" לפני ארבע שנים יחד עם שותפתו - העיתונאית, הבלוגרית ואשת העסקים, נעמי בוביס.

 

דיזנגוף 210 תל אביב, 03-7521102, ראשון–חמישי 19:00-8:00, שישי 16:00-8:00, לא כשר

 

TENKA

"טנקה" הוא בית אוכל יפני שהקים לאחרונה השף עופר הרמוני, הבעלים של מסעדת "יקיניקו טנקה" שנפתחה בראשית שנות ה-2000 באזור ההייטק של הרצליה פיתוח, והציעה קפיצה קטנה ליפן האותנטית לפני שהמטבח היפני היה מוכר בארץ. הרמוני, שלמד את המטבח היפני בנגויה שביפן, מתמחה ביקיניקו - מטבח המבוסס על צלייה על גריל עגול השקוע בתוך שולחן.

 

במקום החדש אין סושי ואין תפריט, אלא לוח על גביו מצוינות המנות המוצעות באותו היום. הן יכולות להיות קערות "דונבורי" עם בקר, עוף, דגים, פירות ים, טופו או ירקות שמוגשים מעל אורז ולצד רטבים יפניים (55-44 שקלים), או ראמן טונקוצו עם בשר לבן וביצה עשויה למחצה (59 שקלים). בשעות הערב, החל מהשעה 20:00, תוכלו למצוא במקום מארוחת טעימות הקרויה "יקיניקו", במהלכה מוגשות שמונה מנות נאות לצלייה עצמית על הגריל. מחיר הארוחה הזו הוא 150 שקלים לאדם, והיא אורכת לא מעט זמן כך שמומלץ לא להגיע לכאן אם אתם ממהרים או חסרי סבלנות

 

בנוסף לאוכל שאפשר לאכול במקום או לקבלו ארוז לטייק אווי, המקום משמש כמעדנייה יפנית בה אפשר לרכוש רטבים יפניים מיוחדים שחרמוני מכין בעצמו, מוצרי מדף יפניים וחטיפים מארץ השמש העולה כמו "אומאיבו" וחטיפי טארו. תמצאו שם גם ליקרים יפניים, סאקה, בירה יפנית ואפילו גלידה בטעם תה ירוק.

 

תבואות הארץ 1 תל אביב, 058-7874949, ראשון-חמישי 20:00-11:00, שישי 16:00-11:00, לא כשר

 

El burgery

מזללת המבורגרים חדשה שנפתחה בעיר התחתית בחיפה, ובין היתר אפשר למצוא בה המבורגר עסיסי מבקר (40 שקלים ללא ארוחה) או מכבש (50 שקלים ללא ארוחה) בלחמניית בריוש עם גלייז מבריק מלמעלה. מלבד ההמבורגרים, מציעים כאן גם עוף קריספי, כנפיים חריפות והמבורגר טבעוני. 

 (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

ארוחת המבורגרים תעלה לכם כאן 55 שקלים והיא כוללת צ'יפס ושתייה קלה. בשעות הצהריים מוגשת עסקית שמעניקה הנחה של 10% על ארוחה מלאה, ובתשלום נוסף אפשר להוסיף מעל ההמבורגר בייקון, גבינת צ'דר, גוואקמולי, אווז ותוספות נוספות (5 שקלים לכל תוספת). בנוסף, יש במקום גם בירה מהחבית (15 שקלים) ושירות משלוחים.

 

הנמל 43 חיפה, 077-5428746‏, ראשון-שבת 12:00- 3:00, לא כשר

 

Black angus steakhouse

מסעדת בשר חדשה בחיפה שמציעה מנות ראשונות כמו כבד אווז (65 שקלים) רוסטביף סינטה (55 שקלים), שקדי עגל (55 שקלים) ופטה כבד, המוגש כאן עם גלידת פיסטוק, ערמונים, חמאה וטוסטונים.

 

למנה עיקרית תוכלו להזמין כאן פריים ריב (35 שקלים ל-100 גרם) המוגש עם שום קונפי וסלט תפוחי אדמה; מבחר סטייקים כמו טומהוק, פורט האוס, וניו יורק סינטה (35-32 שקלים ל-100 גרם) וגם סטייק סינטה (90 שקלים) וצלעות טלה (98 שקלים). אגב, את נתחי הבשר מציגים במקום בגאווה במקרר עם ויטרינה, ובמידה שתהיה לכם התלבטות - תוכלו לזכות בהסבר נרחב על כל נתח ונתח.

 

מלבד מנות הבשר, יש ב"בלאק אנגוס" גם מספר מנות דג, פירות ים ומבחר של שלושה המבורגרים שונים (72-48 שקלים) מעליהם תוכלו לערום מבחר תוספות כמו כבד אווז (תוספת של 25 שקלים) וחזה אווז (12 שקלים).

 

שדרות מוריה 29 חיפה, 053-8094362, ראשון-שישי 10:00-24:00, שבת 11:00-24:00, לא כשר

 

סושי קבב

מזללה כשרה וחדשה שנפתחה בשוק "מחנה יהודה" בירושלים, שמצליחה לחבר בין המטבח המזרחי למטבח המערבי. מנת הדגל של המקום היא ה"סושי קבב", שמורכבת מקבב במילוי אורז לבן, שקדים, פיסטוקים וצנוברים (59 שקלים), ולצידה מוגשות מנות יצירתיות לא פחות כמו סושי צרפתי בבגט ישראלי (59 שקלים), סושי סוגון עם סינטה וכבד אווז (149 שקלים) וסושי סינטה ולייה כבש (59 שקלים). לקינוח, תוכלו להזמין שם סושי מפירות עם גלידה בצד (39 שקלים).

 

השזיף 10 שוק מחנה יהודה ירושלים, 073-7422448, ראשון-רביעי 23:00-11:00, חמישי 2:00-11:00, שישי 16:00-11:00, כשר

 

זהרה

בית קפה-מסעדה חדש שממוקם בתוך מתחם סדנאות האומנים שבקיבוץ עין כרמל. האחראיים על פתיחת המקום הם איציק פנחס, אסף זילברברג (הבעלים של מסעדת "פועה" ביפו) ואיציק טוביאני. המקום מעוצב ברוח מסעדת "פועה", וממשיך את הווייב המיוחד של שוק הפשפשים היפואי בעזרת עיצוב שמקורו בשוק הפשפשים בחיפה, ותפריט הכולל אוכל ביתי ומתבסס על הטאבון שבמקום.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: איציק פנחס)
(צילום: איציק פנחס)

ב"זהרה" תקבלו מאפה בוריק מממולא בתרד וגבינה (46 שקלים), מבחר סלטים (42-34 שקלים),  כריך עיג'ה מלחם פרנה עם לביבות ירק, לימון כבוש ועמבה, פיצה (44 שקלים) וחציל שרוף בטאבון שמוגש עם מסבחה חמה וסלט עגבניות (34 שקלים). לקהל הלקוחות הרעבים יותר מציעים במקום תבשילים שונים, ביניהם קארי קמבודי (46 שקלים) וקוסקוס (42 שקלים).

 (צילום: אלירז איינס)
(צילום: אלירז איינס)
  

המקום הזה מציע לא רק אוכל אלא בעיקר חוויה, בעיקר בשל מיקומו במתחם בו מתקיימות סדנאות אומנים וישנם טווסים שמסתובבים חופשי בין השולחנות. אחת לשבוע, בימי רביעי, מתקיימת שם הופעה ולאחריה ג'אם סשן שנמשך לתוך הלילה.

 

סדנת האומנים קיבוץ עין כרמל, 04-9097265‏, ראשון-חמישי 24:00-9:00, שישי 17:00-10:00, שבת 24:00-10:00, לא כשר

  

Mar&co

Mar&co הוא חלק מקומפלקס חדש בשם Space NO. 9, המחבר בין שוק הפשפשים והשוק היווני ביפו. זהו בר פירות ים ודגים שבנוי משני חללים המכילים יחד כ-80 מקומות ישיבה, מטבח פתוח ובקרוב תפעל בו גם חנות דגים.

 

את המקום פתח יוני סלומון, עד לא מזמן אחד הבעלים של "פארוק בשוק", וכיום הבעלים של בית הקפה והמעדנייה הצרפתית - "ניסו", שממוקם ליד בית הספר למשחק "ניסן נתיב". מלבד "מרקו" פועלת במתחם גם קונדיטוריית "Sweet day", ובסוף יוני ייפתח במתחם גם "פינטו", שעתיד להיות בית קפה וטרטוריה איטלקית. על התפריטים בשלושת המקומות שהוזכרו וגם על זה של "מרקו", אחראית השפית אמילי גולדברג ("מונטיפיורי שבע" ו"פארוק בשוק"). ב"מרקו" תוכלו למצוא תוצרת ימית בצורות הכנה והגשה שונות כמו סביצ'ה ים-תיכוני (42 שקלים), טרטר פרואייני (42 שקלים) או סביצ'ה אסייתי (42 שקלים). יש שם גם שרימפס ומולים בחמאה שזופה ואניס, ואפילו אוייסטרים המוגשים לצד בצלי שאלוט ואבטיח (35 שקלים) או יחד עם טבסקו ובזיליקום לימוני.

 (צילום: עידן גור)
(צילום: עידן גור)
  

בנוסף לדגים הנאים, יש במקום מנות מטוגנות כמו דג קוד הנאפה בתנור ג'וספר (50 שקלים), שרימפס עם קליפה בצ'ילי ומלח עם קרם אבוקדו (64 שקלים) וסליידר עם פילה דג (32 שקלים). בנוסף, יש שם מנות בשר כמו רבע עוף מושחר מפורק מהעצם (59 שקלים) ואנטרקוט עם ממרח חרדל ושום.

 

בן עזריה אלעזר 6 יפו, 03-7739380‏, ראשון-שבת 23:00-12:00, לא כשר

 

סנסה קיוסק אוכל

קיוסק אוכל חלבי כשר של השף רובי פורטנוי, בו הוא מגיש מנות מהמטבח האיטלקי כמו תבשיל כוסמת (28 שקלים), מבחר סלטים (36-26 שקלים) ומנות פסטה כמו "אלי אוליו" למשל, המורכבת מחונקי כמרים עם ברוקולי, זוקיני ועגבניות מיובשות (36 שקלים).

 

בנוסף, יש במקום פיצות שמכינים מבצק המיוצר במקום פיצות (27-22 שקלים), מקלות פרמזן (שתי יחידות ב-12 שקלים) וקינוחים ים-תיכוניים כמו מלבי, למשל (10 שקלים).

 

גן החבל שהם, 054-4460348‏, ראשון-חמישי 24:00-12:00, שישי 17:00-9:00, מוצ"ש-24:00, כשר

 

רובן אשדוד

מזללת ההמבורגרים מהקריות הופכת לרשת ופותחת סניף שלישי, הפעם באשדוד, שמצטרף לשני סניפים בצפון ולשני סניפים בלונדון. את המקום החדש והגדול הרבה יותר מהסניף המקורי בצפון, פתחו מתן אטיאס, שלומי מלכה ורן אילוז, שניהלו בעבר גם את הסניף הצפוני. במקום החדש שלהם, שמעוצב כמסעדת המבורגר, יש אזור ישיבה פנימי ואזור ישיבה חיצוני המתפרש על דק ענק, ולרגל הפתיחה מציעים שם דיל מיוחד במסגרתו לאורך כל היום אפשר יהיה ליהנות מהמבורגר, צ'יפס ובירה מהחבית תמורת 59 שקלים.

 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

התפריט של "רובן" מציע קולקציית המבורגרים מיוחדים, ביניהם אסאדו בורגר (62 שקלים) ו"מייטי בורגר" המכיל 350 גרם של תאוות בשרים: ההמבורגר עצמו ממולא בקורנדביף מעושן צרוב על הגריל ומקורמל בציר בקר.

 (צילום: דרור כץ) (צילום: דרור כץ)
(צילום: דרור כץ)
  

מלבד ההמבורגרים, יש כאן גם את כריך הקומות המפורסם שמגיע בלחמנייה מיוחדת עם שני כיסים (קומות), כשבקומה הראשונה יש קציצת המבורגר ובשנייה - קורנדביף עם כרוב כבוש (62 שקלים). בנוסף, מגישים שם כריכי בשר מושחתים כמו "כריך רובן" עם 300 גרם קורנדביף מעושן (64 שקלים), ומנות בשר מקוריות כמו כבד אווז על קרוטון כמהין וקרם לוטוס (84 שקלים) ו"סיגרובן" ממולא בתבשיל קורנדביף ובשר טחון עם תבלינים מרוקאיים (36 שקלים).

 

ז’בוטינסקי 43 סטאר סנטר אשדוד, 08-9305055‏, ראשון-חמישי 23:00-12:00, שישי15:30-12:00, מוצ"ש- 24:00, כשר

 

Ni-Shi

הבעלים של קבוצת המסעדות "קיסו", "פו סושי" ו"נוצ'", פתחו מסעדה אסייתית חדשה, הממוקמת למרגלות מלון West lagoon resort. על המטבח מנצח השף אשר שמולביץ׳, שמציע כאן מנות מהמטבח האסייתי המסורתי המורכבות מתוצרת חקלאית המיוצרת במיוחד עבור המקום.  

 (צילום: בן יוסטר)
(צילום: בן יוסטר)
 

לסושי ולמנות הווק התווסף כאן גם גריל רובטה יפני מסורתי, ממנו יוצאות מנות יפניות והודיות כמו "יקיטורי צ’יקן טיקה" (42 שקלים) ו"יקיטורי מוסר, (44 שקלים) בזיגוג מיסו לבן המוגש מעל פירה מעושן ורוטב טארה בצד. בנוסף, יש בתפריט מנות כמו דמפלינג שפונדרה (40 שקלים) ו"קאנג קארי", שהיא מנה תאילנדית עם נתחי דניס ברוטב חלב קוקוס וקארי צהוב (54 שקלים). מגישים שם גם מנת "ג'ים בינג" המורכבת מחזה אווז, פנקייק סיני, בצל ירוק, רצועות מלפפון ועשבי תיבול ברוטב תפוזים סיני (72 שקלים).

 

עובד בן עמי 113 נתניה, 09-8788888, ראשון-שבת 24:00-18:00, לא כשר

 

Market 7

ב"מול 7" שבבאר שבע החל לפעול בימי שישי שוק איכרים ובו 25 דוכנים עם תוצרת חקלאית, פירות אקזוטיים, מאכלים דרוזים, גבינות בוטיק של "באשר", יינות ובירות מקומיות, חלות לשבת ולחמי מחמצת. לצד אלו השוק יציע גם פרחים, זיתים וחמוצים, מבחר חלבות של "ממלכת החלבה", פיצוחים טריים ועוד. במקום יש גם שולחנות עם כיסאות בר, ומוזיקה ליצירת אווירת בילוי של שישי בצהריים.

 

הע"ל 30 מתחם מול 7 באר שבע, שישי 14:00-9:00 עד סוף הקיץ

 

הקציצה הטבעית

בית אוכל טבעוני, קטן ומטריף נפתח לאחרונה בעפולה ומציעים בו סלטים בהרכבה אישית (28 שקלים) ומבחר המבורגרים טבעוניים. ההיצע כולל מנה של שלושה בורגרים קטנים עם קציצות במשקל 30 גרם כל אחת (30 שקלים), המבורגר הבית במשקל 100 גרם (35 שקלים כולל צ'יפס), דאבל בורגר במשקל 200 גרם (45 שקלים כולל צ'יפס) ואת הקציצה האדומה שעשויה מעדשים אדומות וסלק (38 שקלים לקציצה במשקל של 100 גרם עם צ'יפס, ו-48 שקלים לקציצה במשקל של 400 גרם עם צ'יפס).

 (צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)

מעל ההמבורגר מציעים כאן להוסיף בצל מקורמל או ארטישוק, גבינת קשיו או רוטב בוטנים, שום קונפי או פטריות פורבלו. בנוסף, יש בתפריט "בורגר בטה" שהוא המבורגר המוגש בתוך ג'בטה.

 

הנשיא ויצמן 25 עפולה, 077-5370339‏, ראשון-חמישי 23:00-11:00, שישי 14:00-10:00, שבת 24:00-18:00, לא כשר

 

ביגה

רשת "ביגה" מתרחבת ופותחת סניף ראשון וכשר למהדרין בכפר הקניות החדש והיוקרתי - "מול החוף וילג'" שבשכונת אולגה. זהו סניף 28 במספר של הרשת, ושטחו הוא 275 מ"ר הכוללים גם מרפסת ישיבה חיצונית. בסניף 150 מקומות ישיבה, וכמו בכל יתר סניפי הרשת - גם כאן פועל בולנז'רי שמציע מוצרי מאפה טריים הנאפים במקום.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: אלעד גוטמן)
(צילום: אלעד גוטמן)
 

רח' דן שכטמן 10 חדרה, אין טלפון, ראשון-חמישי 23:00-8:00, שישי 15:00-8:00, מוצ"ש-23:30, כשר למהדרין

 

הבאר

את "הבאר" הקימו בשנת 2001 בני הזוג ענבר וסיגל שפט, שהחלו לייצר מעדני מזון במקביל לניהול פאב הקרוי באותו השם בראש פינה העתיקה. בהמשך, הקימו מפעל קטן בהאנגר באזור התעשייה צח"ר, ובימים אלו "הבאר" עובר למפעל גדול וחדיש, בו פועלת גם חנות המפעל הפתוחה לקהל הרחב.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)
 

בחנות תמצאו מוצרים קלאסיים המיוצרים במפעל, העשויים מחומרים טבעיים בלבד וללא חומרים משמרים, כמו קונפיטורת תות-שדה (25 שקלים) וממרח עגבניות מיובשות (25 שקלים), וגם מיוחדים יותר כמו רוטב תאנה מפולפלת (25 שקלים) או ויניגרט תפוזים (25 שקלים), ממרח חצילים ונענע, ממרח פטריות צ'אנקי, ממרח ארטישוק, (25 שקלים לצנצנת של 200 גרם) וגם ליקר פירות יבשים וקינמון, שזכו בפרסי זהב וכסף בתחרות היין הבינלאומית טרווינו (45 שקלים לבקבוק של 250 מ"ל).

 

פאר תעשיות צח"ר ראש פינה (בוויז: הבאר מעדנים-מפעל בוטיק), 04-6930340, ראשון-חמישי 17:00-8:00, כשר פרווה

 

Food zone

"פוד זון" הוא מתחם מסעדות אקספרס חדש, שיושק רשמית ביום שלישי הקרוב (12 ביוני) בקניון "עזריאלי" בתל אביב. הוא מתפרש על פני 1,500 מ"ר, ובהקמתו הושקעו 16 מיליון שקלים. את האוכל אפשר להזמין גם באפליקציית "עזריאלי", ובקרוב עובדי מגדלי "עזריאלי" ומגדלי "שרונה" אף יוכלו לקבל את ההזמנה בשירות משלוחים.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: יח
(צילום: יח"צ)

מסעדות שפועלות במתחם: "גו נודלס", "מיתוס", "בר דגים", "ארקפה", "ביירן", ,פסטה בסטה", "דיאנה" ועוד. לרגל חגיגות ההשקה שיימשכו שלושה ימים, ינתנו הטבות כמו 1+1 על הארוחות (14-13ביוני, בין השעות 19:00-18:00) ו-50% הנחה על כל המזון בפוד זון (באותם הימים בין השעות 21:00-20:00).

 

ארוחת פופ אפ: ארוחה בצבעים - הכרומטיקה של חוש הטעם

ביום שלישי הקרוב (12 ביוני) בשעה 19:30 בערב, תתקיים ארוחת פופ-אפ בניצוחו של השף נדב מלין.

אירוח ביתי מטה יהודה (צילום: אור קפלן)
(צילום: אור קפלן)
  

זו תהיה הארוחה הראשונה מבין סדרת ארוחות בהן השף יאתגר את כל מה שמוכר לנו מהקולינריה הישראלית, ובמסגרת יוגשו שבע מנות, כל מנה בצבע אחד בלבד, על מנת לייצר אצל הסועד חוויה של התבוננות מעבר לצבעים ולגרום לו להתייחס לצורות, לריחות, למרקמים ולטעמים. כמו גם, על מנת לאתגר את מרחבי התפיסה והאסתטיקה של חוש הטעם. מחיר הארוחה הוא 350 שקלים כולל יין, קפה בסיום הארוחה ושירות.

מסעדות חדשות בארץ (צילום: perry easy)
(צילום: perry easy)

מסעדות חדשות בארץ (צילום: perry easy)
(צילום: perry easy)

"המתפרה", רחוב האלה 2 אבו גוש, 02-5337120 או 052-2633918, כשר

 

 (  )

קפה גן סיפור

סניף חדש של "קפה גן סיפור" (והרביעי במספר) ייפתח באשדוד במהלך חודש אוגוסט. בפתיחת המקום הושקעו 2.5 מיליון שקלים, ויגישו בו תפריט חלבי הכולל ארוחות בוקר, פסטות טריות, סלטים, ותפריט מיוחד המותאם לילדים עד גיל שמונה.

ניוז מסעדות בארץ (צילום: גל קולוג)
(צילום: גל קולוג)
 

פארק אשדוד ים, כשר למהדרין

 

קאזה סן פלגרינו עם השף אוראל קמחי

אוראל קמחי, השף של מסעדת "פופינה" בנווה צדק בתל אביב, יארח בביתו הפרטי, במסגרת סדרת ארוחות "קאזה פלגרינו", שתי ארוחות פרטיות בהשראת תפריט המסעדה.

 

בין שבע המנות שיוגשו שם: טרטר דג של קוביות טונה אדומה וירקות שורש צבעוניים; ודג מוסר על ריזוטו אביבי של אפונה וארטישוק. הארוחות יתקיימו ב-17 ביוני וב-24 ביוני, בעלות של 350 שקלים לאדם.

 

לינק להרשמה לארוחות: casasanpellegrino.co.il, כתובתו של השף תתקבל עם הקבלה בעת הרכישה.


פורסם לראשונה 10/06/2018 15:01

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסף קרלה
בר קוקטיילים וטאפאס. אנדלוסיה
צילום: אסף קרלה
מומלצים