שתף קטע נבחר

"תשאירו ליד הדלת": עלייה במספר משלוחי האוכל

טיפ רק באשראי, הזמנות קטנות ליחידים ושקיות ליד הדלת: המסעדות וחברות משלוחי האוכל מדווחות על עלייה בביקוש למשלוחים, עם הרחבת תקנות הבידוד לחוזרים מחו"ל. גם המבצעים וההנחיות לשליחים עודכנו בהתאם – מסעדן המפעיל מערך שליחויות: "הנחנו את השליחים לא לגעת בידית של הדלת ולא לקבל טיפ. מעכשיו טיפ לשליח זה רק אם מישהו השאיר מראש באשראי"

תושבי קריית אונו התעוררו השבוע לבוקר שבו חיכתה להם הודעה בקבוצת הפייסבוק של בית הקפה השכונתי: "מבודדים? דמי המשלוח עלינו, הזמינו משלוח ונשאיר לכם ליד הדלת", לשון ההודעה. "בידוד של שבועיים זה דבר לא פשוט", אומר המסעדן בן רינג, הבעלים של "גראונד קפה" בקריית אונו שניסח את ההודעה ללקוחות.

המבורגר גראונד קפה (צילום: נופר לפיד)
גראונד קפה: טיפ רק באשראי(צילום: נופר לפיד)
רינג מדווח שכמות המשלוחים עלתה בשבוע האחרון ב-10%, ועם עדכון ההנחיות לבידוד לחוזרים ממדינות נוספות מצפים במסעדה לעלייה גדולה יותר - "אם כבר סובלים בבידוד אז לפחות יאכלו כמו שצריך", אומר רינג. "על אף שמבצע כמו 'משלוחים עלינו' זה עניין כלכלי יקר למסעדה, אני חושב שזה עושה תחושה טובה בימים לחוצים כאלה של בחירות וקורונה. כשיש אווירה של פאניקה ויש אנשים עם ילדים שלא יודעים אם לצאת או לא לצאת מהבית - לקחנו עלינו תפקיד חברתי שמעלה חיוך בצורה זו או אחרת".

 

איך אתם יודעים מי באמת בבידוד ומי לא?

"אנחנו לא יודעים, פשוט סומכים על האנשים".

 

ומה עם טיפ?

"הנחינו את השליחים לא לגעת בידית של הדלת ולא לקבל טיפ. מקבלים טיפ רק אם מישהו השאיר באשראי מראש".

הקפה השכונתי בימים כתיקונם (צילום: ענר גרין) (צילום: ענר גרין)
הקפה השכונתי בימים כתיקונם(צילום: ענר גרין)

העולם השתגע

כשמגישת הטלוויזיה המבודדת, קורין גדעון, חזרה עם אימה מזמן איכות באיטליה, היא לא חשבה שבמקום להגיע הביתה לדירתה בתל אביב ולזרועות בן זוגה, היא תצטרך לשהות בבית הוריה במושב. כבר למעלה משבוע היא גרה יחד עם אימה בקומה נפרדת בבית הוריה.

 

מי שעוקב אחרי חשבון האינסטגרם של גדעון, ומציץ לחיים בבידוד, רואה גם שהיא לפחות אוכלת טוב - ממשלוחי מנות לפורים ועד למשלוחי אוכל ממסעדות שונות באזור השרון: "אבא שלי עושה קניות, ואחרי כמה ימים בבידוד גם המשלוחים נכנסו לתמונה", מספרת גדעון. "לפני כמה ימים הזמנו דרך 'תן ביס' ממסעדת ג'ירף שאני מתה עליה, ועכשיו אנחנו מתלבטות מה להזמין הערב".

ג'ירף (צילום: אנטולי מיכאלו) (צילום: אנטולי מיכאלו)
ג'ירף(צילום: אנטולי מיכאלו)

את המשלוח השתיים מבקשות שישאירו להן ליד הדלת, והטיפ? "אנחנו שמות כפפות ומכניסות את הכסף לשקית ניילון ומשאירות לשליח מחוץ לדלת. כשהשליח מגיע אנחנו מדברות איתו מבעד לדלת, ואחרי שהוא הולך אנחנו מכניסות את האוכל. זה סוג של מדע בדיוני, אבל זה המצב".

 

הלקוחות של "בירבזאר" (בר בירה עם סניפים בירושלים ובתל אביב) גילו בסוף השבוע האחרון מבצע חדש באתר: מארז מיוחד של 8 בירות לטובת אלו שנשארים בבית. מבודדים שיעלו סלפי מהבידוד עם המארז, יוכלו לקבל 20% הנחה במשלוח הבא שלהם. אגב, במארז הזה יש רק בירות ישראליות, אז הפעם נחסכו מראש כל הבדיחות על בירה קורונה. המארז גם קיבל שם עדכני – "בירבידוד".

 

"העולם השתגע" מצהיר אבי מוסקוביץ', מי שאחראי על המארז. "בשבוע האחרון מספר המשלוחים הוכפל, ובימים האחרונים זה עלה משמעותית. אנחנו שולחים רק בירה במשלוח, אז יכול להיות שזה גם בגלל פורים".

 

גם חברת המשלוחים הפופולרית באזור המרכז, "וולט", חווה עלייה בכמות המשלוחים בשבוע האחרון: "אנחנו מבינים שמשלוחי אוכל זה כנראה פתרון נוח לאנשים בבידוד, כי זה פותר את הצורך של הבישול וזה גם סוג של פינוק", אומרת דניאל רוזן, מנהלת השיווק של החברה. "בכל הנוגע למשלוחים למבודדים, אנחנו מנחים את השליחים להשאיר את השקיות מחוץ לדלת, וכמובן גם לשמור על היגיינה ולרחוץ ידיים לעיתים תכופות. אבל שמנו לב שגם מי לא נמצא בבידוד פחות שש לצאת מהבית. בכל מקרה אנחנו מתכוננים לעלייה נוספת עקב הרחבת ההגבלות על ישראלים שחוזרים מחו"ל".

 

ובהיי-טק כמו בהיי-טק: חלק מהחברות שמנפיקות לעובדים כרטיס "תן ביס", ובימים כתיקונם אינן מאפשרות לעובד להזמין את הארוחה מהבית, הגמישו את הנהלים: "החל מסוף השבוע שעבר אנחנו רואים מגמה של עלייה במשלוחים, והערות חריגות כמו 'אני בבידוד, תשאירו לי ליד הדלת'", מוסרת נורה שקד, מנכ"לית חברת המשלוחים "תן ביס".

 

 "יש כמה חברות שהגמישו את הוראות השימוש בשירות, ופתחו לעובדים גם אפשרות הזמנה הביתה אם הם בבידוד. בכל מקרה אנחנו שמים לב בשבוע האחרון שההזמנות מאפיינות בעיקר אנשים יחידים, כי הן קטנות יותר ולעיתים כוללות רק מנה אחת".

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נופר לפיד
זינוק במספר המשלוחים הביתה
צילום: נופר לפיד
מומלצים