שתף קטע נבחר

אין ביצים? יש אבקת ביצים

האם אנחנו בדרך לשימוש באבקת ביצים? המחסור בביצים ברשתות השיווק הוליד מוצר מדף חדש: אבקת ביצים העשויה מביצים טריות ומיובשות. צפו איך מכינים מזה חביתה

צפו: כך הופכים אבקת ביצים לחביתה 

 

עקב הביקוש הגבוה לביצים לקראת חג הפסח, ומשבר הקורונה שמתרחש במקביל, הסתערו הישראלים על מדפי הביצים, ורוקנו אותם. רשתות המזון מדווחות על מחסור בביצים טריות, והצרכנים, שהתרגלו כבר למחסור בחמאה, מסתגלים עכשיו למחסור נוסף בחומר גלם בסיסי. אז מה עושים כשאין ביצים טריות בסופרמרקט? יש שיגידו שזה הזמן לעבור לאבקת ביצים.

אבקת ביצים ()
חביתה מאבקת ביצים

אבקת ביצים עשויה רובה ככולה מביצים טריות ללא חומרים משמרים. האבקה נוחה לאחסון והובלה, ומיוצרת בטכנולוגיה שנקראת "ספריי דריינג" - ייבוש נוזל לאבקה. הטכנולוגיה הזאת הופכת את השימוש בביצים להגייני יותר (משום שהביצה יובשה ופוסטרה, ואין סיכוי להתפתחות חיידקים או לזיהום כתוצאה משבירת הקליפות), מאריכה את חיי המדף של הביצה הטרייה שאנחנו קונים במכולת, ומייצרת סטנדרטיזציה של הערכים התזונתיים והכימיים שלה, מה שמאפשר לשמור על איכות הביצה, על רמת חלבון ושומן גבוהה ועל כמות נוזלים קבועה, מה שלא מתאפשר בביצה טרייה שבה - בהיעדר סטנדרטיזציה - יש נטייה לסטיות בערכים התזונתיים (ברמת החלבון והשומן), בכמות הנוזלים ובאיכות חומר הגלם.

6 ( צילום: מירב קריסטל)
מחסור בביצים( צילום: מירב קריסטל)
 

בעולם הקונדיטוריה משתמשים לא מעט באבקת ביצים, בעיקר משום שאפייה היא מדע מדויק ולכן סטנדרטיזציה של הערכים הכימיים והתזונתיים של הביצה היא משאת לבו של כל קונדיטור. היום אפשר להשיג אבקת ביצים של כמה מותגים שונים, ובהם אבקת ביצים של חברת י.כהן, פיתוח של חברה ישראלית בהולנד, אפשר להשיג אותה בטלפון 1700-55-90-90, ובקרוב היא תיכנס לרשתות השיווק (12 ביצים ב-25 שקלים). אבקת ביצים נוספת היא של חברת צ'אם וכרגע אפשר להשיג אותה רק בחבילות של 25 קילוגרם, ועל כן היא פחות מתאימה ללקוחות ביתיים, אבל מי שבכל זאת רוצה יכול להשיג אותה בטלפון 073-2610242. 

אבקת ביצים ()
 

ואיך בעצם הופכים אבקת ביצים לביצה? מוסיפים לה מים, חלב או שמנת, ולמעשה מחזירים לאבקה את הנוזלים שהיא אבדה בתהליך הייבוש. אז האם אנחנו בדרך לשימוש באבקת ביצים במקום בביצים טריות? אמנם הדרך לשם עוד ארוכה אבל בעולם כמו שלנו - הכל יכול לקרות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
האם אנחנו בדרך להשתמש באבקת ביצים במקום בביצים טריות?
צילום: shutterstock
מומלצים