שתף קטע נבחר

תרומת מח העצם של ישראלית הצילה חיי דרום אפריקאי

ג'ונתן סנדול, יהודי מדרום אפריקה, חלה בלוקמיה ונזקק לתרומת מח עצם כדי לחיות. עורכת הדין לירון פריימן, שהצטרפה למאגר התורמים של "עזר מציון" במהלך שירותה הצבאי, הייתה זו שתרמה לו חיים. כעת הם נפגשו לראשונה

תרומת מח עצם מישראל הצילה את חייו של אזרח דרום אפריקה. ג'ונתן סנדול, (53) שחלה בלוקמיה ונזקק לתרומת מח עצם כדי לשרוד. חייו ניצלו בזכות תרומתה של רואת החשבון ועורכת הדין לירון פריימן, (30) שהצטרפה למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון" במהלך גיוסה לצבא לפני יותר מעשר שנים. לפני שנתיים סנדול קיבל את תרומת מח העצם ובשבוע שעבר נפגשו בפעם הראשונה בישראל.

 

עוד סיפורי הצלה:

נלחמים על חיי וורקנש: קריאה לאתיופים לתרום מח עצם

"הציל את חיי": רופא אמריקני קיבל מח עצם של חייל ישראלי

 

סנדול, יזם ומשקיע יהודי בתחום הנדל"ן המתגורר בעיר סטלנבוש שבדרום אפריקה, נשוי אב ל-3 ופעיל בקהילה היהודית. הוא אובחן כחולה בסרטן הדם ביולי 2015. "הרגשתי חולשה ועברתי בדיקת דם שגילתה שאני חולה", הוא מספר. לאחר שעבר כימותרפיה במשך מספר חודשים, רופאיו הבהירו לו כי רק תרומת מח עצם תציל את חייו. ההצלה שלו הגיעה ממרחק של יותר מ-7,000 ק"מ מביתו, במאגר תורמי מח העצם של "עזר מציון". בין סנדול לבין פריימן, התורמת, נמצאה התאמה מושלמת.

 

מח עצם (צילום: יעקב נחומי )
סנדול ופריימן. מישראל לדרום אפריקה(צילום: יעקב נחומי )

 

"זו תחושה מדהימה להציל חיים"

פריימן, נשואה ואם ל-3, לא היססה כאשר קיבלה את הפנייה לתרום. "לפני שהתקשרו אליי חשבתי כמה מוזר שעברו עשר שנים ולא התקשרו אליי", היא אומרת. "אחרי שהתקשרו, חשבתי שאצטרך לעבור טיפול קשה, אבל גיליתי שמדובר בסך הכול בדקירה ביד והלכתי על זה".

 

המפגש בין השניים שהתקיים בשבוע שעבר היה מרגש ביותר. "שמחתי לקבל תרומה מישראל, ובתור יהודי לא הופתעתי", אומר סנדול, "זה היה אושר גדול לפגוש את לירון. עכשיו יש בינינו קשרים מיוחדים, כי הדם שלה זורם בגוף שלי". פריימן הוסיפה בהתרגשות: "זאת תחושה מדהימה להציל חיים".

 

המאגר הלאומי לתורמי מח העצם של "עזר מציון" הוקם לפני 20 שנה, והוא כולל 892,428 תורמים פוטנציאליים, שבזכותם בוצעו 2,742 השתלות מצילות חיים. המאגר נחשב למאגר היהודי הגדול בעולם והמאגר השישי בגודלו בעולם.

 

מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר: "המאגר מבטא את ערך הערבות ההדדית והסולידריות היהודית בכל מקום בעולם. אני גאה להיות שותפה להצלת חיי אדם".


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יעקב נחומי
התרומה שהצילה חיים
צילום: יעקב נחומי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים