שתף קטע נבחר

הסלבריטאים בקהילה האתיופית מתגייסים להצלת חייה של וורקנש

ידועני הקהילה האתיופית בישראל ובהם טיטי איינאו, טהוניה רובל, מהרטה ברוך והכדורגלן ברוך דגו יוצאים בקמפיין חדש בו הם קוראים לבני הקהילה לגשת להיבדק במטרה למצוא תורם מח עצם לוורקנש אמביה בת ה-30 שלוקה בסרטן הדם ומצבה מידרדר

 

 

מצילים את וורקנש: ידועני הקהילה האתיופית התאספו לקמפיין חדש למציאת תורם מח עצם לצעירה האתיופית שלקתה בסרטן הדם לוקמיה וזקוקה להשתלה דחופה להצלת חייה.

 

וורקנש אמביה בת ה-30, סטודנטית לתואר שני בפסיכודרמה בסמינר הקיבוצים, אובחנה כחולת לוקמיה לפני כחודשיים, ומאושפזת כעת בבית החולים סורוקה. הרופאים ניסו ללא הצלחה לאתר עבורה תורם מח עצם, הסיכוי היחיד להצלת חייה.

 

עמותת עזר מציון נרתמה לסייע במבצע ארצי מיוחד בקרב הקהילה האתיופית, שיתקיים השבוע ב-1 וב-2 למאי, לקראתו יצא קמפיין מיוחד לגיוס תורמים.

 

  ( )
הזדמנות להציל את חיי וורקנש. קיאה לתרום לחברי הקהילה

 

"אין דבר יותר חשוב מהצלת חיים"

בקמפיין להצלתה של וורקנש משתתפים מלכת היופי בדימוס טיטי איינאו, טהוניה רובל, מהרטה ברוך והכדורגלן ברוך דגו. הארבעה אף הצטלמו עם הבדיקה האישית שלהם והצטרפו בעצמם למאגר התורמים. "אין דבר חשוב יותר מהצלת חיים", אומרת טיטי איינאו. "אני קוראת לכל בני הקהילה להצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח העצם של עזר מציון . אני מקווה שאני באופן אישי אמצא מתאימה כדי להציל אותה".

 

"יש כאן הזדמנות להציל את החיים של וורקנש", מוסיפה מהרטה ברוך. "אני מקווה שיימצא התורם או התורמת המתאימים. זה יכול לסייע בעתיד לכל מי שיזדקק לתרומת מח עצם במקרה הצורך. אני קוראת לכל בני הקהילה האתיופית להגיע ביום המבצע ולהצטרף".

 

"היו לי הכבוד והזכות להצטרף למאגר ואני מקווה שבעזרת השם יהיו בשורות טובות, כדי שנעזור לילדה המדהימה שלנו", אומר דגו. "אני מקווה שבני הקהילה יגיעו בהמוניהם ויצטרפו למאגר. מדובר בבדיקה שנמשכת כמה שניות. זאת זכות גדולה".

 

במקביל להתגייסות של ידוענים מהקהילה, גם ראשי הקייסים הצטרפו לקריאה להצטרף למאגר. הקייסים, בראשם ראש הקייסים, קס ברקו טגנייה, ערכו תפילה לבריאותה של וורקנש וקראו לבני הקהילה להצטרף למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של "עזר מציון".

 

"אנחנו קוראים לבני הקהילה להצטרף למאגר של עזר מציון ולהציל את חייה של וורקנש, כי כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו", אומר ראש המועצה הרוחנית של הקהילה האתיופית בישראל, קס סמאי אליאס, שהשתתף בתפילה לצד הקס טגנייה, סגן ראש הקייסים, קס טגרו איילה, וסגן יו"ר המועצה הרוחנית, קס זמנה מלקם.

 

במהלך המבצע לגיוס תורמי מח עצם, יוקמו תחנות בדיקה ב-25 ערים ברחבי הארץ, שבהן יש אוכלוסיה גדולה של בני הקהילה האתיופית. "מדובר בבדיקה פשוטה וקצרה, שיכולה להציל חיים" אומרת מנהלת המאגר, ד"ר ברכה זיסר, " זאת גם הזדמנות עבור הקהילה האתיופית להגדיל את חלקם במאגר הלאומי ולהביא את שיעורם לייצוג הולם שיעלה באופן משמעותי את הסיכוי להציל את וורקנש ובני קהילה אחרים בעתיד. אני מקווה שבני הקהילה האתיופית יגיעו בהמוניהם לתחנות ויסייעו להצלת חייה של וורקנש".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים