שתף קטע נבחר

חולה איבד את עינו כי בביה"ח לא היה מקום לאשפזו

תושב הקריות, אשר סבל מהיפרדות רשתית, לא התקבל לאשפוז ברמב"ם בשל חוסר מקום. כששב למיון לאחר יומיים מצבו הידרדר. הניתוח לתיקון ההיפרדות כשל והוא איבד את יכולת הראייה בעין. בית החולים יפצה אותו בסכום של 360 אלף שקלים

גבר בשנות ה-60 לחייו יפוצה בסכום של 360 אלף שקלים לאחר שאיבד את מאור עינו הימנית. התובע, תושב הקריות, הגיע לבית החולים רמב"ם בחודש אוגוסט 2009 לאחר הופעת כתמים שחורים בשדה הראייה שלו.

 

עוד בנושא:

10 סימנים שמעידים: הראייה שלכם מידרדרת

שרירי העיניים: מה תפקידם ומתי עלולה להיות בעיה?

מה גורם ליובש בעיניים - ואיך לטפל בבעיה

 

רופא קופת החולים אליו פנה התובע הפנה אותו בדחיפות לחדר המיון של בית החולים רמב"ם שבחיפה. בחדר המיון אובחן התובע כסובל מהיפרדות רשתית.

 

הרופא במיון סבר כי היפרדות הרשתית מחייבת ניתוח, אך בשל מחסור במקום לא ניתן לנתחו בבית החולים. בהמלצותיו מציין הרופא כי על התובע לחפש מקום אחר לעבור את הניתוח או לחזור לאשפוז בעוד יומיים.

 

"מחוסר אפשרות לנתח אצלינו מפנית (השגיאה במקור א.ע) לבית חולים אחר בעיר", נכתב בסיכום הביקור. בהמלצותיו רשם הרופא למטופל משחה סטרואידית וכן המליץ לחזור לאשפוז בעוד יומיים.

 

בביה"ח לא היה מקום לבצע את הניתוח (צילום: דורון גולן) (צילום: דורון גולן)
בביה"ח לא היה מקום לבצע את הניתוח(צילום: דורון גולן)

 

התובע חזר לבית החולים רמב"ם לאחר יומיים בהם התדרדר משמעותית מצב עינו, והוא הובהל לניתוח לתיקון היפרדות הרשתית. בתביעתו הוא טוען כי דחיית הניתוח החמירה את מצבו והפכה את הניתוח להליך שסיכויי הצלחתו נמוכים.

 

כחודשיים לאחר מכן התברר כי הניתוח לתיקון ההיפרדות כשל והתובע נותח בשנית בבית החולים הדסה, אך גם ניתוח זה לא צלח והתובע נותר עיוור בעינו הימנית.

 

"שליחת החולה הביתה - גרמה להתעוורות"

בחוות דעת מומחה ברפואת עיניים שצירף התובע, קובע המומחה כי אי קבלת התובע לניתוח מיידי ושיחרורו משום שלא היה מקום היא שהובילה לכישלון הניתוח. עוד קובע המומחה כי הצוות הרפואי של רמב"ם היה צריך להדגיש באוזני התובע את חומרת מצבו ואת הצורף הדחוף בקבלת טיפול. "שליחתו של החולה מבית החולים גרמה להתקדמות היפרדות הרשתית, להרמה בועתית שלה והפרדת המקולה תוך התעוורות העין", מתאר המומחה.

 

"ההתנהגות הרשלנית של בית החולים מנעה או הקטינה במידה ניכרת את סיכויי החלמתו", מתאר התובע ומוסיף: "ביצוע הניתוח לאחר חמישה ימים היה מורכב ומסובך יותר לאור הידרדרות מצב העין".

 

התובע ובית החולים הגיעו לאחרונה להסכם פשרה במסגרתו יפצה רמב"ם את התובע בסכום של 360 אלף שקלים בתמורה לסילוק התביעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הניתוח בוצע רק 5 ימים לאחר הפנייה למיון
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים