שתף קטע נבחר

כבוד: הכירו את אלוף העולם במסאז' - והוא ישראלי

למשה מורנו (54) מראשל"צ קשה לעבור ברחוב. מאז שהוא הוכתר כאלוף העולם במסאז' באליפות העולם בדנמרק, כולם מבקשים ממנו לתרגל עליהם את המומחיות שלו (ביניהם גם מישהו מפורסם מאוד). פגשנו את מורנו לריאיון וזכינו גם להציץ בטכניקות הייחודיות שהוא פיתח

 

 

 

(כתב וידאו: יפתח כרמלי, צילום: טל שחר, עריכה: דפנה פלד איצקוביץ)

 

אי פעם קיבלתם מסאז' כל כך טוב שחשתם צורך להגיד למעסה שלכם "אין, אתה אלוף העולם"? יש סיכוי שטעיתם – כי יש אלוף עולם במסאז', והוא אפילו ישראלי. הכירו את משה מורנו, בן 54 מראשון לציון, המחזיק הטרי בתואר.

 

כן, יש אליפות עולמית למסאז'ים, והיא נערכה לפני כחודשיים בדנמרק. "תחרות למסאז'יסטים זה נשמע מוזר, אבל יש במסאז' המון יצירתיות וטכניקות", מסביר מורנו. "הגוף הוא כמו כלי נגינה, ולכל אחד יש לחן משלו".

 

משה מורנו (צילום: טל שחר)
טכניקות ויצירתיות. משה מורנו(צילום: טל שחר)
איזו הכשרה עוברים כדי להיות אלוף העולם במסאז'? לא בטוח שצריכים אחת כזו בכלל. מורנו טוען כי מעולם לא למד באופן מקצועי ומעיד על עצמו כאוטודידקט. "אין לי השכלה בתחום, אני הספר, אני המדריך – כל מורה שהגעתי אליו בסוף שאל אותי אם אני יכול ללמד אותו", הוא טוען בגאווה. הוא עוסק בעיסוי כבר 35 שנה, בין השאר בקבוצות כדורגל מליגת העל, וכיום עובד כמורה למסאז' בחדר הכושר 'זאוס' בראשון לציון. טכניקות העיסוי שלו יצירתיות, תיאטרליות וגובלות בקומיות לפעמים – כמו למשל תנועה שכוללת עיסוי הישבן של המטופל באמצעות הברכיים שלו (צריך לראות כדי להבין באמת).

 

קראו גם:

לא רק פינוק: מתי עיסוי רפואי יכול לרפא?

לחיזוק הגוף: מה שמן העיסוי שמתאים לכם

כך תעשו בבית: עיסוי עצמי למניעת כאבים בגוף

 

הייתי נחוש להביא את המדליה

וזה כנראה מה שצריך כדי לזכות באליפות העולם. הניקוד בתחרות הוענק בין היתר על יציבה, דיוק בתנועות רפואיות, טכניקות חדשות ויצירתיות. "המתחרים עצמם הם גם השופטים זה של זה, אנשים שרואים ומבינים איפה אתה נוגע, באיזו טכניקה אתה משתמש, באיזה רצף, ומי שמקבל את הניקוד הגבוה ביותר – הוא האלוף. הייתי מאוד נחוש להביא את המדליה. כשזכיתי לא ראיתי את עצמי, ראיתי את מדינת ישראל".

 

אז מי מקבל עיסוי מאלוף העולם במסאז' מחוץ לתחרות? מורנו מפרט: "בשבוע שעבר מורן אטיאס חזרה לארץ, קיבלה ממני מסאז'. בזמנו יצא לי לעסות גם דמות פוליטית מאוד מכובדת, אפשר להגיד שהוא ראש העולם היום. הוא ענק, והגוף שלו קשה כמו בטון".

 

מי, טראמפ?

"אין תגובה".

 

ננסח את זה ככה: יכול להיות שיש לו שיער כתום?

"אין תגובה".

 

ואיך זה שאלוף העולם בתחום הוא דווקא משלנו? למשה יש הסבר. "בסך הכל אנחנו נמצאים במדינה מאוד לחוצה, מאיימת אפילו. אנשים בישראל מחפשים את הרוגע, ואנחנו המעסים נותנים להם את המענה הזה. אנחנו מדינה של מסאז'ים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
אלוף. משה מורנו
צילום: טל שחר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים