שתף קטע נבחר

הגידול שגרם לי לפתח אפליקציה

ביום אחד הפכתי פתאום לבעלת גידול בלבלב. הניתוח היה קשה וההחלמה איטית. אפליקציית הסוכרת שאותה פיתחתי תסייע למיליוני סוכרתיים בארץ ובעולם

כאב קל בגב התחתון לפני ארבע שנים גרם לי ללכת ולבקש בדיקת אולטרסאונד. הייתי בטוחה שמדובר באבן בכליות. לאחר הבדיקה הגעתי לרופאה המטפלת שבדקה אותי שוב ושוב במרכז החזה. בחיוך אמרתי לה שאינה ממקדת את הבדיקה במקום הנכון כיוון שהכאב הוא בכלל בגב. כעבור מספר דקות הרופאה אמרה "יש לך גידול בלבלב".

 

תוך שנייה כל חיי השתנו. הקרקע נשמטה מתחת לרגלי. עיון באינטרנט הבהיר שנותרה לי אולי שנה לחיות גם זה בספק. תוך ימים ספורים עשיתי סי.טי ומיד לאחר מכן הגעתי לפרופ' מומחה בהדסה עין כרם ושאלתי אם עושים ביופסיה. המומחה ענה "שאין זמן". באותו ערב אחרי ההכנות לניתוח הענק, שנמשך ארבע שעות, נסעתי לכותל כדי להתפלל להצלתי.

 

נכנסתי לניתוח בחוסר ידיעה אם מדובר בגידול סרטני או לא. צוות הניתוח כלל את המנתח, רופא מרדים ועוד 30 סטז'רים ורופאים כי זה מסוג הניתוחים הגדולים שהצוות הרפואי רוצה לצפות בהם. ניתוח לא שגרתי שדורש מיומנות.

 

ניתוח שהציל את החיים שלי (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
ניתוח שהציל את החיים שלי(צילום: shutterstock)

 

הוציאו את הגידול, את גוף וזנב הלבלב, גם את הטחול או בלשון פשוטה קצירת אברים וצלקת בבטן שתישאר איתי כל חיי. סיבוך בניתוח עיכב את החלמתי הארוכה, מדללי דם, כדורים, בדיקות מעקב, זריקות ועוד טיפולים קשים.

 

שלושה שבועות לאחר הניתוח הביופסיה שנלקחה בניתוח עצמו גילתה שמדובר בגידול שפיר. זה היה רגע משמח באווירה הקודרת שלי. בכיתי כמו ילדה קטנה. כמובן שקטיעת הלבלב יצרו בעיות סוכרת והתחלתי להזריק אינסולין. רמות הסוכר לא ירדו והתחלתי לנהל יומן תזונה לתעד ולנתר את רמות הסוכר לפני ואחרי האוכל. הבנתי במהירות שהבעיה המרכזית היא הפחמימות במזון.

 

החממה במל"א, הספר וקבוצת הפייסבוק הגדולה

פתחתי קבוצת פייסבוק – "הכל זהב" שמונה כיום כ-20,000 עוקבים שמלווה סוכרתיים לאורח חיים מאוזן. בעידוד חברי הקבוצה שהפצירו בי להוציא ספר פניתי לגיוס המונים ותוך שבועיים גייסתי 100,000 שקל. מאז פברואר 2018 נמכרו מעל 1,500 ספרים ועוד 200 ספרים דיגיטליים. לפני כחצי שנה נפתחה חממה טכנולוגית במרכז ללימודים אקדמיים – מל"א בו למדתי מנהל עסקים וסיימתי בהצטיינות.

 

במסגרת החממה ביקשתי לפתח אפליקציה לסוכרתיים. אתי וידבסקי, מנהלת החממה במל"א, יזמת סדרתית שהקימה 6 חברות בישראל בעולם, שהקימה לאחרונה פלטפורמה דיגיטלית לבניית מרכזי האצה, התלהבה מהרעיון שלי ונכנסתי לפעילות בחממה. וידבסקי, מאמינה שהאפליקציה שפיתחתי תסייע למיליוני סוכרתיים בארץ ובעולם.

 

כידוע סוכרת היא מגפה עולמית. מי שישתמש באפליקציה שלי יצליח לשמור על איזון סוכרת וחייו לא יפגעו לטווח ארוך. סוכרתיים סובלים מלחץ דם גבוה, בעיות ראייה, פגיעה בכליות לעיתים צורך בקטיעות בעיקר ברגליים, את כל אלה אפשר למנוע באמצעות איזון הסוכרת.

 

לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, 8.6% מאוכלוסיית העולם סובלת מסוכרת. התגברתי על הסוכרת במאבק עיקש, סיימתי לימודים בהצלחה יתרה במרכז ללימודים אקדמיים, הוצאתי ספר, פתחתי קבוצת פייסבוק ערה ועכשיו תגיע האפליקציה. אני עובדת כבנקאית ומרוצה מעבודתי. תסכימו שיש לי סיפור חיים מלא וגדוש מקווה שגם מעניין. המלחמה בסוכרת הפכה מבחינתי למשימת חיי.

 

גולדי אלישר, יזמית, בנקאית, בוגרת החממה של המרכז ללימודים אקדמיים, נלחמת בסוכרת בהצלחה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים