שתף קטע נבחר

נוגה שוחררה ממוקד טרם – ונפטרה מהתייבשות 3 שעות לאחר מכן

הוריה של נוגה בת ה-4 פינו אותה למוקד טרם בקרית גת לאחר שסבלה מהקאות ושלשולים. הרופא במוקד החירום שיחרר את הילדה עם המלצה להרבות בשתייה, אך זו נפטרה 3 שעות לאחר מכן. כעת הוריה תובעים פיצויים וטוענים כי הרופא צפה במשחק כדורגל במהלך המשמרת. טרם: "הטיפול היה על פי אמות המידה המקצועיות המקובלות"

הוריה של נוגה קורנילוב ז"ל, ילדה בת 4 אשר נפטרה מהתייבשות שעות ספורות לאחר שנבדקה במוקד החירום של טרם בקרית גת, הגישו בשבוע שעבר תביעה נגד הרופא שבדק את בתם המנוחה ונגד רשת המרכזים לרפואה דחופה.

 

עוד בנושא:

"במוקדי טרם מעניקים למטופלים טיפול החורג מסמכותם"

באה עם שטף דם מוחי ל"טרם" - הרופא שלח אותה לישון

רופאים לא מנוסים, החלטות שגויות: מה קורה ברשת מיון טרם?

 

בתחילת חודש פברואר האחרון סבלה נוגה משלשולים, כאבי בטן, הקאות ותחושת חולשה. סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר פנו הוריה למוקד טרם. בכתב התביעה, אשר הוגש באמצעות עו"ד נעם יהל ממשרד יהל-ורמן, מפורט כי בסיכום בדיקת הרופא נכתב: "במצב כללי טוב – מעט ירוד – חולשה סימני יובש... שפתיים יבשות אך ללא מצוקה נשימתית".

 

נוגה ז"ל קיבלה עירוי נוזלי תוך ורידי וטופלה גם בתמיסת מינרלים דרך הפה. בתיעוד הרפואי מצוין כי הילדה הקיאה לאחר קבלת תמיסת המינרלים.

 

בשעה שלוש לפנות בוקר שוחררה נוגה לביתה עם הנחיה להרבות בשתייה והמלצה להיבדק על ידי רופא המשפחה שלה אם השלשולים לא חולפים תוך 48 שעות.

 

"טיפול נכון היה מונע את פטירת המנוחה", טרם קריית גת ( ) ( )
"טיפול נכון היה מונע את פטירת המנוחה", טרם קריית גת

בכתב התביעה טוענים הוריה של נוגה כי "על אף שמצבה של המנוחה הצביע בבירור על כך שהיא סובלת מהתייבשות חמורה וזקוקה לטיפול ולהשגחה רפואית באשפוז, ועל אף שהטיפול שניתן לה על ידי הרופא לא היטיב עם מצבה והמנוחה הקיאה את הנוזלים או חלקם, החליט הרופא ברשלנותו לשחרר את המנוחה לביתה".

 

כשלוש שעות לאחר הבדיקה במרכז טרם הפסיקה נוגה להגיב לגירויי הסביבה. אמה של נוגה הזעיקה ניידת מד"א והחלה לבצע בבתה פעולות החייאה, אך למרבה הצער ניסיונותיה לא הועילו ונוגה איבדה את הכרתה בזרועות האם.

 

צוות מד"א שהגיע לבית המשפחה ניסה גם הוא לבצע בילדה פעולות החייאה. במהלך הניסיונות, חזר לפעול לבה של הילדה, אך פסק זמן קצר לאחר מכן. נוגה פונתה לבית החולים ברזילי, שם נקבע, למרבה הצער, מותה של הילדה.

 

"לא בוצעו בדיקות חיוניות כגון לחץ דם" (צילום: סי די בנק) (צילום: סי די בנק)
"לא בוצעו בדיקות חיוניות כגון לחץ דם"(צילום: סי די בנק)

 

נתיחת גופתה של נוגה במכון לרפואה משפטית העלתה כי היא נפטרה כתוצאה מאובדן נוזלים דרך מערכת העיכול. "התובעים יטענו כי טיפול נכון במקרה, קרי אשפוז המנוחה ומתן נוזלים באמצעות עירוי תוך ורידי היו יכולים לאזן את אובדן הנוזלים דרך מערכת העיכול ולמנוע את פטירתה", מתארים ההורים באמצעות עו"ד יהל.

 

בחוות דעתו של ד"ר חן קוגל מהמכון לרפואה משפטית נכתב כי "לא נמדד לחץ דמה ולא נלקחו בדיקות דם של המנוחה במהלך הטיפול. בדיקות אלה חיוניות לאבחנה של התייבשות ולקביעת הצורך בטיפול תחת אשפוז". את חוות הדעת חותם ד"ר קוגל בהמלצה להעביר את ממצאיו לראש מינהל רפואה וראש האגף לרפואה דחופה במשרד הבריאות.

 

בנוסף לטענת ההורים כי הרופא של מוקד טרם לא ביצע בדיקות חיוניות לאבחון מצבה של בתם, לרבות מדידת לחץ דמה, על הרופא היה להפנות את נוגה לאשפוז בבית חולים, דבר שהיה מונע את מותה.

 

בתביעה נכתב כי "הרופא טיפל במנוחה באופן לקוי או פעל בחוסר עניין או בחוסר ריכוז, תוך עיסוק בענייניו הפרטיים, כדוגמה צפייה במשחק כדורגל עם חבריו למשמרת".

 

הוריה של נוגה דורשים מהנתבעים פיצויים בסך של עד 2.5 מיליוני שקלים.

 

מרשת טרם נמסר בתגובה: "מדובר במקרה עצוב וטרגי. מבדיקתנו עולה שהטיפול היה על פי אמות המידה המקצועיות המקובלות. לצערנו ברפואה ניתן לעבוד רק על פי אמות מידה מקובלות, ולצערנו לא ניתן לנבא את הלא הצפוי. 'טרם' מטפלת בכמיליון פניות דחופות בשנה ברחבי הארץ ותמשיך לפעול במסירות למען מטופליה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נוגה קורנילוב ז"ל
צילום: יח"צ
עורך הדין נעם יהל
צילום: יח"צ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים