שתף קטע נבחר

הטרנד הבריאותי שמשגע את העולם: חלב מוזהב

הטרנד הבריאותי החדש צובר תאוצה בקרב חובבי בריאות ברחבי העולם, וטומן בחובו סגולות בריאותיות ששווה להכיר. מה מעניק לו את הצבע המיוחד ואיך זה בריא לנו? נטורופתית עם המדריך לשיגעון הבריאותי החדש

הטרנד הבריאותי המוזהב שהולך וצובר פופולאריות בעולם, מגיע אלינו הפעם מהודו, והוא מבוסס על משקה "חלב מוזהב", שברפואה ההודית מיוחסים לו שלל יתרונות בריאותיים. הוא מורכב משילובים שונים של חלב צמחי וכורכום. ההודים משתמשים בו כסיוע לטיפול בדלקות, לשמירה על בריאות הלב וגם כדי לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם.

 

כמו כן, יש לו מוניטין רב שנים כמשקה שעוזר לשמור על תפקוד חיסוני יעיל, שגם תומך בתהליכי העיכול והספיגה לשם שמירה על מקצב עיכול תקין. ואם לא די בכל אלה, הוא גם מאוד טעים ופשוט להכנה.

 

הוספת חלב מוזהב לתפריט היומי היא דרך נהדרת לאפשר לגוף שלכם ליהנות מיתרונות הכורכומין, 'רכיב הפלא' המופק מצמח הכורכום שנחקר רבות בשנים האחרונות ונמצא כבעל השפעה חיובית על מנגנונים ביולוגיים שונים בגוף.

 

חלב ( )
חלב מוזהב. מגן על לחץ הדם והמערכת החיסונית

 

הנה 4 יתרונות בולטים שלו שכדאי לכם להכיר:

 

1. מגן מפני אלצהיימר

בהודו, צריכת הכורכום היא מהגבוהות בעולם, ושכיחות האלצהיימר היא מהנמוכות ביותר בעולם – וזאת בדיוק העובדה שהביאה מדענים לחקור את המנגנונים בהם הכורכומין משפיע לטובה על המוח.

 

כך התגלה, שבזכות התכונות האנטי-דלקתיות ונוגדות החמצון העוצמתיות של הכורכומין, הוא יכול להגן על תאי המוח מפני שקיעת משקעים חלבוניים שקשורים לתהליכים ניווניים במוח, כמו אלצהיימר ופרקינסון.

 

במחקר קליני אף נמצא כי הכורכומין שיפר את תפקודי הזיכרון באוכלוסייה המבוגרת, ומחקרים חדשים ממש מהעת האחרונה מצאו כי הכורכומין אף תורם להעלאת ריכוזי חומצת השומן אומגה 3 במוח – זוהי חומצת שומן חיונית שמרכיבה את מעטפת תאי המוח ויש לה חשיבות קריטית בכל הקשור להתפתחות המוח בעוברים, בתינוקות ובילדים, וגם לתפקודים קוגניטיביים בגילאים השונים.

 

 2. מקל על כאבי מפרקים

כל ספורטאי יודע שכדי לחזק את מערכת השלד והשריר צריך גם לדעת לשמור עליה.

 

מחקרים קליניים מצאו כי נטילה קבועה של כורכומין יכולה לשפר כאבי מפרקים, להוריד את רמת הדלקתיות ולהגביר את תנועתיות ותפקוד המפרקים, ומסיבה זו ממש לכל אתלט וספורטאי מומלץ לאמץ שגרה של נטילת כורכומין מתוגברת בשתיית חלב מוזהב.

 

כורכום נגד אלצהיימר וכאבי מפרקים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כורכום נגד אלצהיימר וכאבי מפרקים(צילום: shutterstock)

 

3. מגן על בריאות הלב

אם נבחן את בריאות הלב בקרב האוכלוסייה ההודית, גם כאן נגלה כי אחוז מחלות הלב וכלי הדם הוא נמוך משמעותית בהשוואה למערב, וזאת למרות שאחוז המעשנים בהודו הוא גבוה.

 

לאור זאת, פנו החוקרים לבדוק האם גם כאן הסיבה קשורה לכורכום. בבדיקה מחקרית של הכורכומין התגלה כי הוא מגן על הרקמה הפנימית של כלי הדם מפני תהליכים טרשתיים – שגם מתקשרים לעלייה בלחץ הדם, וכי בנוסף יש לכורכומין השפעה נוגדת קרישה.

 

הכורכומין אף משפיע על בריאות המערכת הקרדיו-וסקולרית בהיבטים נוספים, ומחקרים הראו כי הוא תורם לאיזון רמות הסוכר והשומנים בדם וכנוגד חמצון הוא מגן על כלי הדם והרקמות מפני נזקי רדיקלים חופשיים.

 

4. תורם לתחושת אושר

יש עוד סיבה טובה מאוד למה כדאי לכם להכניס את הכורכום לתפריט היומי שלכם. מחקר חדש מצא כי הכורכומין יכול לגרום לכם לקצת יותר אושר.

 

מדובר במחקר קליני בהשתתפות 123 אנשים שסבלו מדיכאון, שהראה כי נטילת כורכומין למשך 12 שבועות שיפרה באופן משמעותי את תסמיני הדיכאון, לעומת קבוצת הפלסבו (שם לא נצפה שינוי בתסמיני הדיכאון).

 

שני מתכונים קלים להכנה של 'החלב המוזהב':

 

חלב מוזהב מתוק עם בוסט של בריאות

כוס חלב שקדים

כפית אבקת כורכום

חצי כפית אבקת קינמון

רבע כפית אבקת ג'ינג'ר

4 זרעים של הל

2 כפות סירופ מייפל אמיתי או דבש אמיתי

חצי כפית שמן קוקוס מכבישה קרה

 

תהליך ההכנה: לבשל במשך כמה דקות את כל המרכיבים בסיר קטן על חום בינוני עד שכל המרכיבים מתמזגים והתבלינים מתמוססים.

 

חלב מוזהב טרופי – מומלץ לאחר פעילות ספורטיבית

כוס חלב אורז/ מים

כוס אננס ומנגו (ניתן להשיג קפוא)

רבע אצבע שורש כורכום טרי

רבע אצבע שורש ג'ינג'ר טרי

חופן תותי גוג'י ברי (להשרות מראש חצי שעה)

2 מקלות סלרי

כף זרעי צ'ייה

 

תהליך ההכנה: להכניס את כל המרכיבים לבלנדר. אחרי שזה מוכן פשוט לשתות.

 

התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי ואינו מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה או הוראה או עצה לשימוש או שינוי או הורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים, אנשים החולים במחלות כרוניות והנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.

 

הכותבת היא נטורופתית ורואו-פוד שף ב'ברא צמחים'

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
המשקה הטרנדי הבריא
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים