שתף קטע נבחר

תורם הריאה לנחמה ריבלין - תרם את לבו לאמאל

תושבת שפרעם בת 27 שפונתה לשיבא לאחר שעברה דום לב נדיר עברה השתלת לב מגופו של יאיר יחזקאל חלבלי, שנהרג בתאונת צלילה באילת. משפחתו שהתבשרה כי הוא מת מוות מוחי מיד הסכימה לתרום את איבריו, מהם ניצלו שישה אנשים, בהם אשת נשיא המדינה נחמה ריבלין

חיים חדשים לחמישה ובהם אמאל אזעיר: בת ה-27 תושבת שפרעם עברה אתמול השתלת לב, לאחר שלקתה בדום לב והחייאה מוצלחת. היא פונתה לבית החולים שיבא, שם אושפזה לקראת ההשתלה.

 

לחתימה על כרטיס אדי

 

את הלב תרמה משפחתו של יאיר יחזקאלי חלבלי ז"ל בן ה-19 מרמת גן, שהיה מעורב לפני שלושה ימים בתאונת צלילה באילת. משפחתו התבשרה שהוא מת מוות מוחי ומיד הסכימה לתרום את איבריו שהצילו שישה ישראלים.

 

  ( )
יאיר יחזקאל חלבלי ז"ל. הציל 4 אנשים

 

"אמאל הייתה מאושפזת למעלה מחודש וחייה היו בסכנה המיידית", אמר פרופ' יעקב (ג'יי) לביא, מנהל היחידה לניתוחי חזה, "היא מתאוששת מהניתוח ביחידה לטיפול נמרץ ניתוחי לב בבית החולים".

 

קודם לכן עברה בהצלחה נחמה ריבלין, אשת נשיא המדינה, השתלת ריאה אף היא מגופו של יאיר ז"ל, והיא כעת מתאוששת. ריבלין לקתה במחלת הפיברוזיס הריאתי, ונאלצה להתהלך שנים עם מחולל חמצן לצידה, קשיי נשימה ותרופות רבות כשמצבה ממשיך להידרדר.

 

אזכרה לאריאל שרון בחוות השיקמים (צילום: גדי קבלו)
נחמה ריבלין באזכרה לאריאל שרון בחוות השיקמים. נאלצה להסתובב עם מחולל חמצן(צילום: גדי קבלו)

 

עמית, אחותו של יאיר, סיפרה על השעות האחרונות בחייו של יאיר: "הם ערכו צלילה חופשית כדי להגיע לספינה טבועה במצולות ובמהלך הצלילה הוא התעלף. צוללים שהיו לידו מיד הבינו מה קורה והרימו אותו למעלה. במשך יותר מ-20 דקות הם ביצעו החייאה והצליחו להחזיר לו את הדופק. מיד הטיסו אותו לבית החולים סורוקה בבאר-שבע ושם הוא שכב יומיים. הוא ממש נלחם על חייו.

 

"כבר בהתחלה הרופאים הבינו שמדובר בפגיעה קשה כי הוא היה רבע שעה מתחת למים. אבל אנחנו האמנו שיהיה בסדר, שהוא ישרוד את זה. הוא הבנאדם האחרון שחשבנו שיקרה לו משהו.

 

"אני בטוחה שזה מה שהיה יאיר רוצה שנעשה – שנתרום את איבריו ונציל אחרים. לא הייתה לנו התלבטות בנושא בכלל. הבנו שגם הוא היה מקבל את אותה ההחלטה בדיוק לו היה צריך להכריע בנושא. יאיר מת, וזה מה שנשאר לנו, לעזור לאנשים אחרים ולתת חיים. זה כל-כך הגיוני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הלב שלו נתרם לאמאל. יאיר יחזקאל חלבלי ז"ל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים