שתף קטע נבחר

בעקבות שינוי הנחיות האספירין: יו"ר האיגוד הישראלי - "לא להפסיק נטילתו באופן גורף"

האיגוד האמריקני לקרדיולוגיה פרסם אתמול שינוי הנחיות לנטילת אספירין לאנשים בריאים ללא גורמי סיכון למחלות לב. בעקבות השינוי, מסביר פרופ' רן קורנובסקי, נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל באולפן ynet כי כבר כמה שנים מחקרים מוכיחים כי יעילותה לבריאות אינה כפי שחשבו, עם זאת אינו ממליץ להפסיק לקחת אותה באופן גורף

אתמול (ב') פורסם כי האיגוד האמריקני לקרדיולוגיה משנה את המלצותיו  וקובע כי נטילת אספירין מדי יום אצל אנשים בריאים ללא גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם אינה מאריכה חיים, וטומנת בחובה סכנת דימום.

 

פרופ' רן קורנובסקי, נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל, מנהל מערך הקרדיולוגיה בבילינסון, פ״ת, מסביר לראיון ב-ynet כי כבר כמה שנים שמחקרים מוכיחים כי היעילות של אספירין מוטלת בספק. "היא עלולה לגרום לדימומים ולנזקים בקרב אנשים בריאים וחולים כאחד". לדבריו, למרות ההנחיות, אסור להפסיק את הטילת האספירין באופן גורף. 

 

צפו בדבריו:

 

 

בהודעה של איגוד הלב האמריקני אתמול, נקבע כי אין לרשום אספירין במינון נמוך של 75 עד 100 מ"ג למניעת מחלות לב וכלי דם, וכי נטילת האספירין טומנת סכנת דימום לאלה הנוטלים אותה.

 

"על הרופאים להיזהר ברישום האספירין לאנשים שאינם בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם" קובעות ההנחיות, "חשוב יותר להמליץ למטופלים לשמור על אורח חיים בריא, הורדת כולסטרול והפחתת יתר לחץ דם מאשר נטילת אספירין".

 

"ההנחיות החדשות מתייחסות למניעה ראשונית, כלומר לאנשים שאין להם מחלת לב וכלי דם", מסייג פרופ' דורון זגר, מנהל המערך הקרדיולוגי בסורוקה והנשיא הנבחר של האיגוד הקרדיולוגי בישראל.

 

כבר לא מגן כמו שחושבים

אספירין כונתה "תרופת הפלא של המאה העשרים", זאת לאחר שהתגלה שבנוסף לאפקט מוריד החום ומשככך הכאבים, היא מפחיתה תהליכים דלקתיים, מדללת את הדם ומפחיתה לכאורה את הסיכון לחסימת עורקים, אלא שמחקרים חדשים שפורסמו השנה, הראו שהיא מגינה על הגוף פחות ממה שחשבו.

  

מחקר אחד שהוצג באוגוסט האחרון, בו השתתפו 12,546 מבוגרים שהיו בסיכון נמוך עד בינוני ללקות בהתקף לב או שבץ מוחי, גילה כי בניגוד למה שחשבו עד כה, לאספירין אין אפקט מגן מפני מחלות סרטן, וכי ההגנה ממחלות לב וכלי דם הגיעה לא מהאספירין אלא מהתרופות האחרות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אספירין. שינוי בנחיות הנטילה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים