שתף קטע נבחר

לא רק השאלת ציוד: "יד שרה" תפעיל מערך אשפוז בית

ביד שרה מסיימים בימים אלו פיילוט מוצלח למערך אשפוז בית. במסגרת השירות שוהים חולים שהיו אמורים להיות מאושפזים במחלקות הפנימיות בביתם כשהעמותה דואגת לספק לחולה את הציוד הרפואי ומעקב של רופאים ואחיות. המטרה – הפחתת הצפיפות במחלקות האשפוז ומתן אפשרות לחולים לשהות בביתם

בעמותת "יד שרה" יחלו בקרוב במתן שירותי אשפוז ביתי לחולים. בעמותה מסיימים בימים אלו פיילוט מוצלח לשירות, אשר נועד להקל על העומס בבתי החולים ולאפשר לחולים לשהות בביתם.

 

במסגרת הפיילוט ניתנו שירותי אשפוז בית לעשרות חולים, שהיו אמורים לשהות במחלקות הפנימיות. בשלב הראשון ניתן השירות לחולים במחלות זיהומיות, אך בעמותה מציינים כי ההתוויות הרפואיות שמאפשרות את אשפוז הבית יורחבו.

 

קיראו עוד:

התשובה לצפיפות בבתי"ח: בקרוב - יותר אשפוזי בית

אשפוז בית: מה מציעות הקופות ולמי זה מגיע

 

ד"ר נועם בר, המנהל הרפואי של מרכז פרנקל לרפואה דחופה של יד שרה, מציין כי המטופלים שמתאימים לאשפוז ביתי הם מטופלים עצמאיים או בעלי תמיכה מספקת בבית, וכאלו שיש להם תוכנית טיפולית מוגדרת. "חולים המאושפזים בשל צורך בבירור רפואי לא מתאימים לשירות", מפרט ד"ר בר, "מדובר בחולים שכל מה שנשאר להם הוא להשלים את הפרוטוקול הטיפולי בבית. אלו חולים שהיו תופסים מיטה במחלקות הפנימיות".

 

אשפוז בית יד שרה (דוברות יד שרה)
לא כל חולה צריך לשהות בבית חולים. אשפוז בית(דוברות יד שרה)

 

להקל על הצפיפות בבתי החולים

התשלום עבור השירות מכוסה על ידי סל התרופות וקופות החולים וניתן לחולים ללא עלות. "המערך שהקמנו כולל שתי זרועות", מוסיף ומפרט ד"ר בר, "האחת היא זרוע רפואית והשנייה היא זרוע לוגיסטית. גייסנו רופאים ואחיות שמבקרים את החולים בביתם וגם הרחבנו את המערך הלוגיסטי שלנו שאחראי על שינוע המטופל מבית החולים לביתו והבאת כל הציוד הרפואי הנדרש והתקנתו. לכל מאושפז בית יש רופא מטפל שזמין עבורו 24 שעות ביממה".

 

המטופלים גויסו לפיילוט באמצעות חדרי המיון של בתי החולים והתוכנית הטיפולית שלהם נקבעת על ידי הרופא המאשפז. הציוד הרפואי שמסופק לביתם של החולים כולל תיק תרופות וציוד לעירוי, עמוד אינפוזיה, מכשיר ניטור מדדים, מד סטורציה, מד לחץ דם, מחולל חמצן וציוד נוסף. מקרי אשפוז אחרי מצריכים הבאת מיטת אשפוז לביתו של החולה ואף מנוף להעברתו. מדדיו של החולה, כך מציינים בעמותה, מנוטרים כל העת על ידי רופאים.

 

"למרבית החולים אין תחליף למסגרות האשפוזיות של בתי החולים", מציין ד"ר בר, "אבל יש גם חולים רבים שלא נדרש מהם לשהות בבית החולים. הם מגדילים את הצפיפות וחושפים את עצמם ואחרים למחלות זיהומיות. התפתחות הרפואה מרחוק תביא להרחבת שירותי אשפוז הבית. המשובים לפיילוט היו מאוד חיוביים ואני צופה שבקרוב נרחיב את השירות ונוכל להציע אותו ליותר ויותר חולים".

 

בחודש שעבר, פרסם מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית בארץ דו"ח לפיו שיעור מיטות האשפוז בישראל לנפש הוא מהנמוכים במדינות המערב - בישראל ישנן 3 מיטות אשפוז אחרת לכל אלף איש לעומת ממוצע של 4.8 ביתר מדינות ה-OECD.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דוברות יד שרה
יד שרה. גם אשפוז בית
דוברות יד שרה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים