שתף קטע נבחר

גאווה ישראלית: הגופייה שתתריע על התקפי לב

גאווה ישראלית: חברת היי־טק קטנה מכפר־סבא פיתחה גופייה שתודיע ללובש אותה בזמן אמת שהוא בסכנה. בימים אלה היא מוצגת בארה"ב, וזוכה להתלהבות

הקונסוליה הישראלית בשיקגו שבארה"ב יזמה לאחרונה אירוע לחשיפת חברת היי־טק ישראלית קטנה, הלת'ווטש (Healthwatch), הממוקמת בכפר־סבא. החברה הקטנה פיתחה "גופייה חכמה" עם סנסורים משולבים שיודעת להזהיר את הלובש אותה מפני סכנה של התקף לב - וזאת מבלי להפריע לשגרת החיים בבית, בעבודה ובכל פעילות אחרת, וכבשה את שיקגו.

  

המוצר המהפכני של החברה, שמסוגל לספק התרעה אמינה, הוא למעשה א־ק־ג שצמוד לגוף המטופל במשך 24 שעות ביממה. הוא מוצג בימים אלה במוזיאון המדע והתעשייה בשיקגו בתערוכה פופולרית המתמקדת בטכנולוגיות של מוצרים לבישים משני חיים. בתערוכה מציגות חברות ענק כמו גוגל, מיקרוסופט, נסא"א, נייק ועוד.

 

  (צילום: Healthwatch )
א־ק־ג שצמוד לגוף המטופל במשך 24 שעות ביממה(צילום: Healthwatch )

 

אירוע החשיפה התקיים בשיתוף לשכת המסחר שיקגו–ישראל. באירוע נכחו משקיעים פוטנציאליים פרטיים וממשלתיים, אנשי קשר מתחום הטכנולוגיות הרפואיות ובכירים מהקהילה היהודית.

  

מי שהקים את החברה הוא ד"ר יורם רומם, טייס לשעבר, שטיפל באביו חולה הלב וניסה לעשות סדר בכל הסימפטומים שהופיעו בתוצאות הבדיקות של האב. הוא חשב על מוצר שיספק נורות בקרה למטופל שיאותתו על מצב חירום והחליט להקים את החברה שפיתחה את המוצר.

  

אריאלה רדה, קונסול אקדמיה וקהילות יהודיות בקונסוליה בשיקגו, סיפרה כי ד"ר רומם הותיר רושם חיובי על הנוכחים והמוצר שלהם עורר עניין רב בקרב הקהל. "זוהי לדעתנו דוגמא טובה לניצול הזדמנויות וביקור של יזם ישראלי, תוך כדי שיתופי פעולה עם ארגונים כלכליים ואנשי הקשר של הקונסוליה, לטובת חשיפת טכנולוגיות ישראליות חדשניות ופעילות דיפלומטית ציבורית".

 

 צפו: מה תעשו בזמן התקף לב?

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Healthwatch
הגופייה שתמנע התקף לב
צילום: Healthwatch
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים