שתף קטע נבחר

רמב"ם: חלק מהמקדחה נשאר בברך של מנותחת - ביה"ח יפצה

מקדח ששימש מנתחים בבית החולים רמב"ם בניתוח להחלפת ברך נשבר, וחלק ממנו נותר בעצם המטופלת. האישה גילתה על העצם הזר באקראי בבדיקת רנטגן. בית המשפט קבע שביה"ח יפצה אותה ב-35 אלף שקלים

בית משפט השלום בקריות, פסק כי אישה שעברה ניתוח להחלפת ברך בבית החולים רמב"ם בחיפה, תפוצה לאחר שחלק מהמקדח ששימש את המנתחים נותר בגופה. האישה גילתה על השארת החלק המתכתי בגופה באקראי, בעקבות בדיקת רנטגן שביצעה. בית המשפט קבע כי היא תפוצה ב-35 אלף שקלים.

 

התובעת עברה בבית החולים ניתוח להחלפת בירכה השמאלית בחודש יולי 2010. לאחר הניתוח היא ביצעה בדיקת רנטגן לצורך מעקב ורק אז נודע לה כי במהלך הניתוח נותר חלק מהמקדח ששימש את המנתחים בעצם הירך שלה.

 

קיראו עוד

לראשונה: נחשפים נתוני הרשלנות הרפואית בישראל

מתי נכון לתבוע על רשלנות רפואית - וכמה זה יעלה לכם

 

מפרק ירך (צילום: shutterstock)
צילום הרנטגן גילה שחלק מהמקדח נשאר בגוף(צילום: shutterstock)

 

בכתב התביעה דרשה האישה לפצותה, בגין העובדה כי לא יידעו אותה לאחר הניתוח בדבר השארת החלק המתכתי בגופה. המטופלת לא טענה בכתב התביעה שהגישה נגד רמב"ם כי החלק המתכתי גרם לה לנכות.

 

התובעת מתארת כי טכנאי הרנטגן שביצע את הבדיקה הוא שסיפר לה על חלק המקדח שנותר בגופה ורק לאחר, "שהקימה צעקה, הודיע לה המנתח על המקרה", לשון כתב התביעה.

 

התובעת דרשה לפצותה הן על השארת גוף זר בגופה והן על אי מסירת המידע לאחר הניתוח כנדרש.

 

ביה"ח: "השארת המקדח בגוף - חסרת חשיבות קלינית"

ברמב"ם טענו להגנתם כי הנתבעת גילתה על העצם הזר 3 ימים לאחר הניתוח. שלושת הימים של אי הידיעה על קיום שבר המקדח, כך טענו ברמב"ם, אינם ברי פיצוי.

 

בנוסף טען בית החולים כי קיום השבר לא השליך על הניתוח או ההחלמה ממנו. "המקרה שאירע לתובעת בניתוח חסר חשיבות קלינית וכי מדובר בדינמיקה של התרחשויות בלתי צפויות ואין חובת דיווח מיידית", טען המומחה מטעם רמב"ם בבית המשפט.

 

השופט ערן נווה קיבל, כאמור, את טענות התובעת וקבע כי המנתח לא יידע את התובעת כי חלק מהמקדח נשאר בגופה. על פי פסק הדין "העובדה שחלק מהמקדח נשאר בגופה נודע לה באקראי, כפי שהעידה, על ידי טכנאי הרנטגן אשר ביצע את ה צילומים".

 

השופט מציין גם כי "התיעוד הרפואי היה צריך להכיל בתוכו התייחסות לעניין זה של השארת חלק מהמקדח בגופה של התובעת, והדבר לא נעשה".

 

"בתיק זה אכן נפגעה האוטונומיה של התובעת כאשר לא נמסר לה לאחר הניתוח כי הושאר חפץ בגופה", קובע השופט ומוסיף: "הגילוי היה באקראי ובוודאי הסב לה חוסר נחת קשה. עם זאת הגילוי היה מספר ימים מועט אחרי הניתוח".

 

את גובה הפיצוי קבע, כאמור, השופט על 35 אלף שקלים בתוספת 20% שכר טרחת עורך דין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
ביה"ח רמב"ם. יפצה המנותחת
צילום: דורון גולן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים