שתף קטע נבחר

משרד הבריאות לוועדת הבחירות: אפשרו למשפחות החולים להצביע

לקראת הבחירות השלישיות תוך שנה לראשות הממשלה, משרד הבריאות קורא לוועדת הבחירות לאפשר לבני משפחות חולים מדרגה ראשונה להצביע בבתי החולים: "מדובר באקט הומאני ותומך במשפחות החולים". ועדת הבחירות בתגובה: "נדרש דיון מעמיק ושינוי חקיקה על ידי הכנסת"

קריאה לוועדת הבחירות : אפשרו לבני משפחות של חולים להצביע בבתי החולים. דב פסט, נציג שר הבריאות האחראי על הקשר בין ועדת הבחירות למשרד הבריאות, פנה במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט ניל הנדל, בבקשה שיבחן אפשרות לאשר לבני משפחות מדרגה ראשונה של חולים, להצביע בקלפי המונגש בבית החולים.

 

במכתב שנשלח לשופט הנדל עלתה הבקשה: "בעקבות פניות של הורים רבים של מאושפזים הריני פונה אליכם לקדם מהלך של שינוי הכללים שיאפשרו לבני משפחה הצמודים לחולים מאושפזים, להצביע בבית החולים בהתאם לקריטריונים שייקבעו".

 

קיראו עוד:

כך מחסלת המדינה את הבריאות הציבורית ושולחת אותנו לביטוחים פרטיים

מנכ"ל משרד הבריאות: "מתחייב לתקציב סל של 500 מיליון שקלים"

60 ארגונים קוראים לחברי ועדת הסל: "התפטרו כאות מחאה"

 

דב פסט, סמנכ"ל בכיר למינהל ומשאבי אנוש במשרד הבריאות הוסיף: "ישנם לא מעט מקרים של בני משפחה הנמצאים ליד מיטת החולה ולא יכולים לנצל את זכותם לבחור בגין המרחק לביתם והצורך להישאר צמודים למיטת החולה. אני סבור כי מדובר באקט הומאני ותומך במשפחות החולים אשר יאפשר להם לממש את זכותם להצביע במדינה דמוקרטית".

 

התנאים שמוצעים על ידי משרד הבריאות ככאלו שיאפשרו לבן משפחה להצביע הם: קרוב המשפחה הינו מדרגה ראשונה של המאושפז, ורק קרוב משפחה אחד יהיה זכאי להפעיל את זכאותו. תנאי נוסף הוא שהזכות להצביע תינתן בהצגת המלצת עו"ס מוסמכת מטעם בית החולים לעניין הנחיצות שבן המשפחה יהיה ליד מיטת החולה ומקום המגורים של המלווה הינו מעבר ל-60 קילומטרים ממקום בית החולים.

 

"אני קורא לכם לפעול בתקופה הקרובה לשינוי הכללים על מנת לאפשר הצבעת בני משפחה לפי התבחינים שייקבעו", הוסיף פסט.

 

דב פסט נציג משרד הבריאות (צילום: יח"צ)
דב פסט נציג משרד הבריאות(צילום: יח"צ)

 

בבחירות האחרונות הצביעו ב-204 בתי החולים והמוסדות הרפואיים בישראל 23,414 מאושפזים ועובדים רפואיים, ובמועד הבחירות הקודם לו, הצביעו כ-21,000 מטופלים ואנשי צוות. בבתי החולים פרוסים כ-270 קלפיות, מתוכן כ-80 הן 'ניידות' – כלומר מתניידות בין המחלקות עבור חולים קשים שלא מסוגלים לקום ממיטתם.

 

גיורא פורדס, דובר ועדת הבחירות המרכזית מסר בתגובה: "כל הצבעה של אוכלוסיה מיוחדת במעטפות כפולות, דורשת דיון מעמיק ושינוי חקיקה על ידי הכנסת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
נציג משרד הבריאות דב פסט
צילום: יח"צ
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים