שתף קטע נבחר

בהלת וירוס הקורונה: זה המקום הכי מסוכן לשבת בו במטוס

בשדות התעופה בודקים חום לנוסעים מסין, חברות גדולות ובהן אל על מקפיאות את הטיסות לסין ובעולם ננקטים צעדי מנע כדי למנוע הידבקות בווירוס הקורונה. אם בכל זאת אתם טסים, איפה כדאי לכם לשבת כדי לנסות ולהימנע מהדבקה?

מגפת וירוס הקורונה: מספר החולים מתפשט בקצב מדאיג ביותר, וחצה מזמן את תחומי סין אל עבר העולם המערבי. העולם מנסה להתמגן בכל דרך אפשרית, חברות תעופה גדולות מבטלות טיסות לסין, ובתוך כך הודיעה הבוקר (ה') חברת אל על כי תפסיק טיסותיה לסין.

 

שדות תעופה גדולים ובהם גם ישראל בקרוב, החלו לבדוק את הנוסעים באמצעות מד חום אינפרא אדום. אולם חשוב לציין שהמחלה לא חייבת להתחיל בחום, כך שאת רוב החולים לא רואים או מפספסים, ואם תיכנסו איתם למטוס, רצוי שתדעו איפה כדאי לשבת הכי רחוק מהם, עד כמה שזה אפשרי.

 

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

בדרך למצב חירום? מדינות מפנות אזרחים מסין  

משרד הבריאות: הגעת הנגיף - עניין של זמן  

יותר נדבקים מבסארס, סכנה בבייג'ינג

 

אישה עם תינוק בתחנת רכבת מסיכות  (צילום: gettyimages)
מתמגנים מפני וירוס הקורונה(צילום: gettyimages)

 

המקום הכי טוב

כאמור, אחת מדרכי ההעברה המרכזיות היא במטוסים, ויש להניח שעל כל מטוס כזה ישנו לפחות אדם נשא אחד שעלול להדביק מטוס שלם באופן פוטנציאלי. אז איפה כדאי לכם לשבת, אם אתם נאלצים לטוס?

 

מבדיקות שנעשו בעולם, גילו כיצד מחלות נשימתיות מתפשטות באופן כללי. אם התעטשתם אי פעם לתוך זרועכם, ידעתם שהרסיסים ינחתו על הזרוע וכפי הנראה לא יעברו הלאה. אם תעטשתם אל כפות הידיים, ולא שטפתם אותם מיד במים, סביר שהם יעברו אל האדם הבא שתיגעו בו או המשטח הבא.

 

אבל אם התעטשתם לעבר האוויר, הרסיסים יתפזרו למרחק של 3 עד 5 מטרים בכיוון הרוח ואז "יפילו" עצמם על האובייקטים הקרובים אליכם, הפנים, הבגדים שעליכם או הספה.

 

עדיין לא ברור כמה זמן וירוסי קורונה יכולים לשהות באוויר החופשי מבלי למות. גם אלה שיושבים במושב חלון, יכולים להדביק פחות אחרים, בהשוואה למי שיושב במושב מעבר, שאותו סימנו כאן בדגם.

 

בשעה שהנוסע במעבר מתחיל להשתעל או להתעטש, הרסיסים ובהם הווירוס בתוכו מתפשטים באוויר באמצעות רסיסי רוק שנבלעים מבלי משים.

 

 

 

 (המקומות המסוכנים במטוס)

 

ומה באשר למטוס? בדיקה שערך הנשיונל ג'אוגרפיק, מצאה כי אם חולה נמצא במושב כלשהו, לצורך הדוגמה מושב מעבר, אלה שיידבקו ממנו הכי הרבה הם אלה שיושבים לצידו, וגם אלה שבשורות לפניו ואחריו משני צידי הקבינה. כל השאר, בעיקר אלה שיושבים מאחוריו, נמצאים בסיכון נמוך יותר. במבדק אחר שנעשה, עלה דווקא  כי אלה שיושבים לאורך הקירות, נמצאים בסיכון הנמוך ביותר.

 
אלה כל המקומות המזוהמים במטוס:

 

אז מה בדיוק תוכלו לעשות כדי לצמצם את ההדבקה:

1. ליבשו מסיכת פנים ככל האפשר בזמן הטיסה.

2. אם אתם בדרך לשירותים – חטאו את הידיים ואפילו את הידית בה נגעתם.

3. חטאו את מגש המושב שלפניכם, אחד המקומות המזוהמים ביותר בטיסה. כדאי גם להעביר ניגוב קל בחומר חיטוי על המושב שלכם מדפי הידיים, והחלון עדיף לנקות גם את המושבים עצמם.

4. אל תשפשפו עיניים בידיים מלוכלכות, השתדלו לא להסתובב מדי במטוס.

5. אם אינכם חשים בטוב, פנו לבקשת עזרה רפואית על המטוס.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ריוטרס
מחטאים מטוס בגלל קורונה
צילום: ריוטרס
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים