שתף קטע נבחר

משפחות נפטרי המחדל ברמב"ם: "מי שאחראי צריך לשבת בכלא"

קרוביהם של חולי סרטן שקיבלו במרכז הרפואי רמב"ם תרופות פגות תוקף מכינים תביעות אזרחיות, אך לא מסתפקים בכך. "מי שנתנו את התרופות צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח", הם מאשימים. הפרשה נחשפה בתחקיר "ידיעות אחרונות"

הם קראו את תחקיר "7 ימים" שבו נחשף כי חולי סרטן שטופלו במרכז הרפואי רמב"ם בשנים 2016־2017 קיבלו ביודעין תרופות פגות תוקף, ולאחר ההלם הראשוני – הגיע הזעם.

 

השתלשלות הפרשה:

תרופות הכימו ברמב"ם שפג תוקפן: תוקם ועדת חקירה

כך קיבלו חולי סרטן ברמב"ם תרופות כימותרפיות שפג תוקפן

מחדל התרופות ברמב"ם: "תמיד ינקר הספק שגלעד מת כי מישהו רצה לחסוך"  

בעקבות מחדל הטיפול בחולי סרטן: תביעות נגד רמב"ם

 

למשרדו של עו"ד סאמי אבו ורדה הגיע אתמול גיל בכר, תושב עכו שאחותו חולת הסרטן נפטרה בדצמבר 2018 לאחר שנים שבהן טופלה ברמב"ם. כמו רבים אחרים שהגיעו למשרד זה ולמשרדי עורכי דין נוספים, גיל ומשפחתו מתכננים להגיש תביעה אזרחית נגד בית החולים. אבל הוא לא מסתפק בכך. "הצוות שנתן לזה יד הרג מטופלים", הוא מאשים, ודורש את מעורבות המשטרה.

  

 גיל בכר עם תמונת אחותו (צילום: אלעד גרשגורן)
גיל בכר עם תמונת אחותו(צילום: אלעד גרשגורן)

 

אורלית דגני ז"ל, אחותו של גיל, נשואה ואם לארבעה ילדים, נפטרה בדצמבר 2018. היא הייתה בת 42 במותה. "המוות שלה גמר את המשפחה שלנו. היא הייתה עמוד השדרה של המשפחה", אומר גיל, "הסרטן התגלה אצלה בינואר 2015. היא עברה ניתוח בריאה הימנית, ואמרו שהניתוח היה מוצלח. הרופאים ביקשו שתעבור כימותרפיה והקרנות, היא עברה את הטיפולים אבל בשנת 2016 מצאו נגעים במוח והחליטו לתת לה תרופה ביולוגית. התרופה לא הועילה וגרמה לתופעות לוואי קשות, החליפו לה את הכדור הביולוגי והמצב רק החמיר. היא הפכה לשבר כלי וקיבלה תרופות לדכא את תופעות הלוואי – שהרופאים לא הבינו ממה הן נובעות".

  

 

  (צילום: אלעד גרשגורן)
עו"ד סאמי אבו ורדה(צילום: אלעד גרשגורן)

 

ב־2018 עברה אורלית הקרנות בעמוד השדרה, שגם הם לא עזרו. בסוף 2018 היא נפטרה. "היו לי כל הזמן חששות שמשהו לא התנהל בסדר. תמיד אמרו לנו , 'ככה זה, וזה בסדר'. ולך, כמשפחה, אין למה לעשות. אתה לא רוצה לריב עם הרופאים כדי שהיא לא תשלם את המחיר", הוא מספר. "כשקראתי את התחקיר התחלתי לבכות. אתה מבין שמה שהרגשנו, שלא מנענו, היה נכון. בית החולים עזר למחלה להרוג אותה. אחותי תמיד שאלה שאלות ואנחנו אמרנו לה: 'הרופאים יודעים מה הם עושים'. עכשיו יש לנו ייסורי מצפון. למה סמכנו עליהם? הצוות שנתן לזה יד הרג מטופלים. האנשים האלה צריכים לשבת מאחורי סורג ובריח".

  

מהמרכז הרפואי רמב”ם נמסר בתגובה: "הנהלת רמב”ם תמשיך לפעול בשקיפות ולשתף פעולה בבדיקת הנושא כדי להבטיח את בטיחות המטופלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
ביה"ח רמב"ם
צילום: דורון גולן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים