שתף קטע נבחר
צילום: שאול גולן

מעכשיו: כאב בגרון - כבר לא קריטריון לאבחון קורונה

ארגוני הבריאות בעולם כבר קבעו לפני מספר שבועות, כי כאבי גרון כבר אינם סימפטום שכיח של הדבקה בקורונה, והסירו אותו מהקריטריונים לחשד להדבקה בנגיף. כעת משרד הבריאות הצטרף גם הוא להמלצות. בשבוע האחרון בוצעו על פי ההערכות מאות בדיקות מיותרות של ישראלים שהתלוננו על כאבים בגרון

כאבי גרון – כבר לא חשד לקורונה: משרד הבריאות החליט להצטרף לארגוני הבריאות בעולם, והסיר את התלונה על מיחושים בלוע כקריטריון לאבחון המחלה. עד כה בוצעו על פי ההערכות מאות בדיקות מיותרות של ישראלים שהתלוננו על כאבים בגרון, ואילצו את הפראמדיקים להגיע לבתיהם וליטול בדיקה.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בתחילת התפרצות המגפה, ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות הסיני והמרכז לבקרת מחלות האמריקני, ה-CDC, פרסמו את רשימת התסמינים מהם סבלו חולי הקורונה. הרוב המוחלט סבל מחום גבוה, או מבעיות ריאתיות ובהן קוצר נשימה או שיעול.

 

בהמשך התברר כי התגלו תסמינים נוספים, שכיחים פחות, בהם לקו חלק מזערי מהחולים. אלה כללו חולים שלא לקו כלל בתסמינים, או כאלה שחוו חום נמוך סביב 37.5, כאבי בטן, בחילות, חולשה וכאבי שרירים. 5% ופחות מהחולים (בתלות במדינה ממנה הגיעו) חוו כאבים בגרון, אולם המדענים לא בטוחים כי אלה קשורים לנגיף.

 

מאז, משרד הבריאות חייב את מגן דוד אדום לשלוח פראמדיק לכל ישראלי בבידוד המתלונן על כאבי גרון. אלא שהסתבר שאף לא אחד ממאות הישראלים שנבדקו, והתלוננו על כאבי גרון – לא נדבק בקורונה.

 

 

הגרון כואב? זו לא קורונה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הגרון כואב? זו לא קורונה(צילום: shutterstock)

 

אלו התסמינים שמעוררים חשד להידבקות לקורונה:

חום

שיעול

קוצר נשימה

 

ברחבי העולם מגפת הקורונה ממשיכה להוות איום גלובלי ומספר הנדבקים מתקרב בצעדי ענק אל מאה אלף. מרבית מקרי ההדבקה מדווחים בסין, דרום קוריאה, איטליה, איראן, יפן, גרמניה, צרפת, ספרד, ארה"ב וסינגפור, אולם הנגיף כבר הגיע לסך של 83 מדינות.

 

אתמול (ד') פרסם משרד הבריאות 11 צעדים למיגור המחלה, הכוללות חובת בידוד לאלה ששבו מגרמניה, ספרד, שוויץ ואוסטריה. בתוך כך, תיאסר התכנסות של 5,000 איש ומעלה, צעד שהוביל לביטולי משחקי ספורט ואירועי פורים. על צוותי מערך הבריאות והחירום נאסר לטוס לחו"ל. אלה שיפרו תקנות אלה יעברו עבירה פלילית, שמשמעותה סכנת מאסר.

 

מה ידוע על נגיף הקורונה:

 

 


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
כאבי גרון? זה לא מהקורונה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים