שתף קטע נבחר
צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

האם צריך לערוך בדיקות סרולוגיות לכל תושבי בני ברק?

בדיקות סרולוגיות שמאתרות נוגדנים בדם, עשויות אולי להיות הפתרון למשבר הקורונה בבני ברק. פרופ' אבישי אליס וד"ר דוד מוסינזון התארחו באולפן ynet והרחיבו בנושא

משבר הקורונה בבני ברק, מעלה את סוגיית הבדיקות הסרולוגיות ויעילותן באיתור ובידוד החולים, ובפתרון יעיל ומהיר של התפשטות המגפה. בדיקות כאלה, הנחשבות פשוטות יחסית, משמשות לאיתור נוגדנים נגד מחוללי מחלה, ביניהם חיידקים, נגיפים וטפילים.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בדיקת הסרולוגיה לקורונה פותחה לפני כחודשיים, ועושה שימוש במספר טיפות דם המונחות על משטח. בתוך מספר דקות, ניתן להבחין בפסים המעידים על נוכחות הנוגדנים לנגיף הקורונה בגוף. הבדיקה מאתרת שני נוגדנים הנוצרים בגוף בתגובה לחדירת נגיף הקורונה. האחד קרוי IgM, המופיע ימים ספורים לאחר ההדבקה הראשונית בנגיף. הנוגדן השני, החשוב יותר, הוא IgG, המופיע כשבועיים לאחר ההדבקה, ומסמל כי האדם החלים והוא ככל הנראה מחוסן כנגד וירוס הקורונה.

 

הבדיקה עדיין לא אושרה לשימוש על ידי ה-FDA ולא קיימת בארץ, אולם השאלה הנשאלת היא עד כמה היא עשויה לעזור בפתרון המשבר. צפו בדיון בנושא באולפן ynet עם פרופ' אבישי אליס, מנהל מחלקה פנימית בבית החולים בילינסון וד"ר דוד מוסינזון סמנכ"ל קופת חולים מאוחדת:

  

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
יעילות הבדיקות הסרולוגיות
צילום: AFP
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים