שתף קטע נבחר
צילום: AFP, MCT

אחיות מוסמכות שעלו מצרפת רצו לסייע - משרד הבריאות דחה

ארגוני עולים פנו במכתב למשרד הבריאות בבקשה לשילוב מיידי של עשרות אחיות שהגיעו מצרפת במערך הרפואה הישראלי באמצעות הליך מזורז לאישור לימודיהן. ארגוני העולים: "בעת חירום נדרשת גמישות רגולטורית". משרד הבריאות: "מתן היתר זמני לעבודה לבוגרי לימודים בחו"ל יהיה נטילת סיכון בלתי מחושב"

מצד אחד קול קורא של משרד הבריאות לגיוס אחים ואחיות לסיוע בטיפול בזמן משבר הקורונה, ומצד שני עולים חדשים שהם בעלי המקצוע נדחים על הסף. זאת המציאות שמרתיחה את ארגון העולים הצרפתי "קעליטה", מכון קהלת וארגונים נוספים שפנו למשרד הבריאות בבקשה לאשר את קבלתן המיידית לעבודה של עשרות אחיות שהגיעו מצרפת אך אינן מועסקות בארץ.

 

קיראו עוד:

רופאים כן, אחיות לא: למה מקשים על עולים מצרפת לעבוד כאן

לאחר שנים של מאבק: הכנסת החליטה כי רופאים מצרפת יוכלו לעבוד בישראל 

 

50 ()
לסייע בטיפול בחולי קורונה

 

"עתודה לא מנוצלת שנשארת בצד"

במכתב מפורט שנשלח למשרד הבריאות הוא מציע הליך מזורז לאישור קבלתן של האחיות העולות לשוק העבודה ושילובן המיידי בתוך המערכת. לדבריו, "אחיות רבות מבקשות להתגייס למערך הבריאות ומוכנות לשם כך לסכן את בריאותן".

 

יש לציין כי עד כה הן לא שולבו כלל במערך הרפואה בישראלי שכן למרות שהגיעו ממדינה מערבית, משרד הבריאות דורש תקופת אימון מיוחדת במרפאות ובבתי החולים לפני מתן אישור לעסוק במקצוע בישראל. גם בג"ץ שהגישו ארגוני העולים לא פתר את הבעיה, לאחר שבית המשפט החליט שלא להתערב בסוגיה, אלא לסמוך על שיקוליו של משרד הבריאות.

 

לדברי מנכ"ל "קעליטה", אריאל קנדל, "מדובר בעתודה לא מנוצלת שנשארה בצד. בעת חירום נדרשת גמישות רגולטורית והאצת ההליך ההכרה בבעלי מקצועות הרפואה".

 

במכתב תגובה ששלח משרד הבריאות הוא דוחה את הבקשה של העולים וטוען כי "מתן היתר זמני לעבודה לבוגרי לימודים בחו"ל יהיה נטילת סיכון בלתי מחושב מצד כל הגורמים במשרד הבריאות בייחוד בשעת חירום זו. הסטודנטים שלמדו סיעוד בישראל עברו התנסויות קליניות במגוון בתי חולים בארץ, למדו את הנחיות משרד הבריאות וחשופים למדיניות המשרד הקיימת לאורך כל הכשרתם.

 

"קליטתם של בוגרי לימודים בחו"ל מחייב עבודה בפיקוח של אחות מוסמכת במשך 18 חודשים. משרד הבריאות לא יכול לערוב בעת הזו ולהבטיח כי בוגרי בית ספר לסיעוד בחו"ל למדו את נושא הטיפול בחולה מונשם במסגרת הכשרתם והוא קריטי לצורך עיסוקם בטיפול בחולי קורונה. לא ניתן לקבל את בקשתך לאפשר לעולים החדשים לקבל היתר זמני על סמך לימודיהם ובחינת הדיפלומות שלהם בלבד ולהימנע מביצוע השלמה התוכנה הלימודית עד לקבלת רישיון קבע".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
רוצים לעזור בטיפול בחולי קורונה. אחיות מצרפת
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים