שתף קטע נבחר

פרפור פרוזדורים: מהם הטיפולים הקיימים ואיך בוחרים את השיטה המתאימה?

אילו תסמינים יכולים להעיד על פרפור פרוזדורים, האם מדובר במצב מסוכן ומהן דרכי הטיפול בהפרעת הקצב? דוקטור, רק שאלה – פרופ' דוד רוט מסביר

בשיתוף פרופ' דוד רוט ואינפומד

 

 

פרפור פרוזדורים הוא הפרעת הקצב השכיחה ביותר. מדובר במצב בו מדורי הלב העליונים (הפרוזדורים) פועמים בקצב מהיר ובלתי סדיר. למרות שהפרפור עצמו אינו מהווה סכנת חיים, הוא עלול להוביל לתסמינים שונים וכן גם לסיכון מוגבר לאירועים מוחיים.

 

אילו תסמינים יכולים להתפתח בעקבות אירוע פרפור פרוזדורים?

התסמינים השכיחים הם דפיקות לב מואצות, קוצר נשימה ומחושים בחזה. לעיתים יכולות להתפתח גם תחושות חולשה ועייפות וכן גם סחרחורת .

 

 

צפו ברופא מסביר

 

 

 

איך ניתן לטפל?

מכיוון שהסכנה העיקרית בפרפור פרוזדורים היא תסחיפים העלולים לגרום לאירוע מוחי, יש ראשית לקבוע האם המטופל מצוי בסיכון להתפתחות אירוע מוחי. אם כן, יינתן טיפול נוגד קרישה.

בפרפור עצמו ניתן לטפל באחת משתי צורות שאין לאחת עדיפות ברורה על השניה: 1) בקרת קצב כלומר מניעת קצב לב מהיר- זאת ניתן להשיג באמצעות תרופות לבקרת קצב. 2) החזרת המטופל לקצב תקין (קצב סינוס) זאת באמצעות תרופות כנגד הפרעת הקצב ואם צריך גם היפוך קצב חשמלי ולאחריו המשך טיפול תרופתי נגד הפרעת הקצב.

אפשרות נוספת שמטרתה לשמר את קצב הסינוס היא האבלציה: במהלך הפעולה מוחדר צנתר אל הלב ובעזרתו צורבים (על ידי אנרגית חום) אזורים בפרוזדורים שהם המקור לפרפור, וכך למנוע אירועי פרפור בעתיד.

 

 

בשיתוף פרופ' דוד רוט ואינפומד

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
פרפור פרוזדורים
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים