שתף קטע נבחר

מעור של תנין או נחש פיתון: כיפות לעשירים בלבד

לקראת החגים קבלו את הכיפות שגארי יורופסקי כנראה לא יחבוש: מעור תנין, מעור של נחש פיתון, מעור של פרה - ובקרוב גם של בת יענה. קהל הלקוחות מורכב מאוליגרכים, ומעתה - גם מישראלים חובבי מותגים. והמחירים? 5,000 שקלים והיא שלכם

 

חולצה חדשה ונעליים יפות כבר קניתם לחג, אבל מה עם הכיפה? לקראת החגים קבלו את הכיפות שגארי יורופסקי כנראה לא יחבוש: מעור תנין, מעור של נחש פיתון, מעור של פרה - ובקרוב גם של בת יענה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

חברת יודאיקה חדשה בירושלים מוציאה ליין של כיפות יוקרתיות. כמה יוקרתיות? בואו נגיד שאם מחירה של כיפה ממוצעת (שחורה, לבנה או סרוגה) נע בין כמה עשרות שקלים בודדים לכמה מאות – את הכיפות החדשות תרכשו בכמה אלפים.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

"הכיפות נוצרו מתוך רצון להעניק לאנשים שחיים בעולם של יוקרה ומותגים, כיפה שתהלום את הצרכים שלהם", מסביר אלי מרדכי, בעל חנות היודאיקה הרובע החמישי בעיר העתיקה בירושלים, ומי שמייבא את הכיפות הייחודיות. "בן אדם שהולך עם חליפות של גוצ'י במחיר של עשרת-אלפים דולר, לא ילך עם כיפה לא ממותגת שעולה כ-50 דולר".

 

כיפות של אוליגרכים

את הכיפות מייצר דיוויד רויטמן, איש עסקים ישראלי במקור, שחיפש כיפות עם גלאם עבור עצמו - ולא מצא, אז הוא פתח עסק למוצרי יודאיקה יוקרתיים. לדבריו, הכיפות עשויות מעורות איכותיים מאיטליה, והן מגיעות בקופסאות עץ מהודרות.

 

אלי מרדכי מציג: כיפות לאנשים עם כיסים עמוקים (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
אלי מרדכי מציג: כיפות לאנשים עם כיסים עמוקים(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

בניגוד לכיפות ה"רגילות" - מוצר עממי במחירים שווים לכל כיס - נמכרות הכיפות של רויטמן, כאמור, באלפי שקלים: ארבעת-אלפים לכיפה מעור תנין וכחמשת-אלפים שקלים עבור כיפה מעור נחש פיתון.

 

מי מוכן לשלם מחירים כאלה? "הקהל הראשוני הם אולגרכים עשירים ברוסיה, אבל זה מגיע היום כבר מאנשים שמכבדים את עצמם ורוצים את הסממן היהודי", אומר מרדכי. "משם זה התרחב לאירופה וארצות הברית, ואנחנו הסניף הראשון שמוכר אותן בישראל".

 

כמה אלפי שקלים - ואחת מהן שלכם (צילום: אלכס קולומויסקי)
כמה אלפי שקלים - ואחת מהן שלכם(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

הכיפות שנראות כאילו נלקחו מהסט של "משחקי הכס", מעוררות תגובות מעורבות: "יש כאלה שמגיבים שזה מוצר יקר ומי צריך את זה, ויש מי ששמחים שסוף-סוף מישהו הרים את הכפפה ומציע כיפות יפות וראויות", אומר מרדכי.

 

השאלה המתבקשת למראה כיפה מעור תנין, היא כיצד ניתן להשתמש בעור של חיה שאינה כשרה, אך מרדכי מבהיר כי אין עם כך בעיה: "הכיפה עצמה היא לא תשמיש קדושה כמו תפילין, מזוזה או ספר תורה, המחייבים שימוש בעור של בהמה כשרה בלבד. אפשר להשתמש בכיפה מבד, עור או כל חומר אחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
4,000 שקלים - והיא שלכם
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים