שתף קטע נבחר

במסרונים לחיילות הדתיות: חוברת נגד שילוב נשים בצבא

עשרות חיילות התלוננו על סמס זהה שקיבלו, ובו קישור לחוברת חדשה המסכמת את שיעוריו של ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי: "כיצד תפיסת המגדר מפוררת את צבא העם". בין היתר, מאשים הרב לוינשטיין את הצבא ב"הטמעת האג'נדה של טשטוש המינים והזהויות, מבית מדרשו של הפמיניזם הרדיקלי". ארגון הרבנים "חותם" נטל אחריות: "שיתרמו למדינה בשירות הלאומי"

התקבלה הודעה חדשה: תעמולה נגד צה"ל. חיילות דתיות טוענות כי בימים האחרונים נשלחו אליהן מסרונים ממספר לא מזוהה, ובהם המלצה להוריד למכשיר הטלפון חוברת מאמרים חדשה של הרב יגאל לוינשטיין נגד שילוב נשים בצבא.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >> 

 

עשרות חיילות פנו בעניין לעמותת "אלומה", המלווה אותן בתקופת השירות, והתלוננו על סמס זהה שקיבלו. לדבריהן, קישור לסיכום שיעוריו של ראש המכינה הקדם-צבאית בעלי, בנושא "כיצד תפיסת המגדר מפוררת את צבא העם", נשלח אליהן מבלי שהצטרפו לרשימת תפוצה כלשהי – לכאורה בניגוד לחוק.

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

לא ברור האם המסרונים שוגרו אליהן באופן ממוקד, כחיילות, או שהן מופיעות במאגרי מידע רחבים יותר כצעירות דתיות העשויות להתעניין בשיעוריו של הרב לוינשטיין. במכינת "בני דוד" בעלי הבהירו במענה לפניית ynet כי אין להם או לרב קשר למשלוח ההודעות. כך או כך, אותן חיילות חשו מוטרדות מהעניין.

 

"הצבא אימץ את הפמיניזם הרדיקאלי"

בחוברת המאמרים החדשה פורס הרב לוינשטיין את משנתו ביחס לפמיניזם ולערכים הפוסט-מודרניים ומעניק להם פרשנות ביקורתית, תוך שהוא תוקף את צה"ל: "בצבא מתרחש תהליך, שלצערנו הרב פיקוד הצבא שותף לו, של הטמעת האג'נדה של טשטוש המינים והזהויות, מבית היוצר של הפמיניזם הרדיקלי שמטרתו למחוק זהויות".

 

המסרון המוביל לחוברת
המסרון המוביל לחוברת

 

"אילולא היו הדברים כתובים במפורש, היינו ודאי אומרים שאלו הן אגדות אורבניות", הוסיף הרב, "(אך) מסמכים רשמיים של צה"ל מלמדים כי הוא בחר לאמץ אג'נדה רדיקלית זו ולהטמיע אותה בצבא כולו".

 

לדבריו, כאשר מדובר בנושא השנוי במחלוקת ציבורית בחברה האזרחית, ובתחום שכלל אינו נוגע לביטחון, הדבר מהווה "חריגה חמורה מסמכות צה"ל ביחס לכלל החברה הישראלית".

 

הצבא - "שותף למהפכה הפמיניסטית החדשה"

ראש המכינה הקדם-צבאית היוקרתית מצביע על מסמך רשמי שבו הסביר הצבא לפני כשנתיים את שינוי שם התפקיד של יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, ליועצתו לענייני מגדר - כעל "אקדח מעשן", כהגדרתו, שבו צה"ל מעיד על עצמו כ"שותף למהפכה הפמיניסטית החדשה" ו"מתווה תהליך של חינוך מחדש". לדבריו, הצבא מטמיע בקרב חייליו תפיסת עולם קיצונית, ופועל באופן פסול לשנות את פני החברה.

 

החוברת: "צה"ל מתווה תהליך של חינוך מחדש"
החוברת: "צה"ל מתווה תהליך של חינוך מחדש"

 

הרב לוינשטיין מסכם כי "הסוגייה הזו חורגת הרבה מעבר לחיילים הדתיים", ומסביר: "עד היום הציבור הדתי-לאומי עסק בעיקר בשאלת ההשפעה של פקודת השירות המשותף על החייל הדתי... אבל התהליך העמוק יותר שקיים כאן הוא הטמעת האג‘נדה של טשטוש המינים והזהויות, מבית מדרשו של הפמיניזם הרדיקלי המבקש למחוק זהויות, וזה כבר תהליך הרבה יותר בעייתי לכלל החברה בישראל". הוא חתם בקריאה מרומזת למאבק: "האם נשכיל להתמודד עמו?"

 

בעקבות הפרסום ב-ynet, נטל על עצמו ארגון חותם את האחריות למשלוח ההודעות, ומסר בתגובה: "תרומה משמעותית של הבת הדתית במדינת ישראל היא במסגרת השירות הלאומי. צבא מטרתו לנצח בקרב ולהפעיל כח פיזי עצום. בשל כך, רוב מוחלט של הבנות הדתיות פונות למסגרת המתאימה יותר לעולמן הרוחני והערכי. ארגון חותם ימשיך לפעול ולקדם את מטרתו הברורה: לתת לצה"ל לנצח".

 

משדולת הנשים בישראל נמסר: ״לא יתכן שבכל שבוע יצאו רבנים חשוכים, שמקבלים משכורות ומימון מהמדינה, ירמסו את מוסדותיה ודבר לא ייעשה בעניינם - הכלבים נובחים והשיירה עוברת. צה"ל חייב לשים גבול ברור ותקיף לרבנים החשוכים שחצו כל קו אדום שיש במאבקם נגד נשים. לא ייתכן כי חיילות צה"ל המקדישות שנים מחייהן בשירות חובה ואף מסכנות את חייהן במסגרתו, יהיו שק החבטות של קבוצת קיצונית שמבקשת להשיג כוח פוליטי על חשבונן. אנו קוראות לרמטכ״ל להקים ועדת בדיקה כדי לגלות כיצד הגיעו השולחים אל מספרי הטלפון הפרטיים של חיילות צה״ל״.

 

  • סייעה בהכנת הכתבה: יעל פרידסון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים