שתף קטע נבחר

מול הבית של בן-גוריון: מאות פולנים חגגו עצמאות לישראל

הם צעדו עם דגלי כחול-לבן וכחול-אדום, בבגדים לאומיים - תלמידי בתי ספר לצד מבוגרים, מנהיגות מקומית לצד מנהיגות ישראלית. מול ביתו של בן-גוריון בעיר פלונסק הם רקדו הורה ושרו "התקווה" בהתרגשות: "אלה הפולנים שמבקש לשמור על יחסים טובים עם העם היהודי; שרוצים לקבל את כל ההיסטוריה - גם הקשה", אמר רבה של פולין

 

 

לצלילי מארש עליז וגם "הבה נגילה", כשהם לבושים בתלבושות הפולניות המסורתיות ובידיהם דגלי ישראל – צעדו היום (א') מאות מתושבי העיר פלונסק שבפולין, בהם בתי ספר רבים ומנהיגים מקומיים, לכבודה של מדינת ישראל. מול ביתו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן-גוריון, הם רקדו ריקודי הורה בהצהרה חד-משמעית: אנחנו עם ישראל, וחתמו בשירת "התקווה".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

באירוע שהתקיים ביוזמת ארגון לימוד FSU, "מצעד החיים" ועיריית פלונסק – אך ימים ספורים לאחר מצעד החיים, ובתקופה טעונה ביחסי ישראל-פולין – השתתפו, בין היתר, רבה הראשי של פולין, מיכאל שודריך, שגרירת ישראל בפולין, אנה אזרי, ואת הכול הוביל ראש העיר פלונסק, אנדג'יי פיטראסקי.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

500 הצועדים, בהם שלושה בתי ספר מקומיים, צבעו את רחובות פלונסק בכחול-לבן ואדום-לבן, ורבה הראשי של המדינה התרגש: "זה אירוע מאוד חשוב, כי הוא מראה לנו את מה שאפשר לכנות: 'הצד השני של פולין'", אמר ל-ynet.

 

70 לישראל: צועדים בפלונסק (צילום: יוסי זליגר)
70 לישראל: צועדים בפלונסק(צילום: יוסי זליגר)

 

"בחודשיים וחצי האחרונים שמענו המון דברים שליליים. הם היו נכונים, אך רק חלק מהאמת. היום אנחנו רואים את האמת הנוספת – את הצד של פולין שמבקש לשמור על יחסים טובים עם העם היהודי. ועלינו חל החיוב לשמר את היחסים עם הפולנים שרוצים לקבל את כל ההיסטוריה - גם זו הקשה, גם את האמת שאיננה מתוקה. ממש לא בטוח שאפשר היה לעשות אירוע כזה היום בפריז, שבדיה או בריטניה".

 

"משואה לתקומה זה כאן"

הצעדה ההמונית עברה בין תחנות שונות הקשורות לראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל: כיכר הזיכרון מחוץ לבית שבו נולד בשנת 1886 והשתמר בצורה מושלמת, ובית דודו שבו התגורר בן-גוריון מרבית שנות נעוריו - עד עלייתו ארצה ב-1906.

 

מצדיעים לישראל ולבן-גוריון בפלונסק (צילום: יוסי זליגר)
מצדיעים לישראל ולבן-גוריון בפלונסק(צילום: יוסי זליגר)

 

"אחרי שהיינו במצד החיים, וראינו את החורבן – אנחנו רואים את התחייה, משואה לתקומה. אין מתאים יותר מלחגוג בריקודי הורה את הקמת מדינת ישאל לפני 70 שנה, מאשר בעירו של דוד בן-גוריון", אמר יו"ר לימוד FSU, חיים צ'סלר.

 

בטקס נאמו המשנה ליו"ר של "מצעד החיים", אהרון תמיר, הכומר של העיר, אדמונד מקובסקי, ועוד. שגרירת ישראל בפולין, אנה אזרי, הגדירה בראיון ל-ynet את האירוע כ"אקורד סיום נהדר למצעד החיים – וסוג של התחלה של חגיגות העצמאות. היחסים עם העיר טובים והחגיגה הייתה משותפת".

 

מצדיעים לישראל ולבן-גוריון בפלונסק (צילום: יוסי זליגר)
מצדיעים לישראל ולבן-גוריון בפלונסק(צילום: יוסי זליגר)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוסי זליגר
חוגגים עצמאות לישראל
צילום: יוסי זליגר
מומלצים