שתף קטע נבחר

לחבוש כיפה בגרמניה: "למה אתה לא יכול להיות כמו כולם?"

יוסף וילנסקי, תושב מינכן, חובש כיפה תמיד מול עמיתיו לעבודה ולקוחותיו, אבל המצב במדינה, הוא מסביר, הולך ומידרדר. לכן הוא שם את הכיפה מתחת לכובע, ומספר על מבטים עוינים מצד האוכלוסייה המוסלמית - ועל הצורך להרגיש בטוח, גם על חשבון הגאווה היהודית

 

יו"ר הקהילה היהודית בברלין קרא ליהודים לא לצאת עם כיפה, רבנים בכירים ובראשם הרב הראשי קבעו כי "אסור לוותר על הזהות היהודית" – וברקע, מצעד הכיפות שנערך אמש (יום ד') בברלין, בעקבות המתקפה האנטישמית על חובש כיפה בשבוע שעבר. יוסף וילנסקי, תושב מינכן, לא מתבלבל: הוא חובש כיפה תמיד מול עמיתיו לעבודה ולקוחותיו, אבל המצב במדינה, הוא מסביר, הולך ומתדרדר.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

"ברוב חלקי העיר אני חובש כובע, אז אני תמיד עם כיפה אבל גם כובע, כי בחלקים מסויימים של מינכן אני לא מרגיש בנוח לחבוש כיפה", הוא מספר בראיון לאולפן ynet. "אני יודע שכאשר אני חובש כיפה בעיר, באזורים מסוימים, אנשים יסתכלו עליי בצורה מוזרה - וזה לא נוח".

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

לדבריו, "לפעמים אנשים שואלים אותי מה זה, ולפעמים אנשים שיודעים מה זה, אומרים לי: למה אתה לא רוצה להיטמע? למה אתה לא יכול להיות כמו כולם? הערבים מסתכלים בכעס". הוא מסביר כי "מינכן היא עיר מאוד בטוחה, ואני יודע שבערים אחרות בגרמניה זה הרבה יותר גרוע. ביוני אהיה בברלין, ואני חושב שאחבוש כובע כל הזמן".

 

אתה מרגיש בטוח בגרמניה היום, כיהודי?

"כיהודי דתי, עם כיפה וציציות, אני חושב שזה נהיה יותר גרוע עם הזמן".

 

"עניין של ביטחון". יוסף וילנסקי
"עניין של ביטחון". יוסף וילנסקי

 

בתגובה לדברי הרב לאו, שקרא אתמול ליהודי גרמניה שלא להסיר את הכיפות מראשיהם כאשר הם נמצאים במרחבים ציבוריים, אומר וילנסקי: "אני עדיין חובש את הכיפה, אם ארגיש בסכנה, לא אלך לשום מקום עם ראש לא מכוסה. זו שאלה של ביטחון".

 

אתמול: "ברלין חובשת כיפה"

בגרמניה התקיימו אמש (יום ד') עצרות הזדהות עם הקהילה היהודית, נוכח העלייה בתקריות האנטישמיות והחשש של היהודים במדינה. בברלין התכנסו 500 איש בעצרת. יו"ר הקהילה, יוסף שוסטר, שקרא רק יום קודם לכן שלא לחבוש כיפה מטעמי ביטחון - אמר: "מאז מלחמת העולם השנייה לא היה מפגן כזה של כה הרבה נושאי כיפה, מול מבנה הקהילה היהודית בברלין".

 

"אסור לנו לעולם לאפשר לאנטישמיות להפוך שוב לדבר שגרתי בגרמניה", אמר שר החוץ הייקו מאס לקראת עצרת "ברלין חובשת כיפה", שבה יהודים וגרמנים שאינם יהודים חבשו כיפה והציגו אחדות נגד האנטישמיות. מאס אמר שכל מתקפה נגד יהודים היא מתקפה נגד גרמניה כולה. "אסור שתהיה אפליה נגד אף אדם בשל המוצא, צבע העור או הדת שלו".

 

ראש העיר ברלין, מיכאל מולר, אמר בעצרת הגדולה: "ברלין עומדת איתנה לצד מדינת ישראל. כשיהודים מותקפים פה זו התקפה על כולנו". בנוסף לברלין התקיימו עצרות גם בקלן, פוטסדאם, מגדבורג וארפורט. העצרות נערכו כשבוע אחרי שפליט סורי בן 19 תקף שני יהודים חובשי כיפה בברלין. את התקיפה ליוו דיווחים על אלימות נגד תלמידים יהודים בבתי הספר.

 

 

 


פורסם לראשונה 25/04/2018 15:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים