שתף קטע נבחר

נשיא ההיברו יוניון קולג' נהרג בהתרסקות מטוס

הרב ד"ר אהרן פנקין, מבכירי התנועה הרפורמית ומי שעמד בראש ארבעת הקמפוסים של ה"היברו יוניון קולג'" בארץ ובארה"ב, נהרג בשבת בהתרסקות מטוס סמוך לניו-יורק. "הוא היה גאה כל כך בהסמכת הרב הרפורמי המאה שבגר את התוכנית להכשרת רבנים רפורמים בירושלים"

טרגדיה בשבת: הרב ד"ר אהרן פנקין, מבכירי התנועה הרפורמית ונשיא ה"היברו יוניון קולג'" – המוסד האקדמי החשוב ביותר של התנועה הרפורמית – נהרג בהתרסקות מטוס סמוך למידלטאון, ניו-יורק. טרם ידועים פרטי הלווייתו.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

הרב ד"ר פנקין, בן 53 במותו, יצא לטיסת ניסיון במטוס קל אתמול (שבת) בשעות הבוקר. מסיבות שטרם הובהרו התרסק המטוס זמן קצר לאחר ההמראה בשטח מיוער. הרב נהרג והטייס שלצדו נפצע. הוא השאיר אחריו אישה ושני ילדים.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

פנקין היה טייס חובב, אך בראש ובראשונה עמד מאז שנת 2014 בראש ה"היברו יוניון קולג'" - המכון למדעי היהדות, שבארה"ב נחשב לוותיק ביותר בהכשרת רבנים, ובישראל הוא המוסד היחידי המכשיר את רבני התנועה הרפורמית.

 

תומך נלהב למען פלורליזם דתי בישראל

בהנהלת המוסד הביעו צער עמוק על פטירתו של מי שהיה הנשיא ה-12, ועמד בראש ארבעת הקמפוסים הפזורים בסינסנטי, ניו-יורק, לוס-אנג'לס וירושלים.

 

הרב אהרן פנקין ז"ל
הרב אהרן פנקין ז"ל

 

"הרב פנקין היה מלומד ורב נערץ, מורה מסור ומנהיג יוצא דופן של התנועה הרפורמית במשך למעלה משלושה עשורים", נמסר. "כתוצר של התנועה הרפורמית שגדל במחנות ובתנועת הנוער, מסירותו ליהדות הרפורמית, למדינת ישראל ולעם היהודי בעולם כולו היוותה השראה בפעילותו להבטחת המצויינות האקדמית ומילוי הייעוד של מוסדות ה'היברו יוניון קולג'".

 

במוסד סיפרו עוד כי הרב היה תומך נלהב למען פלורליזם דתי בישראל, והיה גאה בהסמכת הרב הרפורמי המאה שבגר את תוכנית ה"היברו יוניון קולג'" בירושלים, בשנת 2017. "החזון שלו היה להפוך את הקמפוס הירושלמי למרכז תרבותי וחינוכי גדול ודינמי", סיפרו.

 

קודם למינויו כנשיא המרכז כיהן הרב פנקין, בין היתר, כדיקן הקמפוס הניו-יורקי ודיקן הסטונדטים וכמרצה בתחומי היהדות שאף כתב מספר ספרים. בעבר אמר כי בתפקידו הוא מחויב להשפיע הן על החברה בישראל והן על זו שבארה"ב "ולהבטיח את המשך שגשוג היחסים בין שני המרכזים היהודיים הגדולים האלה".

 

בתנועה הרפורמית בישראל אמרו היום כי הם מבכים את לכתו של הרב שהיה, כדבריהם, "אוהב ציון מובהק, דובר עברית רהוטה, בקיא ומעורב במתרחש במדינת ישראל ובחברה הישראלית ומסור בכל ליבו לחיזוקה של היהדות הרפורמית בישראל".

 

"הוא שאף לחיות כל רגע במלואו", אמר עליו רעו, הרב מיכאל מרמור, דיקן הקולג' בירושלים וחבר סגל ההוראה. "הוא היה איש חכם ומעמיק, ששילב דעת תורה עם פתיחות וסקרנות. חבר נאמן, מסור ותומך. איש משפחה, שאהבתו למשפחתו לא ידעה גבול. אנחנו עובדים ביחד כבר עשרים שנה, וההלם על פטירתו הפתאומית עדיין גדול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים