שתף קטע נבחר

למה אנחנו נגד "הקרן": כדי שהציונות הדתית לא תימחק

"כדי לעצור את הקטר של הציונות הדתית, שולחת 'הקרן החדשה לישראל' זרועות פלורליסטיות בדמות ארגוניים דתיים מבית, ממה שמכנים ה"זרם המתון", על מנת להשפיע מבפנים. המטרה: למחוק את הזהות הדתית, ולעצב תחתיה תודעה חילונית". הרב דרור אריה מ"חותם" מסביר על מה המלחמה

 

 

ברוך ה' זכינו והציונות הדתית גדלה, מתפתחת ותופסת עמדות מפתח בחברה הישראלית. חזונו של הראי"ה קוק לייסד תנועה רוחנית של תורת חיים, הרואה עין בעין בשוב ה' ציון – קורם עור וגידים; חזונו לתנועה שלא תעמוד מנגד, ואף תפיח רוח גדולה בציונות - עולה כפורח.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

 

 

אלא שאליה וקוץ בה: לצד העלייה הגדולה, ריבוי תלמודי התורה, הישיבות, האולפנות, המדרשות והמכינות - החל גורמים מתוכנו לתקוף את הבית מבפנים. גורמים מסוכנים כמו "הקרן החדשה לישראל" זיהו את פוטנציאל המנהיגות שקיים בציונות הדתית, והחלו בדה-לגיטימציה של ססמאות שוטפות מוח בנוסח "משיחית" ו"מסוכנת".

 

התנהלות לא אתית

כדי לעצור את הקטר של הציונות הדתית "המאיים" (לפחות בעיניהם) להוביל את המדינה, החלה הקרן כבר לפני יותר מעשור לשלוח זרועות פלורליסטיות-רפורמיות בדמות ארגוניים דתיים מתוך הבית, ממה שמכנים ה"זרם המתון" על מנת להשפיע מבפנים ולשנות את הדעות המסורתיות בציונות הדתית.

 

הרב דרור אריה (
"המטרה היא למחוק את הזהות הדתית, ולעצב תחתיה תודעה חילונית". הרב דרור אריה("חותם")

 

המטרה היא למחוק את הזהות הדתית, ולעצב תחתיה תודעה חילונית. הנה למשל ציטוט של רחל ליאל, מי שהייתה מנכ"לית "הקרן" עד לפני שנה: "בעבר תמכנו בקמפיינים ובמאבקים רבים, שבהם הציבור החילוני נלחם נגד הדתי... הרגשנו ב 'קרן החדשה לישראל' שמבחינה אסטרטגית עלינו להתקדם במאבק, וזאת על ידי שימוש בקולות הבאים מתוך הקהילות הדתיות עצמן... ארגונים שמגיעים מתוך החברה הדתית-לאומית בישראל. אלה אנשים המכירים את הנפשות הפועלות, שמבינים את התרבות והשפה והם יכולים לבוא עם הרעיונות שלהם ואנשים יקשיבו להם. זו שפה שהחילוניים לא יכולים לדבר, אבל הם כן יכולים".

 

בשיטתיות, במשך שנים, ממומנים עשרות ארגונים דתיים, ובהם "נאמני תורה ועבודה", "קולך", מרכז יעקב הרצוג ועוד. המכנה המשותף לכולם - פריצת מסגרות השיח. חלקם שותפים גם במאבק ברבנות הראשית, מתן לגיטימציה לעוברי עבירה, תמיכה ב"נשות הכותל", שיתוף פעולה עם הרפורמים ועם תפיסות עולם מרכז-שמאל ביחס לארץ ישראל.

 

זו התנהלות לא אתית להחדיר "סוס טרויאני" לתוככי החברה שבה אתה נלחם, ולפרום את הזהות הדתית מבפנים.

 

הגיע הזמן לנקות את הנגמ"ש

לצערנו המאבק משומן כלכלית ומנוהל בדרכים אגרסיביות שאינן בוחלות באף דרך, והוא הצליח לסדוק את העמדות הבריאות והטהורות בציונות הדתית, כדוגמת הסקר בו נמצא שרוב מצביעי "הבית היהודי" בעד חוק פונדקאות שיאפשר לשני גברים לאמץ ילד, דבר הנוגד את דרך התורה והטבעיות.  

 

 

התקשורת מציירת תמונה כאילו מי שתומך בדעת תורה ובהלכה הוא חרד"לי קיצוני, ומי שנשטף בזרם החילון המודרני מהווה את המרכז השפוי והמסורתי של הציונות הדתית.

 

עמדות כאלו הן חומר נפץ מסוכן שצריך להוציא מהנגמ"ש, כדי שלא ימחק את הציונות הדתית מהמפה.

 

  • הכותב הוא ר"מ בישיבת שדרות וחבר ארגון "חותם"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים