שתף קטע נבחר

המוסלמים סירבו לקבור - עלא ייקבר בבית עלמין יהודי

לאחר שאסרו על קבורתו בכל בתי העלמין המוסלמיים באשמת "בגידה", משום שמכר נכס ליהודים בירושלים - ייקבר עלא קירש, שנהרג בתאונה הקשה בכביש 90, בבית עלמין יהודי. רבה של ירושלים שחתום על ההחלטה הנדירה, הסביר: "יש לתת יחס חיובי לגוי חסיד, שאף היה מוכן להסתכן עבור היישוב היהודי"

עלא קירש ()
עלא קירש. סוף-סוף יובא למנוחת עולמים

 

בצעד נדיר: הרב הראשי האשכנזי בירושלים, אריה שטרן, פסק לקבור אדם מוסלמי שנהרג בתאונת דרכים, בשטח בית קברות יהודי, לאחר שבתי הקברות המוסלמיים סירבו לקבור אותו משום שנחשד לפני כמה שנים במכירת נכס ליהודים בירושלים.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>

 

עלא קירש קיפח את חייו בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה לפני כשבועיים בכביש 90, שבה נהרגו שישה בני אדם בהתנגשות חזיתית בין משאית למיניבוס הסעות ליד פצאל. לאחר מותו, פסק המופתי של ירושלים, עכרמה צברי, כי קירש לא זכאי לקבורה הולמת באתר מוסלמי משום שנחשד כמי שמכר נכס ליהודים באזור ירושלים.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

  • "קהילות סגורות שלא מתחסנות": נאבקים בחצבת במגזר החרדי

    "המקרה המוזר של התנ"ך": בעקבות השאלות הפתוחות

     

    הפלסטינים האשימו את קירש ב"בגידה", והמופתי צברי התבסס בפסיקתו על פסק הלכה היסטורי משנת 1935 של חאג' אמין אל-חוסייני, המנהיג הראשי של ערביי ארץ ישראל בתקופת המנדט הבריטי שנודע באנטישמיות שלו ובהתנגדותו הגורפת לציונות.

     

    על פי פסיקתו של המופתי, "מי שימכור ליהודים בית או קרקע לא יזכה לקבורה מוסלמית". באוקטובר האחרון כתב צברי: "כל מי שמוכר ליהודים בעיר העתיקה בירושלים איננו נמנה עם דת האיסלאם, לא נקבל את חזרתו בתשובה והוא לא ייקבר בבתי הקברות של המוסלמי".

     

     

    "גוי חסיד"

    לאחר התאונה הקשה הובאו גופות ההרוגים לתפילה מיוחדת לזכרם במסגד אל-אקצא בהר הבית, אלא שאנשי הוואקף סירבו להכניס את גופתו של קירש. מאותה סיבה סירבו מסגדים רבים במזרח ירושלים לקבל את גופתו לטקס האשכבה הדתי.

     

    כרזה עלא קירש ()
    המשפחה הודיעה כי לא תפתח סוכת אבלים

     

    גם בית הקברות שבו טמונים בני משפחה שלו במזרח ירושלים סירב לקבור אותו. משפחתו של קירש שעברה מסכת ייסורים והשפלות, אף נמנעה מלהקים סוכת אבלים לאחר מותו מסיבה זו. מאז מותו נקברה גופתו באופן זמני מחוץ לבית קברות רשמי, בנבי סלאח.

     

    משהובאו לידיעת הרב שטרן פרטי הסיפור, כתב פסק הלכה יוצא דופן שבו הורה על קבורתו בחלקה מיוחדת לחסרי דת בבית הקברות הר המנוחות שבירושלים. הוא נימק את החלטתו: "כיוון שהמוסלמים עצמם אינם מוכנים לקבור אותו, עלינו לעשות דבר ולתקן את המעוות של פגיעת אדם שביזו אותו רק בשל נכונותו למכור קרקע ליהודים".

     

    הרבנים הראשיים לירושלים. מימין, הרב אריה שטרן (צילום: שלומי כהן) (צילום: שלומי כהן)
    הרבנים הראשיים לירושלים. מימין, הרב אריה שטרן(צילום: שלומי כהן)

     

    עוד כתב: יש לתת יחס חיובי ביותר לגוי חסיד, ובמקרה זה מדובר על מי שגילה רצון טוב ואף היה מוכן להסתכן עבור היישוב היהודי". בזכות החלטת הרב שטרן, בשבוע הבא יובא קירש לקבורה מכובדת.

     

    "אנחנו נעשה הכול להביא את עלא קירש לקבר ראוי, ולא ניתן לפגוע בכבודו של אף אדם, ערבי או יהודי", אמר ל-ynet ברוך ידיד, ראש הדסק הפלסטיני בתנועת "אם תרצו", שביקש את תשובת הרב הראשי בעיר. "חופש הביטוי, חופש הקניין וחופש הדת נפגעו במקרה מצער זה, ועלינו לתקן את העוול".


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים