שתף קטע נבחר

הישג: תלמוד שטיינזלץ הוכנס לספרייה הלאומית האמריקנית

לאחר מלאכת תרגום מעברית לאנגלית שארכה כשמונה שנים - יוכנס השבוע תלמוד שטיינזלץ, בטקס חגיגי ראשון מסוגו, לספרייה הלאומית בארה"ב, באירוע שיטלו בו חלק פוליטיקאים אמריקנים, מנהלת הספרייה ואישים נוספים. "זו הגשמת חזון ההנגשה של היהודית הרוחנית והתרבותית על אלפי שנות קיומה"

כבוד יהודי: הספרייה הלאומית של ארצות הברית הכריזה על אישור קבלתו של ספר התלמוד של מרכז שטיינזלץ אל שורותיו, ותערוך לראשונה טקס חגיגי לכבודו תחת אבטחה כבדה. באירוע חגיגי שיתקיים בספריית הקונגרס בוושינגטון ביום חמישי הקרוב, יימסר לראשונה אי-פעם ספר תלמוד מבית הרב שטיינזלץ לספרייה, לאחר שהושלמה מלאכת תרגומו מעברית לאנגלית שארכה שמונה שנים.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

זו הפעם הראשונה שבה מקיימת הספרייה הלאומית טקס חגיגי לקבלת ספר התלמוד. באירוע ישתתפו חבר הקונגרס, אליוט אנגל, המכהן כחבר בית הנבחרים של ארצות הברית; קרלה היידן, מנהלת ראשית בספריית הקונגרס; אישי ציבור נבחרים, בכירי הקהילה היהודית ואישים נוספים. האירוע יתקיים תחת אבטחה כבדה לנוכח אירועי האנטישמיות שפקדו את ארה"ב בחודשים האחרונים.

 

ברשימת הרבנים המשפיעים

במהלך האירוע ימסרו נציגי משפחת שטיינזלץ לספרייה את כל הכרכים המכילים את התרגום, ולאחר מכן תקבל המשפחה - הנחשבת לאחת המשפיעות ביהדות העולם - תואר של כבוד והוקרה ישראל-ארה"ב. במשפחת שטיינזלץ מסרו כי ידע הוא דבר שמחבר ומגשר בין תרבויות ועמים, והימצאותו של התלמוד הבבלי בספרייה הלאומית האמריקנית מעניק הכרה בחשיבות התלמוד היהודי ובתרבות היהודית ותולדותיה.

 

הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ (צילום: אריק טישלר) (צילום: אריק טישלר)
הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ(צילום: אריק טישלר)

 

הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ, חתן פרס ישראל למדעי היהדות, ייסד בשנת 1965 את המכון הישראלי לפרסומים תלמודיים בשיתוף ממשלת ישראל. פירושו לתלמוד הפך למפעל חייו. הרב נחשב לאחד מחמשת הרבנים המוכרים והחשובים של זמננו - ומשתייך לחסידות חב"ד, ופועלו פונה לעולמות החינוך, חקר התלמידות והחסידות, פילוסופיה וכתיבה של למעלה מ-60 ספרים בשפות שונות.

 

מני אבן ישראל, מנכ"ל מרכז שטיינזלץ ובנו של הרב, אומר כי ״זהו כבוד גדול לעם היהודי כולו, בישראל ובתפוצות, לקבל הכרה שכזו ממוסד חשוב כמו הספרייה הלאומית האמריקנית. הגשמת חזון ההנגשה של היהודית הרוחנית, התרבותית, על כל אלפי שנות קיומה מרגשת ומשמעותית מאוד עבורנו, במיוחד בימים שבהם יהדות העולם סובלת שוב ושוב מיחס מנוכר ומפלה".

 

ספר תלמוד חדש התקבל לספריה הלאומית של ארצות הברית ()
התלמוד המתורגם

 

קראו עוד בערוץ היהדות

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אריק טישלר
הרב עדין (אבן-ישראל) שטיינזלץ
צילום: אריק טישלר
מומלצים