שתף קטע נבחר

הרב קניבסקי, שניות לפני ההוראה על קיום הלימודים לחרדים: "לא שמעתי על שום מגיפה"

בתיעוד שהגיע לידי ynet נראה המנהיג החרדי בן ה-92 מודה לכאורה כי כלל לא שמע על התפשטות נגיף הקורונה. מיד לאחר מכן קבע כי תלמודי התורה והישיבות יפעלו כרגיל, בניגוד להנחיות הממשלה, תוך סיכון שלום הציבור. סביבת הרב: "זו הייתה ברכה שהנגיף לא יהפוך למגיפה"

 

 

איך מתקבלות ההכרעות החשובות של המנהיג הבכיר ביותר בציבור החרדי? תיעוד שהגיע לידי ynet מעלה חשד כי הרב חיים קניבסקי, שהורה על קיום לימודים בתלמודי התורה ובישיבות למרות התפשטות הקורונה, ובניגוד להנחיות הממשלה, כלל לא שמע על הנגיף המשתולל בעולם לפני שקיבל את ההחלטה הדרמטית.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>    

 

בסרטון, שנאסר לפרסום, נראה הרב קניבסקי בן ה-92 שניות אחדות לפני שהנחה להפעיל כרגיל את המוסדות, כאשר הוא יושב לצד אדם שבא לשוחח איתו בנושא, ותוהה על איזו מגיפה הוא מדבר. גם לאחר שבני הבית הסבירו לרב בקצרה על המגיפה העולמית, הוא אמר: "לא שמעתי על שום מגיפה".

 

קראו עוד בערוץ היהדות:

 

לחש על אוזנו?

מיד לאחר מכן התקרב אל הרב קניבסקי נכדו, יעקב, והציג בפניו את הדילמה: "המדינה רוצים לסגור את כל החיידרים (תלמודי תורה, מקבילים לבתי ספר יסודיים -ק"נ) עד שהם ידעו מה עם המגיפה הזאת, כי הם אומרים שכשכל הילדים מתקבצים יחד באותו בניין, יש חשש יותר גדול מהדבקה של המגיפה הזו, וזה מגביר את הסכנה".

 

הרב חיים קניבסקי  ()
הרב חיים קניבסקי עם נכדו

 

הנכד שאל: "סבא, חושב שצריך לבטל את החיידרים בגלל זה?" הרב השיב בקצרה: "חלילה", ובהמשך הוסיף: "לסגור את החיידרים - זו הסכנה". הוא נשאל האם זו ההוראה גם בנוגע לישיבות - וענה בחיוב. החלטה זו ספגה ביקורת ציבורית קשה בטענה כי הרב, ובעיקר הלוחשים על אוזנו, נוהגים בחוסר אחריות ומסכנים את שלום הציבור כולו.

 

בסביבת הרב קניבסקי הסבירו היום כי כשתהה "איזו מגיפה", כוונתו לא הייתה לכך שהוא אינו מכיר את הנושא, אלא זו דרכו לברך ולהרגיע את הציבור שהמשבר הנוכחי ייעלם ולא יתפתח לכדי מגיפה משמעותית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים