מה צריך לדעת לפני שעושים ניתוח אף? המומחה ד"ר רוני מוסקונה מסביר

אף על פי: מפיסול אף ועד ניתוח - כל מה שחייבים לדעת

ניתוח אף הוא אחד הניתוחים הפלסטיים המבוקשים אך המורכבים ביותר. ד”ר רוני מוסקונה, מומחה בתחום ובעל הניסיון הגדול ביותר בארץ בניתוחי אף, מגיש עם צוות המרפאות שלו את כל המידע שחשוב לשנן לפני שבוחרים היכן לבצע את ההליך הדרמטי

קרן נתנזון ויץ, מוגש מטעם ד"ר מוסקונה
פורסם:
המסכות הוסרו והפנים שוב גלויות. מקומו של האף במרכז הפנים הופך אותו למרכיב חשוב בנראות האסתטית מאחר שלא ניתן להסתירו על ידי לבוש, תסרוקת או איפור. בשל כך אחד הניתוחים הפופולריים ביותר בארץ הוא ניתוח אף אסתטי, שיכול לשנות לטובה את המראה, לעדן אותו ולהעניק מראה צעיר יותר. אחד מהמומחים הגדולים בישראל בכירורגיה פלסטית הוא ד”ר רוני מוסקונה, שמבצע את הפעולה הזו יותר מ־35 שנה, חתום על כ־17 אלף ניתוחים מסוג זה ועומד בראש רשת מרפאות הנושאות את שמו.
“ניתוח אף הוא אחד הניתוחים המורכבים והמסובכים בכירורגיה מבחינת הטכניקה. מעטים הרופאים בישראל שמבצעים אותו שהם בעלי ניסיון מקיף. אחת הסיבות לכך היא שלוקח הרבה זמן להתמקצע בתחום. כל נגיעה שמאלה או ימינה בעת הוצאת הסחוס היא קריטית, נוסף להצטלקות פנימית ולריפוי שונה מאדם לאדם, המשנה את התוצאה. המנותח , אגב, יראה אותה באופן סופי רק כעבור חצי שנה עד שנה”, מסביר מוסקונה מהקליניקה הראשית שלו הממוקמת סמוך לקניון רמת אביב.

6 צפייה בגלריה
ניתוח אף, מרפאות מוסקונה
ניתוח אף, מרפאות מוסקונה
ניתוח אף, לפני (מימין) ואחרי
(צילום: מרפאות מוסקונה)

לְמה אתה מייחס את העלייה במספר ניתוחי האף שנערכים בשנה?
“המגמה הזו היא חלק מהשפעת הרשתות החברתיות”, הוא גורס, “העובדה שאנשים מצטלמים עשרות תמונות בכל אירוע, בכל מיני זוויות ובאופן שלא יכולים להסתיר את האף, מביאה אותם לכאן. כשמגיעים צעירים מתחת לגיל 18 הם תמיד מתייחסים לנראות המצולמת שלהם, ומייחסים לה משמעות רבה. עם זאת, ניתוח אף זה ניתוח שכמעט אין לו גיל. אנחנו מתחילים לנתח נערות החל מגיל 15 וחצי, ואילו נערים מגיל 17 וחצי, בתקופה זו פחות או יותר הגדילה של האף מסתיימת. ומצד שני לא מעט נשים שעושות מתיחת פנים בגילים מבוגרים יותר משלבות ניתוח אף”.

6 צפייה בגלריה
ניתוח אף, מרפאות מוסקונה
ניתוח אף, מרפאות מוסקונה
ניתוח אף, לפני (מימין) ואחרי
(צילום: מרפאות מוסקונה)

עד כמה השינוי אחרי ביצוע הניתוח מורגש?
“ההופעה החיצונית של האדם סביב גיל ההתבגרות הופכת לנושא חשוב לדימוי ולביטחון העצמי. הניתוח הזה מייצר שינוי פסיכולוגי דרמטי, הביקוש אליו מאוד גבוה בגילים האלו. אני בקשר עם אימהות לנערות ונערים שעברו ניתוח אף והן מספרות שלפני כן הבת לא יצאה כמעט מהבית ולא היו לה כמעט חברות. הניתוח לגמרי משנה את הפתיחות , את מצב הרוח והחיים החברתיים, כך שמבחינתן המחיר ששולם לא משמעותי בכלל לעומת מה שהניתוח מעניק לילדה או לילד”.
איך בוחרים איזה אף יהיה המתאים ביותר?
“אחת הדרכים הטכנולוגיות לקבל תמונת מצב עתידית היא באמצעות הדמיה ממחושבת, הנותנת אינדיקציה לגבי המראה שיתקבל. זו פעולה שאני מבצע בייעוץ הטרום ניתוחי כבר 25 שנה והיא חיונית לשני הצדדים: גם למטופל וגם לרופא, כי באמצעותה ניתן לקיים תיאום ציפיות, להסביר מה ניתן לעשות בניתוח, מה הכי יתאים ויחד מגיעים להסכמה בנוגע לתוצאה הרצויה. כל אף שונה מאחר ומגיע עם נתונים אחרים, מבחינת סוג הטור, בלט עצם , נטייה הצדה, אף אחרי טראומה , קשיי נשימה ועוד.
בהדמיה ניתן לראות כיצד אפשר להתמודד עם הבעיה ולתקנה. ההדמיה אינה התחייבות לתוצאה אבל בגלל שאני מקפיד לבצע את ההדמיות בעצמי, אני מתחשב בכל הפרמטרים כדי לשקף תוצאה ריאלית ולא פנטזיה, כך שלבסוף התוצאה בניתוח לרוב טובה יותר מאשר בהדמיה”.
ברשת המרפאות של ד”ר מוסקונה מבצעים גם ניתוחי תיקונים להליכים פלסטיים שבוצעו במקומות אחרים והסתבכו, חלקם נערכו בחו”ל בתעריפים נמוכים יותר. “אני מכיר את עמיתיי מטורקיה, שישראלים שנוסעים אליהם כעת כדי לחסוך עלויות”, משתף ד”ר מוסקונה, “יש ביניהם רופאים טובים יותר ויש טובים פחות. המחירים עולים בהתאם, אבל ישראלים לא ייסעו למקום שמציע מחיר כמו בארץ או בהפרש מאוד קטן. יש המון מתווכים כך שלא ידוע מה באמת הרקורד של הרופא הזול, כשהבעיה המרכזית היא היעדר קשר עם המנתח ובכל בעיה שנוצרת אין למי לפנות.

6 צפייה בגלריה
פיסול אף, מרפאות מוסקונה
פיסול אף, מרפאות מוסקונה
פיסול אף, לפני (מימין) ואחרי
(צילום: מרפאות מוסקונה)

פיסול אף:
“לעתים מי שחושש מניתוח עדיין לא הגיע לגיל המתאים או סובל מניתוח אף כושל מופנה לתהליך של פיסול אף באמצעות טכניקת הזרקה של חומצה היאלורונית או של קלציום הידרוקסיאפטיט. “זה פיתרון מגשר, אך לא מתאים לכל המטופלים מאחר שמדובר בחומר מילוי שאינו מקטין”, מסביר ד”ר משה, העובד בצמוד לד”ר מוסקונה. “בפיסול אף אפשר להתגבר על בעיות גבנון, ניתן בחלק מהמקרים להרים אזורים כמו קצה האף או לפתור בעיות של שקעים כדי להשיג צדודית רכה יותר”.

6 צפייה בגלריה
פיסול אף, מרפאות מוסקונה
פיסול אף, מרפאות מוסקונה
פיסול אף, לפי (מימין) ואחר
(צילום: מרפאות מוסקונה)

מה ההמלצות לפני שהולכים לעשות ניתוח אף?
“ניתוח אף זה ניתוח שעושים פעם בחיים”, מסכם אורי מוסקונה, מנכ”ל מרפאות מוסקונה העובד בצמוד עם אביו. “לכן חשוב לוודא איזו הכשרה וניסיון יש לרופא, לבקש לראות תמונות של לפני ואחרי ולדבר עם מי שכבר נותח במקום. הסלוגן שלנו הוא ‘הופכים חלום למציאות’, כי זה מה שאנחנו עושים, והתוצאה היא טבעית. יש כתובת מוכרת לכל צורך בטיפול או בתמיכה, כדי להפוך את החוויה הזו לכמה שיותר נעימה ומוצלחת”.

6 צפייה בגלריה
פיסול אף, מרפאות מוסקונה
פיסול אף, מרפאות מוסקונה
פיסול אף, לפני (מימין) ואחרי
(צילום: מרפאות מוסקונה)

מרפאות מוסקונה, ניתוחים פלסטיים הזרקות וטיפולים אסתטיים
כל הרופאים במרפאות מוסקונה הם מנתחים פלסטיים.
תל אביב, חיפה, אשדוד ונתניה
מוקד קביעת תורים: 073-3745100 050-2188990
האינסטגרם שלנו: moscona_clinics
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button