אלה אייבינדר. "מאז שנהייתי מפורסמת אני סובלת מחרדה חברתית"

לאלה אייבינדר אין כוונה להפסיק עם הריאליטי: "עד שאני לא זוכה במיליון אני לא מוותרת"

כוכבת "הישרדות VIP" מספרת על ההתמודדות עם חרדה ודיכאון ("חודשיים לא יצאתי מהבית") ההתמסרות לניתוחים פלסטיים ("חשבתי שאני מכוערת") ומגלה מה בדיוק קורה בינה ובין אוהד בוזגלו

פורסם:
אלה מצטלמת לשער לאשה
( כתבת וידאו: אביב וינברגר, עריכת וידאו: רותם שבתאי)
הרגע הראשון שלה ב"הישרדות VIP" הכריזה אלה אייבינדר שהיא מתכוונת לרכוב על הגב של בן בריתה, אוהד בוזגלו, כל הדרך אל הגמר. אבל בסופו של דבר נראה שהיא תצטרך לסמוך רק על עצמה, אחרי שבוזגלו - שהתגלה כאסטרטג הרבה פחות מוצלח מאחיו, אסי (זוכה העונה הקודמת) - הפך למודח הראשון של העונה ונשלח להיות שומר הבקתה.
"אני הבאה בתור", זעקה אייבינדר (33) אחרי ההדחה של בוזגלו, שעמו כבר הספיקה לנהל רומן קצרצר על האי. אבל דווקא ההדחה הזו, מתברר, היא הדבר הכי טוב שקרה לה ב"הישרדות" (שמשודרת בימים ב', ד' ושבת ברשת 13). היא התעשתה מהר, הודתה שהימרה על הפוני הלא נכון, והסתערה קדימה בדרך להיות השורדת האחרונה לגמרי בזכות עצמה.
למרות שאייבינדר מתאמצת להציג את עצמה כמצחיקולה נטולת פילטרים - והעברית הרצוצה בפיה בהחלט עוזרת לה לקבע את הדימוי הזה – מי שיקשיב למה שיש לה להגיד מעבר לבוטוקס ולמבטא, יגלה מתמודדת חכמה ואסטרטגית שיכולה לעשות לכולם בית ספר. אחרי הכל, בריאליטי היא מבינה. "אני חושבת שאני יותר חכמה מכולם שם, אבל אני עושה מה שמצפים ממני, הביאו אותי בשביל לעשות צחוקים", היא מסבירה.
למה הימרת על אוהד?
"לא הכרתי אותו לפני, אבל ידעתי מי זה אסי, וחשבתי שאוהד יהיה אותו דבר. אמרתי לעצמי, 'הוא יעשה את העבודה השחורה, אסטרטגיות ואינטריגות, ואני אשב לי על החוף ואהנה מהים בלי להתלכלך'. כשהוא הודח, הבנתי שאני בבעיה, ושאם אני רוצה לשמור על עצמי, אני צריכה להתעורר ולעשות מהלכים".

5 צפייה בגלריה
אלה אייבינדר ואוהד בוזגלו ב"הישרדות"
אלה אייבינדר ואוהד בוזגלו ב"הישרדות"
עם אוהד בוזגלו ב"הישרדות". "חשבתי שהוא אותו דבר כמו אסי"
(צילום: אהוד קב)

איך בכלל הגעת ל"הישרדות"?
"הציעו לי. זה היה באמצע סגר, וכל כך סבלתי מזה שאני סגורה בבית, רציתי לברוח. גם באתי בשביל הכסף, זה לא סכום שאפשר להרוויח מעבודה. לא ידעתי שיהיה קשה כל כך, בהתחלה חשבתי שאני נוסעת לטיול. לא ראיתי 'הישרדות' לפני כן. רק אחרי שהתקבלתי, ראיתי את העונה הקודמת, ונבהלתי נורא. אמרתי, 'טוב, אני מבטלת'".
"אני לא בן אדם קבוצתי. אני יכולה למצוא חבר או שניים, אבל אני לא יכולה להתחבר לקבוצה. אנשים מעייפים אותי, לוקחים ממני אנרגיות. אני יכולה גם חודש לא לצאת מהבית אם אני לא צריכה"
ממה נבהלת?
"מהיחסים בין אנשים. אני לא בן אדם קבוצתי. אני יכולה למצוא חבר או שניים, אבל אני לא יכולה להתחבר לקבוצה. אנשים מעייפים אותי, לוקחים ממני אנרגיות. אני אינטרוברט (אדם מופנם, ד"ח). אני יכולה גם חודש לא לצאת מהבית אם אני לא צריכה".
איך הרגשת כשהשבט בחר בך כמתמודדת הכי פחות חיונית?
"נפגעתי מאוד, בכיתי, זה כל כך לא נכון. תמיד הייתי חיונית לשבט, אבל הכי קל היה לבחור בי".

5 צפייה בגלריה
אלה אייבינדר
אלה אייבינדר
,תמיד הייתי חיונית לשבט, אבל הכי קל היה לבחור בי"
( צילום: איתן טל, סגנון: אלין זדיקוב לסוכנות ארטבוק)


אני טיפוס אנטי־סושיאל

בגיל 25 לוהקה אייבינדר במפתיע לתוכנית "המירוץ למיליון" ביחד עם ידידה מהסופר, וובה לזרוביץ, לאחר שאותרה באינסטגרם על ידי אחד ממלהקי התוכנית. אחרי חמש שנים הם חזרו שוב ל"מירוץ" בפעם השנייה. "רצינו לעשות תיקון ולקחת את המיליון", היא מסבירה "היינו בטוחים שהפעם ניקח, ושוב הודחנו, ועוד ביום ההולדת שלי. נכנסתי לדיכאון, חודשיים לא יצאתי מהבית. חברה שלי בדקה אם יש לי בכלל דופק. גם וובה דאג לי, הוא כבר התקשר לאבא שלי ואמר לו שאני בדיכאון נוראי".
ממה התפרנסת בחמש השנים שבין שני המרוצים?
"עבדתי כמזכירה רפואית במרפאת אסתטיקה בתל־אביב. התחלתי לעבוד שם כשהבנתי שאני אוהבת מאוד את התחום. כמו שאת רואה אני אוהבת טיפולים אסתטיים. התפטרתי לפני חודש, כי עכשיו אני רוצה להתעסק רק בצילומים, משחק וטלוויזיה, ואני רוצה להוכיח שאני יכולה לבד. כל הזמן 'וובה', 'וובה', נמאס לי. כששואלים אותי איפה וובה, אני מתחילה להתעצבן. הוא גבר נשוי עם ילדים, אם הייתי אשתו היה לי לא נעים ששואלים אישה אחרת איפה הבעל שלה, זה לא מנומס ולא יפה. הלכתי ל'הישרדות' בין היתר כדי להפריד את עצמי מוובה, כי אנשים לא יודעים את שם המשפחה שלי, חשבו ששם המשפחה שלי הוא וובה".
איך ההורים שלך מרגישים עם הפרסום שלך?
"הם מאוד גאים בי. כשאמא שלי באה לארץ ורואה שאני לא מצליחה לעבור ברחוב, היא מרוצה. לפני כמה ימים יצאתי עם אבא שלי למסעדה, וכולם דיברו איתי וביקשו סלפי. הוא התרגש מאוד, אבל אני נכנסתי ללחץ, כי אני סובלת מחרדה חברתית".
"קשה לי להיות בציבור. מקומות עם הרבה אנשים מלחיצים אותי. לפני שנה וחצי התחלתי לקחת ציפרלקס בגלל זה, ואפשר להגיד שיש לי חיים של לפני וחיים של אחרי. אבל הלילות הם עדיין סבל, אני יכולה חמש שעות להסתובב במיטה ולא להירדם"
מתי זה התחיל?
"מאז שנהייתי מפורסמת, זה לא היה לי לפני כן. אני טיפוס אנטי־סושיאל, אנשים לוקחים ממני הרבה אנרגיות. קשה לי להיות בציבור. מקומות עם הרבה אנשים מלחיצים אותי. לפני שנה וחצי התחלתי לקחת ציפרלקס בגלל זה, ואפשר להגיד שיש לי חיים של לפני וחיים של אחרי. אבל הלילות הם עדיין סבל, אני יכולה חמש שעות להסתובב במיטה ולא להירדם, רק עם כדורי שינה אני נרדמת".
אז איך נרדמת על האי בלי כדורים?
"אני הראשונה שנרדמתי, הייתי כל כך גמורה כל הזמן. נשבעת לך שהייתי חוזרת עכשיו לעוד עונה רק בשביל לישון".
5 צפייה בגלריה
אלה אייבינדר
אלה אייבינדר
"הייתי חוזרת עכשיו לעוד עונה רק בשביל לישון"
( צילום: איתן טל, סגנון: אלין זדיקוב לסוכנות ארטבוק)

עכשיו אני רוצה להיות שטוחה

לאייבינדר יש 60 אלף עוקבים באינסטגרם וחיקוי ב"ארץ נהדרת", אבל גם אוהדיה המושבעים התקשו לזהות אותה ב"הישרדות". מאז גיל 26, מתברר, היא הספיקה להתחדש באף סולד, הזרקות בוטוקס, חומצה היאלורונית בלחיים, עיבוי שפתיים והגדלת חזה של 400CC בכל צד. באחד מפרקי העונה היא הודתה שכל המטמורפוזה הזאת הייתה טעות אחת גדולה.
"אני אוהבת שינויים, ואני גם אובססיבית מאוד לגבי המראה שלי, אבל החלטתי לחזור לטבעי", היא אומרת. "כבר המסתי את החומצה ההיאלורונית שעשיתי בשפתיים ובלחיים. במקום זה עשיתי ניתוח הרמה של השפה העליונה, כי זה נראה טבעי יותר. עכשיו אני רוצה לעשות הקטנת חזה – מ־400 ל־200CC. כשעשיתי אותם הייתי מלאה, שקלתי 67 קילו וזה התאים, אבל עכשיו זה לא יפה ולא פרופורציונלי. גם לא עשו לי טוב. זה היה מושלם חצי שנה, ואחר כך נפל. הלכתי לרופא, אמרתי לו, 'וואט דה פאק?', אז הוא עשה לי עוד ניתוח, שהיה גרוע יותר. עברתי שני ניתוחים ונשארתי לא מרוצה, עכשיו אני רוצה להיות שטוחה".
"אחרי 'המירוץ' לא היה כלום ולא עשיתי כסף. חשבתי שזה בגלל שאני לא נראית טוב. חשבתי שזה בגלל שאני מכוערת. נכנסתי לכזה לחץ, התחלתי לעשות דיאטות רצחניות, ניתוחים, הזרקות, צבעתי את השיער לחום כהה, ואחרי כל זה הבנתי שזה בכלל לא קשור, לא היה לי כלום כי לא היה לי סוכן"
מתי התחילה האובססיה עם המראה שלך?
"לא היו לי תסביכים עם המראה שלי לפני שהגעתי לטלוויזיה, אבל אחרי 'המירוץ' ראיתי את עצמי בטלוויזיה - עם עודף משקל, אף ענק, סנטר כפול ובלונד פרֵחי, והבנתי שצריך לעשות משהו. הייתי אהובת הקהל, קיבלתי שערים בכל העיתונים, שלוש פעמים חיקו אותי ב'ארץ נהדרת', שזה כבוד גדול בשבילי, אבל אחרי 'המירוץ' לא היה כלום ולא עשיתי כסף. חשבתי שזה בגלל שאני לא נראית טוב. בנות אחרות שהיו פחות בולטות בעונה שלנו התקדמו וקיבלו קמפיינים ותוכניות, ואני לא, אז חשבתי שזה בגלל שאני מכוערת. נכנסתי לכזה לחץ, התחלתי לעשות דיאטות רצחניות, ניתוחים, הזרקות, צבעתי את השיער לחום כהה, ואחרי כל זה הבנתי שזה בכלל לא קשור, לא היה לי כלום כי לא היה לי סוכן".
מאיפה היה לך כסף לכל הטיפולים האלה?
"את כל מה שהרווחתי הוצאתי על זה, חלק עשיתי בשיתוף פעולה תמורת פרסום. עכשיו גמרתי עם הכל, חוץ מהחזה אני לא נוגעת בכלום".
אבל בפרומו ל"הישרדות" אמרת שיש לך תוכניות לעשות שאיבת שומן מהבטן ולהכניס אותו לישבן.
"זה היה בצחוק. אם אני זוכה במיליון אני קונה דירה".
כי עכשיו את מרוצה מאיך שאת נראית?
"לא, כי עכשיו אני יכולה לעשות שת"פ, אז למה לבזבז כסף?".

5 צפייה בגלריה
אלה אייבינדר
אלה אייבינדר
"החלטתי לחזור לטבעי"
( צילום: איתן טל, סגנון: אלין זדיקוב לסוכנות ארטבוק)

מתביישת במבטא שלי

כשחזרה מהאי, קיוותה אייבינדר שהרומן הקצרצר שניהלה שם עם בוזגלו יימשך, אבל הם לא הסכימו על התנאים: היא רצתה בלעדיות, הוא פחות זרם. "עם אוהד זה התחיל בקטע רומנטי, נמשכנו מאוד אחד לשנייה על האי. מכל הגברים הוא היה הכי חמוד וג'נטלמן. בדרך חזרה לארץ ישבנו ביחד בטיסה, היה לנו דייט באבו־דאבי, נחתנו שם לקונקשן ויצאנו בפעם הראשונה למסעדה כמו אנשים נורמליים. גם בארץ היה לנו דייט רציני, הייתי ממש בעניין שלו, אבל הוא ישר אמר לי שהוא לא בן אדם זוגי והוא לא רוצה מחויבות, ואני אמרתי שזה לא מתאים לי".
"הייתי ממש בעניין של אוהד, אבל הוא אמר לי שהוא לא בן אדם זוגי ולא רוצה מחויבות. אני מאוד רכושנית וקנאית, אין מצב שאני מתחלקת עם עוד אישה בגבר שלי"
למה?
"כי אני מאוד רכושנית ומאוד קנאית, אני גם אגואיסטית, אין מצב שאני מתחלקת עם עוד אישה בגבר שלי. אני מאמינה במונוגמיה, אני צריכה גבר שיסתכל עליי כמו על מלכה. דיברנו בינינו והחלטנו שלא תהיה זוגיות, אבל בגלל שכל כך התחברנו נשארנו חברים הכי טובים. אנחנו יכולים לדבר שעתיים בטלפון בלי להרגיש, אין יום שאנחנו לא מתכתבים. כשאני עצובה אני כותבת לו, והוא ישר מתקשר ומרים לי".
התאהבת בו?
"לא התאהבתי, אני לא מתאהבת כל כך מהר. אני מזל קשת, מהר נדלקת ומהר יורד לי".
מתחילים איתך?
"כן, בטח, אבל עכשיו אני לא מחפשת. עד סוף 'הישרדות' אני לא מתכוונת לצאת עם אף אחד".
"הקהל הישראלי מקבל אותי מאוד יפה. אני חווה גזענות דווקא מרוסים. קוראים לי סתומה, מטומטמת, בושה לרוסים, זונה של ישראלים"
אייבינדר מספרת שבניגוד לתקופת העלייה שלה, אז חוותה תגובות גזעניות מישראלים ילידי הארץ, "עכשיו זה הפוך – אני חווה גזענות דווקא מרוסים. קוראים לי סתומה, מטומטמת, בושה לרוסים, זונה של ישראלים, כותבים, 'מה זה המכוערת הזאת עם הבוטוקס?'. חבר של חברה שלי אמר לה שאני בושה לרוסיות כי אני קלה להשגה. הוא אמר לה, 'לא אני ולא חברים שלי היינו יוצאים איתה אחרי התוכנית הזאת'. היא הייתה בהלם ואמרה לו, 'אפשר לחשוב שהיא הייתה יוצאת איתכם".
איך את עומדת בזה?
"אני לא מתייחסת, דווקא הקהל הישראלי מקבל אותי מאוד יפה. הופתעתי, כי חשבתי שבגלל המבטא שלי פחות יתחברו אליי. אני מתביישת מאוד במבטא שלי. אם אתקבל לאיזה תפקיד במשחק, בסדרה או בסרט, אני בטוח אנסה לעבוד על זה. בשביל ריאליטי המבטא הזה מספיק. אולי דווקא זה כרטיס הביקור שלי".
החלום שלך הוא לשחק?
"החלום שלי הוא להיות בטלוויזיה, כי אני אוהבת מאוד מצלמה. אני יכולה להיות הכי גמורה ובלי מצב רוח, אבל כשפותחים מולי מצלמה אני מתפוצצת. אני גם אוהבת תוכניות ריאליטי. כל פעם אני אומרת שזו הפעם האחרונה, ואז באה עוד פעם. עד שאני לא זוכה במיליון אני לא מוותרת".
הריאיון המלא עם אלה אייבינדר מתפרסם בגיליון החדש של "לאשה" השבוע בדוכנים
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button